Fuzja BPH i Pekao: prawa klientów łamane?
2008-04-22 10:20
Przeczytaj także: Nieuczciwe praktyki rynkowe a prawa konsumenta
Prezes UOKiK wszczął z urzędu postępowanie wyjaśniające w związku z doniesieniami medialnymi oraz ze skargami klientów dwóch łączących się wiodących instytucji finansowych na polskim rynku. Prezes Urzędu sprawdzi, czy w związku z podziałem Banku BPH SA i przejęciem części jego praw i obowiązków przez Bank Pekao SA naruszone zostały prawa konsumentów.Z napływających do Urzędu skarg wynika, że mogło dojść do nierzetelnego informowania dotychczasowych klientów Banku BPH SA o konsekwencjach przeprowadzonej transakcji i przejścia ich do Banku Pekao SA. Wątpliwości Urzędu budzą również informacje dotyczące zmiany funkcjonowania niektórych produktów utworzonego banku – przed połączeniem oferowanych przez BPH.
Ponadto UOKiK sprawdzi czy w związku z przenoszeniem danych klientów z systemu informatycznego BPH do Pekao nie doszło do błędnego rozliczania dokonywanych transakcji.
Zgodnie z przepisami, jeżeli zarzuty się potwierdzą, Prezes UOKiK może wszcząć postępowanie właściwe w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. W przypadku stwierdzenia stosowania praktyki Urząd może nakazać zaniechania kwestionowanej praktyki, a przedsiębiorców nałożyć karę finansową do 10 proc. ubiegłorocznego przychodu.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Telewizja Polsat i Teleaudio Dwa ukarane przez Prezesa UOKiK za konkurs Sylwester Szczęścia
-
Prawa konsumenta 2023 - co się zmieni od 1 stycznia?
-
Pokaz handlowy to nie miejsce na sprzedaż wyrobu medycznego?
-
Zaproszenia na badania lekarskie, czyli jak nie paść ofiarą oszustów?
-
Międzynarodowy Dzień Seniora: prawa konsumentów III wieku
-
W Dzień Seniora przypominamy 6 zasad rozsądnego kupowania
-
UOKiK wszczął postępowanie przeciw Credit Agricole Bank Polska
-
Kolejni akwizytorzy ukarani
-
Sprzedaż bezpośrednia: prawa i obowiązki stron