  • 11. Data: 2021-02-08 12:19:00
    Temat: Re: oprocentowanie lokat - gdzie przenieść oszczędności
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 07 Feb 2021 15:02:46 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Rząd przede wszystkim po to obniżył stopy procentowe (oraz robi wszystko
    > w celu zwiększenia inflacji, a wcześniej pozbywał się zadłużenia
    > denominowanego w walutach obcych), żeby jak najwięcej "podatku
    > inflacyjnego" wyciągnąć ze społeczeństwa.

    Przy okazji Glapiński grał na osłabienie złotego pod koniec roku, żeby NBP
    miał jak najwyższy zysk z wyceny rezerw walutowych. Ustawowo 95 proc. zysku
    banku centralnego trafia do budżetu państwa, więc misiewicze dostali
    kolejny zastrzyk pieniędzy do rozdania.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 12. Data: 2021-02-09 03:57:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LEPEK" rvhb48$f1u$1$L...@n...chmurka.net

    > Oprocentowanie lokat w bankach zeszło do absurdalnych poziomów
    > w porównaniu z inflacją, ciężko jest znaleźć lokatę z oprocentowaniem
    > powyżej 0,4% w skali roku. W związku z tym pytanie - gdzie przenieść
    > oszczędności?

    Ponoć akcje Tesli podrożały dzisięciokrotnie w ciągu roku...
    BitCoin chyba poszedł na 50kUSD...
    Amazon aż krzyczy...

    > Priorytetem jest bezpieczeństwo i ochrona kapitału.

    Tylko kapitału czy odsetek także?

    Lokaty bankowe raczej nie gwarantują już ochrony odsetek... ;)
    (skoro lokaty nie dają odsetek -- raczej nie ma mowy o ochronie;
    Millennium daje permanentnie chyba 0.5%)

    > Horyzont czasowy 1-5 lat. Jakieś obligacje, złoto
    > (ale nie fizycznie), rachunek za granicą?

    Zło_to nie zejdzie do zera, ale stracić można...
    Tym bardziej chyba srebro...

    Ropa naftowa może zostać zastąpiona czystym paliwem
    syntetycznym produkowanym masowo przez Niemców...

    -=-

    Dlaczego nie wziąć pod uwagę farmaceutyki? ;)
    (i wszystkiego okołoCoViDowego)

    Walka z wirusem chłonie szmal -- co złego w dofinansowywaniu
    walczących? Co złego w dzieleniu się zyskami -- toż walka
    taka musi przynieść zyski także finansowe...

    Miast szczekania typu:
    - cały ten wirus tylko po to, by farmaceutyczne
    firmy zarabiały na szcze_pionkach!
    można by zarobić wraz z tymi firmami...

    -=-

    Może by tak budować internet 5G? -- inwestycją
    w akcje firm telekomunikacyjnych...

    Można też wesprzeć pośrednio PFRy itp...
    (qpnem obligacji)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 13. Data: 2021-02-09 16:09:02
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > "LEPEK" rvhb48$f1u$1$L...@n...chmurka.net

    > Ponoć akcje Tesli podrożały dzisięciokrotnie w ciągu roku...
    > BitCoin chyba poszedł na 50kUSD...
    > Amazon aż krzyczy...

    > Tylko kapitału czy odsetek także?

    Bezpieczeństwo i ochrona kapitału - tak, jak napisałem.
    Nie wiem, czym jest "ochrona odsetek", ale pisanie o akcjach, czy
    kryptowalutach, kiedy priorytety jasno określiłem...

    Pozdr,
    --
    L E P E K

  • 14. Data: 2021-02-10 13:42:08
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 09.02.2021 o 16:09, LEPEK pisze:

    > Bezpieczeństwo i ochrona kapitału - tak, jak napisałem.
    > Nie wiem, czym jest "ochrona odsetek", ale pisanie o akcjach, czy
    > kryptowalutach, kiedy priorytety jasno określiłem...
    >
    > Pozdr,

    no to tez polecałem:

    fundusze pieniężne
    obligacyjne
    i ew. korporacyjne

    reszty nie ruszaj jak się obawiasz ryzyka

    mogę dać Ci namiar na firmę, która daje też możliwość konsultacji
    portfeli z licencjonowanym doradcą inwestycyjnym, całość bez kosztów

    ale to już na priva, bo nie chcę reklamo-spamu robic

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 15. Data: 2021-02-11 01:52:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LEPEK" rvu8hd$o1i$1$L...@n...chmurka.net

    > Bezpieczeństwo i ochrona kapitału - tak, jak napisałem.
    > Nie wiem, czym jest "ochrona odsetek", ale pisanie o akcjach,
    > czy kryptowalutach, kiedy priorytety jasno określiłem...

    Jasno, ale zbyt nisko.
    Zaproponowałem akcje przed Twym pisaniem o priorytecie...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 16. Data: 2021-02-12 20:09:22
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > Jasno, ale zbyt nisko.
    > Zaproponowałem akcje przed Twym pisaniem o priorytecie...

    Mhm, zbyt nisko.
    Otóż moja wypowiedź stanowi całość, nie istnieją wymogi formalne co do
    kolejności, ważności treści w postach na newsach (założenia,
    ograniczenia itp. mogą być zarówno na początku, jak i na końcu), nikt
    inny nie miał problemu ze zrozumieniem, więc nie wykręcaj kota ogonem.

