  • 11. Data: 2022-01-04 21:12:12
    Temat: Re: pewny biznes jak w banku
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 04.01.2022 o 20:47, cef pisze:

    > A w ubezpieczeniach nie jest tak, że jak z jednej polisy dostaniesz
    > na tyle co się ubezpieczyłeś, to inni już nie płacą
    >  - nie muszą czy też Ty nie masz prawa do duplikowania wypłat?

    tak jest, ale tylko w majątkowych

    na życie ta zasada nie obowiązuje, bo życie (co do zasady) jest bezcenne
    i jak się ubezpieczysz w 10 TU na milion to każde świadczenie uposażonym
    wypłaci

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 12. Data: 2022-01-04 21:40:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" wnruudoezlyz$.ckwclbvvlfkr$....@4...net

    > Albo sie ubezpieczyc od strat spowodowanych smiercia pracownika.
    > Nieduzo - na 100 tys. W 15 firmach :-)

    Wypłacą wszystkie? Tracisz majątek -- nie życie...
    [gdyby tak ubezpieczyć wieczne życie?
    ubezpieczyciel wypłaciłby, gdyby dusza została potępiona...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 13. Data: 2022-01-04 22:16:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-01-04 o 21:12, Robert_DF pisze:

    > tak jest, ale tylko w majątkowych
    >
    > na życie ta zasada nie obowiązuje, bo życie (co do zasady) jest bezcenne
    > i jak się ubezpieczysz w 10 TU na milion to każde świadczenie uposażonym
    > wypłaci

    Ale tu jest ubezpieczenie od strat spowodowanych śmiercią
    a nie na życie. Jak jedna polisa pokryje te straty oszacowane wg
    zawartej polisy na 100tys to dlaczego inni mieli by to powielać?
    Pewnie stu prawników będzie oceniać charakter tej polisy:
    czy jest na życie czy majątkowa :-)

  • 14. Data: 2022-01-05 05:54:43
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Ale tu jest ubezpieczenie od strat spowodowanych śmiercią
    > a nie na życie. Jak jedna polisa pokryje te straty oszacowane wg

    W artykule jest mowa o ubezpieczeniach na życie.
    Jedynie ubezpieczający (i jednocześnie uposażony) później tłumaczył, że
    robił to jako zabezpieczenie gdyby zeszli.

    > zawartej polisy na 100tys to dlaczego inni mieli by to powielać?
    > Pewnie stu prawników będzie oceniać charakter tej polisy:
    > czy jest na życie czy majątkowa :-)

    Raczej nie, to jest dość dokładnie rozdzielone.[1]
    KJ

    [1] nie wiem jak teraz, ale jeszcze nie tak dawno zakład ubezpieczeń
    nie mógł jednocześnie mieć polis majątkowych i na życie.

  • 15. Data: 2022-01-05 16:38:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 5 stycznia 2022 o 16:21:57 UTC+1 Eneuel napisał(a):
    > Kamil Jońca rozdziela życie od majątku
    >
    > : zakład ubezpieczeń nie mógł
    > : jednocześnie mieć polis majątkowych
    > : i na życie
    > Albo ubezpieczał życie, albo majątek?
    > Nie mógł ubezpieczyć życia Kowalskiemu i ogrodu Nowakowej?
    > Specjalizacja ubezpieczycieli?

    Wygląda na to, ze tak.
    Teraz w końcu wiem, po co było tworzone "pzu życie".

  • 16. Data: 2022-01-05 16:44:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 5 stycznia 2022 o 16:14:22 UTC+1 Eneuel napisał(a):

    > Ponoć najłatwiej umrzeć na atak serca czy niewydolność krążenia...

