  • 11. Data: 2020-06-18 23:58:38
    Temat: Re: Są jeszcze konta za 0?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 18 Jun 2020 10:51:55 +0200, w <rcf9v8$9i6$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>,
    Piotr Gałka <p...@c...pl> napisał(-a):

    > W wątku obok wyczytałem, że Citi wprowadza wkrótce wymóg wydania
    > miesięcznie 500zł kartą debetową.
    >
    > To jest ostatnio jedyna debetówka jaką mam. Wygląda, że wypadało by się
    > pozbyć tego konta, aby nie być zmuszanym do 'wyrabiania normy'.
    >
    > Są jeszcze jakieś konta + debetówka za bezwarunkowe 0 z co najmniej
    > własnymi bankomatami za 0.

    Nestbank - bezwarunkowe 0

  • 12. Data: 2020-06-19 09:31:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I w SKOKach coś może się znajdzie.

    -----

  • 13. Data: 2020-06-19 09:35:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-06-18 o 15:31, Alf/red/ pisze:

    > Tymczasem mBank ogłosił, że do końca lipca przelewy ekspresowe po 2 zł,
    > potem wracają do typowego 5 zł.
    > O podwyżkach mówił w wywiadach prezes Stypułkowski - w tamtym roku i
    > jakoś niedawno. W tonacji "obciążenia podatkowe dla sektora rosną,

    Na szybko znalazłem, że przez banki ściągnięto od nas 17 miliardów:

    https://businessinsider.com.pl/finanse/podatek-banko
    wy-zaplacili-go-klienci/tj25mkh

    Wszelkie podatki pośrednie mają tę zaletę, że dla półgłówków zdziercą są
    banki (bankowy), sklepy (VAT), a nie państwo.
    P.G.

  • 14. Data: 2020-06-19 09:56:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > W santanderze mam "główne" konta - ale mam tam 4 ROR.
    > (indywidualne, wspólne)*(przeniesione z dawnego db, czyli Deutsche Bank, który
    został kupiony przez santander - oraz "generic santander" "konto jakie chcę).

    > Funkcjonalności są różne - konta z dawnego db mają darmową obsługę kasową ("konta
    jakie chce" - płatną) - ale za to "konta jakie chcę" mają darmowe przelewy express
    elixir (a robione z kont z b. db kosztują 5zł).

    Czyli "b. db" to "były db".

    > W santaderze nie mam też żadnej debetówki (nie licząc HCE, ale ona jest zrobiona na
    tablecie, którego z sobą nie noszę).

    > Więc siłą rzeczy na wszelki wypadek jakaś kasa leży na koncie z byłego db - tam
    przychodzi pensja, na nim kumuluje się historia i ew. można iść po wypłatę do kasy,
    albo zrobić blikiem (bo niestety trzeba wskazać konto, z którego idą operacje blik -
    a jak masz 4 ROR, to jak na wskazanym jest pusto, a na innych pełno, to i tak nie
    wypłaci).

    > Jako że nie mam przy sobie terminala cały czas - a i tak bym nie ufał - to po 1k
    "na wszelki wypadek" leży też sobie na kontach, do których debetówki noszę ze sobą -
    obecnie to citi oraz mBąk.
    > I jak coś wypłacę, to warto z powrotem do tego 1k uzupełnić - czyli przelać w
    santanderze wewnętrznie z konta z byłego db na "konto jakie chcę" - a potem z "konta
    jakie chcę" darmowym express elixirem np. do citka.

    > A jak zacznę wypłacać czekami blik to pieniądze będą schodzić bezpośrednio z
    "najgłówniejszego" konta.

    Nie dziwię się, że nie załapałem.
    Nie wiedziałem np., że zakładasz, że uzupełnienie musi/powinno być
    express i dlatego zupełnie nie rozumiałem co ma ten express do wypłat
    blikiem.
    Jakoś od 2..3 lat w ogóle przestałem się bawić w pilne działania w
    bankach, wpłacanie czegoś na jakieś procenty na kilka dni itp.

    > Więc jak jesteś już "zakliencony" w santander, to pewnie możliwość blika i tak już
    masz. Dodatkowe "konto jakie chcę" też możesz wyklikać bez potrzeby łażenia do banku
    - iść trzeba jedynie w sytuacji, jakbyście chcieli założyć konto wspólne.

