  • 11. Data: 2004-02-10 14:36:04
    Temat: Re: QuickHelp
    Od: Areq <a...@u...o2.pl>

    Dnia Tue, 10 Feb 2004 14:15:26 +0100, Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    <kazmirz@(usuń)astercity.net> napisał:

    > "Areq" <a...@u...o2.pl> wrote in message
    >
    > To oc opisales jest standardowa procedura, wielokrotnie opisywana na tej
    > grupie. Nie przypominam sobie przypadku zeby komus takiej reklamacji nie
    > uznano. Przynajmniej na tej grupie nikt sie nigdy nie żalił.
    Tak, takie przypadki z bankomatami napewno dosc czesto sie zdarzaja (na
    grupie, nie wiem jak juz wspomnialem od niedawna tutaj goszcze), i pewnie
    ze bank zobowiazany jest do zwrocenia utraconej naleznosci.
    Wracjac do tematu, terminalPOS - co to takiego? bankomat inaczej?
    i czy posiadajac konto inteligo moge bezprowizyjnie wyplacac /wplacac
    gotowke w okienku oddzialu banku PKO BP?
    Prosze tylko o wyjasnienie tych dwoch moich kluczowych problemow.
    dziekuje
    POzdro
    --
    pozdrawiam
    Arek 898129 - GGod

  • 12. Data: 2004-02-10 17:40:06
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Areq" <a...@u...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Oj bywaly i takie przypadki tu opisywane

    > Wracjac do tematu, terminalPOS - co to takiego? bankomat inaczej?

    Terminal POS to takie pudeleczko ze szparka, przez ktora obsluga przeciagnie
    twoja karte...;-)
    Takie same maja w sklepach i uzywaja gdy placisz karta za zakupy.
    Scenariusz jest taki:
    - wchodzisz do banku, kierujesz sie do kasy
    - Poprosze 237 zl (podajesz karte)
    - pan/pani przeciaga karte przez szczeline, wystukuje 2 3 7 0 0 OK
    - wariant 1 - podaje ci taki kalkulator na sznurku i prosi o wpisanie kodu
    PIN twojej karty i zatwierdzenie zielonym klawiszem OK
    - wariant 2 - podaje ci do podpisu pasek papieru, ktory wyplul ten POS,
    czasem nawet porowna ten podpis z wzorem jaki ma na odwrocie karty;
    - wyplaca ci z szuflady 237,00zl i daje pokwitowanie wydrukowane przez POS
    - jezeli mowimy o Inteligo to twoje konto zostaje obciazone kwota
    237,00+9,99zl
    - jezeli operacja byla wykonywana w placowce PKO BP to po kilku (2-3) dniach
    zwracaja ci 9,99zl i juz mozesz uznac ze wyplaciles bez prowizji
    237,00zl...;-)

    > i czy posiadajac konto inteligo moge bezprowizyjnie wyplacac /wplacac
    > gotowke w okienku oddzialu banku PKO BP?

    Wplacac tak, wyplacac tylko wedlug opisanego wyzej scenariusza. Dlatego
    jeszcze raz ci powtarzam - zobacz czy na drzwiach/oknie tego oddzialu jest
    nalepka VISA, a najlepiej zapytaj czy maja terminal POS. Jesli nie maja
    bankomatu w oddziale to pewnie maja POS, ale SPRAWDZ to.

    --
    Pozdrowienia

  • 13. Data: 2004-02-10 22:05:05
    Od: Areq <a...@u...o2.pl>

    Dnia Tue, 10 Feb 2004 18:40:06 +0100, Slawek Kos <s...@p...com> napisał:

> [...]
    > nalepka VISA, a najlepiej zapytaj czy maja terminal POS. Jesli nie maja
    > bankomatu w oddziale to pewnie maja POS, ale SPRAWDZ to.
    I to sie nazywa dopiero pomoc. Dziekuje bardzo :) - za zadowalajaca i
    wyczerpujaca odpowiedz! wszystko juz jasne!! Dzieki slawku za czas jaki mi
    poswieciles - trzymaj sie.
    Pozdrawiam

    p.s Co do pko bp. To udam sie jutro ! i sprawdze wszystko. Teraz juz
    zostalem "oswieconY"

    --
    pozdrawiam
    Arek 898129 - GGod

  • 14. Data: 2004-02-11 14:45:33
    Od: Krystek <k.rys_1ek@mailbox_.virtual.-space.org.pl_>

    Użytkownik Areq zapytał:
    > Terminal POS to inaczej bankomat? wybaczcie ale ja w bankowosci zielony
    > jestem, takaże na grupie od niedawna :-)

    Terminal POS to kasa obsługująca karty płatnicze - dzieki niemu możesz
    (wpłacać i) wypłacać swoje pieniądze z konta przy użyciu karty płaiczej.
    Bankomat skrótowo nazywany jest ATM.

    K.

    --
    http://milked.free.fr/animated/malaxage1.swf - spam ;-)