    Z chorób oraz obecnie i w krajach rozwiniętych (tzn. zapewne nie w PL, bo my jesteśmy
    "rozwijający" ;)
    Tzn. pewnie to "z chorób" i tak jest najczęstszą przyczyną w sensie kategorii,
    wypadków pewnie mniej.
    Jedynie pytanie, czy na niewydolność krążenia (bo w sumie zwykle przyczyną śmierci
    jest zatrzymanie krążenia, nawet jak nastąpiło to np, po urwaniu nogi i
    niezaopatrzeniu rany - jedynie śmierć mózgowa z innych przyczyn może to wyprzedzić)
    czy jednak na raka - bo pozostałe przypadłości, poza rzadkimi genetycznymi, umiemy
    leczyć - no teraz można jeszcze dodać "sprawdzić, czy nie covid".

    Bo np. na ospę prawdziwą to się nie umierało "na ospę" tylko np. na sepsę - ciężka
    ospa (krosty obok siebie lub nawet łączące się w jedną wielką) to było to samo co
    ciężkie poparzenia - umierało się z odwodnienia i z sepsy wywołanej przez bakterie w
    uszkodzonej skórze - czyli w ranach odpowiadających tym po poparzeniach - albo na
    wtórne bakteryjne zapalenie płuc.
    Podobnie z AIDS.

  • 17. Data: 2022-01-05 16:49:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 5 stycznia 2022 o 16:10:27 UTC+1 Eneuel napisał(a):
    > "J.F" nie dostrzega alternatywnych rozwiązań...
    > : No ... swietnie wymysliles :-(
    >
    > Co z tego, że nie ma gazu -- można ten problem rozwiązać inaczej...

    Ale już nie jest tak prosto, co wydatnie powiększa bezpieczeństwo - bo przecież
    możesz powiedzieć, że atomówka też może obok spaść (bo tylko dla atomówek liczy się
    bliski strzał - C by Mr. Stone).
    System przeciwpożarowy podobno działa (choć jak w zeszłym roku zrobili pierwszy raz
    prawdziwy, a nie tylko "podpisany", przegląd, to się okazało, że nie działa połowa
    świateł awaryjnych i trzy skrzydła bram ppoż w garażu - pomór jakiś, w rok się
    popsuły, a przedtem przez 8 lat było wszystko cacy) - choć podobno w poprzedniej
    chałupie przez kilka lat (być może od nowości) nie działał - no ale jeśli nawet, to
    systemu przeciwwybuchowego (dla budynków - bo może być do pewnego stopnia czołg) nikt
    jeszcze nie wymyślił (sprawdzić, czy nie Albania i bunkry - ale nawet tam w tych
    bunkrach nie mieszkali, choć podobno był gotowy dla każdego obywatela).

  • 18. Data: 2022-01-05 18:09:00
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 sty 2022 o 16:44, Dawid Rutkowski pisze:

    > na raka

    Jak spowodować taką śmierć?

    > - bo pozostałe przypadłości, poza rzadkimi genetycznymi, umiemy
    > leczyć - no teraz można jeszcze dodać "sprawdzić, czy nie covid".

    Bądźmy praktyczni -- od biedy można kogoś zarazić koronawirusem, ale ospą?

    > Bo np. na ospę prawdziwą to się nie umierało "na ospę" tylko np.
    > na sepsę

    Czym jest ta sepsa?

> [...]
    > odpowiadających tym po poparzeniach - albo na wtórne bakteryjne zapalenie

    Gdzież tam podobnie! -- AIDSem można łatwo zarazić...
    Bądźmy konkretni!

    -=-

    https://youtu.be/NJbRuV_bdeo?t=4671
    Można i tak -- helikopter odleciał bez niego...
    Ale teraz USA chyba wycofują swe wojska...
    Dronyzacja... Nawet autonomiczne okręty podwodne...
    (pod wodą trudno o fotoniczną łączność -- stąd autonomia)

    Nie zbaczajmy z tematu -- wojna odpada... Nie te czasy...
    AIDS, CoViD19? -- czy to bezpieczne rozwiązania?...
    Nieszczęśliwy wypadek? -- szkoda samochodu...
    Nie bądźmy rozrzutni...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 19. Data: 2022-01-05 18:22:09
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 sty 2022 o 16:49, Dawid Rutkowski pisze:

    > atomówka

    Odpada! Straszne kontrole! Nie przejdzie!