    Pozdr,
    --
    L E P E K

  • 17. Data: 2021-02-13 00:42:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LEPEK" s06jns$51j$1$L...@n...chmurka.net

> [...]
    > na początku, jak i na końcu), nikt inny nie miał problemu
    > ze zrozumieniem, więc nie wykręcaj kota ogonem.

    1. Jako całość? ;) -- priorytetem jest ochrona kapitału, ale bez
    wykluczenia ,,papierowego'' złota czy zagranicznych rachunków...
    2. Grupy dyskusyjne to ogólnie luźne rozważania, nie zaś ,,merytorycznie''
    ,,profesjonalne'' [albo na odwrót] zalecenie czy polecenia/dyspozycje... ;)
    3. Podałem info o Millennium z permanentnym 0.5%.
    4. Nie zaproponowałem Tesli itp. a jedynie zauważyłem,
    jak szybko można zyskać, a zatem i stracić?...

    Może zajdź do banku i zażycz sobie doradcy ,,dochodowego''?

    Akcje (Tesli chociażby) to nie ruletka czy inny totolotek!
    Coś (choćby Tesla) rozwija się, zarabia, więc potrzebuje
    szmalu, za co oferuje zyski... Co złego w inwestowaniu?
    Wg Ciebie jakieś ,,opcje'' czy ,,powiernicze fundusze''
    są lepsze od inwestycji w firmie stabilnie rozwijane od
    wielu lat?... Wszystko może stracić na wartości -- także
    jakaś kupowana właśnie firma typu Tesla, ale IMO kupno
    akcji Tesli (wejście w posiadanie części Tesli) nie jest
    głupie...

    BTC może stale drożeć aż do końca świata -- póki nie padnie
    zupełnie. Dlaczego? -- ponieważ nie może być (w odróżnieniu
    do fiatów) stale dorzucany/dodrukowywany czy kreowany, więc
    pojedynczy BTC musi starczAć na więcej dóbr, o ile ludzkość
    będzie rozwijała się...

    0. Nie musisz czytać mnie -- masz także innych interlokutorów...

    -=-

    Moim zdaniem (co do zasady prezentuję tylko moje zdanie -- chyba,
    że wyraźnie zaznaczam cytowanie itp.) inwestycje w akcje Tesli to
    dobry pomysł, ale nie znam się na akcjach -- a nawet nie potrafię
    kupować akcji...

    Co jakiś czas słychać o potrzebie zwiększenia stóp -- być może
    już wkrótce lokaty sięgną 5%?... ;) Wówczas być może ;) akcje
    Tesli itp. spadną, ale raczej nie spadną do zera czy w pobliże
    zera...

    Złoto? -- chyba spread jest zbyt wielki...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 18. Data: 2021-02-13 20:13:23
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    [...]

    Nie odróżniasz pytania (mojego) ot stwierdzenia (swojego) i znów się
    wykręcasz i odwracasz kota ogonem, a tego schizofrenicznego stylu
    pisania nie da się czytać... To są jakieś luźno porozrzucane "myśli",
    które sobie wzajemnie zaprzeczają. Tak - nie muszę czytać tego, co
    piszesz. Ale jak piszesz, to ryzykujesz że ktoś przeczyta i się odniesie :)

    Pozdr,
    --
    L E P E K

  • 19. Data: 2021-02-15 19:00:57
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 13 lut 2021 o 20:13, LEPEK pisze:

    > Nie odróżniasz pytania (mojego) ot stwierdzenia

    Ot? -- Ot i cała Twa mONdrość...

    > (swojego)

    Może wskaż to nieodróżnianie.

    > i znów się
    > wykręcasz i odwracasz kota ogonem,

    Może wskaż to odwracanie.

    > a tego schizofrenicznego stylu

    Ochrona kapitału vs inwestycja w złoto?

    > pisania nie da się czytać...

    Da się -- ale z drwiną...

    > To są jakieś luźno porozrzucane "myśli",
    > które sobie wzajemnie zaprzeczają.

    Może wskaż te wzajemne zaprzeczenia.

    > Tak - nie muszę czytać tego, co
    > piszesz. Ale jak piszesz, to ryzykujesz że ktoś przeczyta i się odniesie :)

    --
    Ene

  • 20. Data: 2021-02-18 20:58:50
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 15.02.2021 o 19:00, Eneuel pisze:

    > Ot? -- Ot i cała Twa mONdrość...

    Och, literówka... Czep się jeszcze może wieku, płci, nicka, albo czegoś
    równie merytorycznego.

    "
    > W związku z tym pytanie - gdzie przenieść
    > oszczędności?

    Ponoć akcje Tesli podrożały dzisięciokrotnie w ciągu roku...
> [...]
    Że zbyt nisko coś napisałem

    > Ochrona kapitału vs inwestycja w złoto?
    To było pytanie. Może nieco prowokujące, może wg ciebie głupie, ale
    pytanie, bo się na tym nie znam tak dobrze, jak inni. Ale przynajmniej
    potrafię sformułować kilka zdań złożonych układających się w logiczną
    całość używając sformułowań, których znaczenie rozumiem.

    > Da się -- ale z drwiną...
    Chyba z politowaniem...

    > Może wskaż te wzajemne zaprzeczenia.

    "Zaproponowałem akcje"