  • 61. Data: 2021-06-11 16:01:58
    Temat: Re: Szantaż Krajowego Rejestru Długów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.06.2021 o 15:58, Krzysztof Halasa pisze:

    > Ale skąd mieliby (jako firma) o tym wiedzieć? Przecież to robią
    > pracownicy, wiedząc że okradają swoją (jaka by nie była) firmę.

    Możesz tę - dla mnie kontrowersyjną - myśl jakoś rozwinąć?

    --
    Robert Tomasik

  • 62. Data: 2021-06-11 22:44:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Przecież nie mają przeprosić czy zadośćuczynić za to, że przedtem
    > przetwarzali, tylko przestać przetwarzać, gdy prawdziwy "właściciel"
    > tych danych im tego zabroni - nie powiesz chyba, że wtedy już nie będą
    > wiedzieć?

    Wiedzieć to jedno, ale prawo do "przetwarzania" może wynikać z różnych
    rzeczy, nie tylko z udzielonej zgody. Np. z toczącej się sprawy
    kryminalnej.

    > Tylko nie wiem, jaki obowiązek ciąży na tym "prawdziwym właścicielu" -
    > czy wystarczy, że się objawi, czy też musi udowadniać, że to nie on im
    > poprzednio pozwolił

    Chyba nie wierzysz w to, że "objawienie" miałoby spowodować skasowanie
    przez banki informacji o kredytobiorcy (prawdziwych lub nie)?
    Udowodnienie mogłoby coś takiego spowodować (w dużej części
    przynajmniej), ale to nie takie proste. Na szczęście ew. dowód należy do
    banku.

    > (bo to tak łatwo nie ma, że zawsze można w każdej
    > chwili zgodę wycofać, jeśli się np. właśnie wzięło kredyt - wtedy do
    > momentu spłaty nie można zgody wycofać)

    Po momencie spłaty też przecież nie można. Nie wiem ile czasu musi
    upłynąć.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 63. Data: 2021-06-11 22:46:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Możesz tę - dla mnie kontrowersyjną - myśl jakoś rozwinąć?

    Co tu kontrowersyjnego? Myślisz może, że kredytodawca (zarząd, osoby
    uprawnione do reprezentowania itp) świadomie udziela kredytów na
    fałszywe dane? O ile dana osoba nie jest przynajmniej jakimś ministrem,
    to nie udziela. Więc firma nie wie.
    Wiedzieć może np. pracownik firmy (bo współpracuje z wyłudzaczem). Ale
    szeregowy pracownik to nie firma.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 64. Data: 2021-06-12 18:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Dawid Rutkowski d...@w...pl ...

    > A tak w ogóle to na pewno był KRD?

    Skoro tak sie przedstawili to musze ufac ze własnie stamtad...

    > Bo skąd właściwie oni wiedzą, kto i co na bieżąco sprawdza w BIK?
    > Robić mogą oczywiście różne rzeczy, ale skoro są "... długów" to
    > może oszukują i poinformują dopiero, gdy dług stanie się wymagany
    > i do KRD wpisany? I naprawdę za kilkaset zł miesięcznie?
    > To jest dopiero pomysł za biznes - ludzie płacą za nic ;>

    ano, szantazować ludzi pod przykrywką dbałosci o nasze interesy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 65. Data: 2021-06-12 22:01:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.06.2021 o 22:46, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > to nie udziela. Więc firma nie wie.
    > Wiedzieć może np. pracownik firmy (bo współpracuje z wyłudzaczem). Ale

    OK! W tym masz rację. Ale to firma (zarząd) ma to sobie tak rozwiązać,
    żeby wiedzieć, że zgoda pochodzi od uprawnionego. Oczywiście, jak da
    ciała pracownik, to on odpowiada, ale jak masz system tak skonstruowany,
    że nikt nad tym nie panuje, to już wina zarządu.

    --
    Robert Tomasik

  • 66. Data: 2021-06-14 17:49:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > ciała pracownik, to on odpowiada, ale jak masz system tak skonstruowany,
    > że nikt nad tym nie panuje, to już wina zarządu.

    Wina, nie wina - nie wiem. Jasne jest że są firmy (raczej innego typu),
    które tolerują (nieoficjalnie) tego typu praktyki. Ale tu, to co firma
    miałaby zrobić? Podejrzewam, że tego typu fraudy to bardzo niewielka
    część całości.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 67. Data: 2021-06-14 20:06:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.06.2021 o 17:49, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > które tolerują (nieoficjalnie) tego typu praktyki. Ale tu, to co firma
    > miałaby zrobić? Podejrzewam, że tego typu fraudy to bardzo niewielka

    Firma powinna za darmo udzielać informacji o przetwarzaniu danych jej
    właściciela i usuwać te dane w razie sprzeciwu - aż do czasu
    ewentualnego sądowego i prawomocnego ustalenia, że dłużnikiem jest dana
    osoba.

    --
    Robert Tomasik

  • 68. Data: 2021-06-15 00:18:25
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Monday, June 14, 2021 at 5:49:05 PM UTC+2, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > które tolerują (nieoficjalnie) tego typu praktyki. Ale tu, to co firma
    > miałaby zrobić? Podejrzewam, że tego typu fraudy to bardzo niewielka

    No, wiesz, firma tym się różni od konsumenta, że robi to, co robi, "zawodowo".
    Zatem powinna wiedzieć, jak to zrobić. A jak nie wie, to nie powinna się tym
    zajmować.
    Więc ja bym się o to nie martwił - jeśli "nie wiedzące firmy" podejmują ryzyko, to
    chyba im się ono kalkuluje...

    witrak()

  • 69. Data: 2021-06-17 15:35:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Firma powinna za darmo udzielać informacji o przetwarzaniu danych jej
    > właściciela

    Z tym się zgadzam

    > i usuwać te dane w razie sprzeciwu - aż do czasu
    > ewentualnego sądowego i prawomocnego ustalenia, że dłużnikiem jest dana
    > osoba.

    Ale z tym nie - bo jeśli firma usunęłaby te dane, to jakim cudem mogłaby
    cokolwiek więcej zrobić w tej sprawie?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 70. Data: 2021-06-17 15:36:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    > No, wiesz, firma tym się różni od konsumenta, że robi to, co robi, "zawodowo".
    > Zatem powinna wiedzieć, jak to zrobić. A jak nie wie, to nie powinna
    > się tym zajmować.

    Ale rozumiesz, że to eliminuje możliwość istnienia w ogóle firm?
    Przynajmniej większych niż jednoosobowe?
    --
    Krzysztof Hałasa