    > System przeciwpożarowy podobno działa (choć jak w zeszłym
    > roku zrobili pierwszy raz prawdziwy, a nie tylko "podpisany",
    > przegląd, to się okazało, że nie działa połowa świateł awaryjnych

    Po co komu oświetlenie podczas pożaru?
    Jeszcze może zapalniczka do papierosów?

    > i trzy skrzydła bram ppoż w garażu - pomór jakiś, w rok się popsuły,

    Są inteligentne stopy, których pamięci nie popsuje byle pożar...

> [...]
    > - ale nawet tam w tych bunkrach nie mieszkali, choć podobno był gotowy dla

    W bunkrze wystarczy zabrać wentylację -- mnie też tak usiłują wykończyć...

    -=-

    Dookoła nas nie ma bunkrów, a nawet gdyby były, trudno
    ubezpieczonego nakłonić do życia w bunkrze... Myślmy realnie...

    Ponoć Solidarność walcząca radziła sobie (i innym) bez gazu. :)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 20. Data: 2022-01-05 18:33:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 5 stycznia 2022 o 18:08:59 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Jak spowodować taką śmierć?

    Hmm, to pytałeś/rozważałeś: "jak nałatwiej umrzeć" czy "jak najłatwiej kogoś umrzeć"?
    No rakiem pewnie trudno kogoś zarazić, chyba że przy przeszczepie (pytanie, czy ten
    przeszczepiony rak zniszczy tylko narząd, w którym był przeszczepiony, czy też da
    przerzuty - bo w końcu biorca niby sam raka nie miał - bo nie dostałby przeszczepu -
    więc raczej był na raka "odporny" - ale też dostaje immunosupresanty, więc mógł
    przestać być "odporny na raka" - a zresztą to i tak wszystko jedno, nawet jak tylko
    ten sam narząd, to biorca i tak umrze - bo przecież dostał przeszczep dlatego, że bez
    przeszczepu by umarł - chyba że rogówka, ale w niej rak nie przejdzie).

    > Bądźmy praktyczni -- od biedy można kogoś zarazić koronawirusem, ale ospą?

    Praktycznie ospa jeszcze podobno w dwóch laboratoriach jest.
    I raczej niestety nie tylko w cele przechowywania czy testowania szczepionek in-vitro
    :(
    covid też z jakiegoś labu uciekł, bajki o chińczyku wpieprzającym nietoperza to dla
    niegrzecznych dzieci.

    > Czym jest ta sepsa?

    A czego w wiki nie rozumiesz?

    > Gdzież tam podobnie! -- AIDSem można łatwo zarazić...
    > Bądźmy konkretni!

    Łatwo? Hmm, może i tak, ale jak łatwo to nie będzie niepostrzeżenie - bo trzeba
    zastrzyk ze sporej strzykawy krwi zrobić (i jeszcze zadbać, żeby była odpowiedniej
    grupy).
    Płciowo to nie tak łatwo - jeśli nie z simonem molem, to podobno szansa 1/300 (tylko
    nie wiem facet czy kobitka - podobno kobitka szanse większe) - trzeba by codziennie
    przez cały rok.
    Ew. zamiast kosić trawnik 2 razy w tygodniu przez 300 lat można spróbować 2 razy
    dziennie - wtedy jeszcze
    za życia jest szansa pokazania sąsiadowi, jak trawnik powinien wyglądać ;>
    No i jeszcze trzeba pomnożyć przez drugie "łatwo", czyli taki w tym ambaras, żeby
    dwoje chciało na raz, bo też ma być niepostrzeżenie.
    Jak kobitka ma zarazić faceta - no to łatwiej, wystarczy iść do baru, no chyba że na
    celowniku ma być jakiś konkretny.
    Jak facet kobitkę - to już drożej, trzeba zainwestować :(