    Nie wiem, co mogę w Santander. Mamy tam wspólne konto z b. BZWBK
    ("Aktywni 50 czy jakoś tak) i służy ono tylko do wpłacenia tam co
    miesiąc 2k (warunek promocji KH) i przelania nadmiaru do mBanku.
    szczerze mówiąc zakładałem, że jak tylko KH się spłaci to rozstanę się z
    Santanderem bo pamiętam, informacje, że jak ktoś kupował coś w sklepie
    na raty to był łapany w jakieś pułapki zastawiane przez Santandera - to
    po co pchać się w pułapki.

    > W milku można zakładać przez kuriera - dodatkowy feature to to, że kurier od razu
    przywozi też debetówkę, nie trzeba czekać (nie wiem dlaczego żaden inny bank,
    przynajmniej z tych, które probówałem, nie potrafi czegoś takiego zrealizować).
    > Podobno teraz można nawet bez kuriera, w 100% przez telefon, za pomocą selfie (i
    zdjęcia dowodu).

    Nie lubię wersji przez kuriera, który chce aby bez czytania od razu coś
    podpisywać, a selfie jeszcze nigdy nie robiłem. Wiem, że komórka ma
    drugi aparat z przodu (gorszy) i zapewne jakoś bym znalazł jak to się
    przełącza :)
    P.G.

  • 15. Data: 2020-06-19 10:09:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-06-18 o 18:19, J.F. pisze:

    > Wszedzie placisz gotowką czy KK ?

    KK

    > -mbank - trzeba wydac 350 zl/mc, ale ... to jest łacznie wszystkimi
    > kartami mbanku, wiec jak masz KK i uzywasz, to KD jest "darmo"

    Miałem w mBanku i KK i KD, ale ja mało wydaję (żona robi zakupy) i aby
    nie musieć wyrabiać coraz wyższego limitu rocznego KK zrezygnowałem z
    niej, a w konsekwencji aby nie musieć wydawać ileś tam KD zrezygnowałem
    też z niej.

    > -Santander - 5 transakcji bezgotowkowych uprawnia do zwolnienia ... i
    > duzo, i niewiele.

    Zdarzają się miesiące, że 5 transakcji bezgotówkowych to dla mnie dużo.
    Poza tym mam powody aby akurat moje transakcje były z KK Citi.

    > Bankomatow wlasnych maja duzo,
    > -Inteligo - 100zl/mc - raczej niewiele, a bankomatow chyba najwiecej,

    > -Millenium - 1 transakcja i 1000 zl wplywu na konto. i wszystkie
    > bankomaty w kraju ?

    Z tego co mi Dawid napisał to wydaje się ciekawe - tylko, czy by nie
    było tak, że założę, a za miesiąc, czy dwa... oni wyrównają do ogółu.

    > https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/k
    onta-osobiste/konto-360

    > -Getin - tez 1 transakcja i chyba wszystkie bankomaty ...
    >
    > Ogolnie ciagle tego duzo, o ile nie bedziesz sie upieral przy
    > "bezwarunkowe 0".

    Właśnie trochę się upieram, bo akurat ja mam problemy ze spełnieniem
    warunków typu ileś transakcji.
    Pasował mi warunek 5k wpłaty w Citi bo po prostu podałem konto do wpłat
    z firmy i zapomniałem o temacie. Ich KD użyłem zaledwie kilka razy w
    bankomacie.
    P.G.

  • 16. Data: 2020-06-19 10:13:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    bankomaty do stówki blikiem darmowe, powyżej wszystkie bez opłat.

    > Chyba jednak nie wszystkie - jedynie euronet, planet cash i santander.
    > Ale dzięki za przypomnienie, że wypłaty poniżej stówy płatne, zapomniałem i mogłem
    się nabrać.

    Przestałem zaglądać do Santandera i zaliczyliśmy kilka bankomatowych
    wpadek :(
    P.G.

  • 17. Data: 2020-06-19 10:21:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-06-18 o 22:25, Mark pisze:

    > Jest: Nestbank

    Nie wiem, czy nadal, ale kiedyś ich oddział był na sąsiedniej ulicy.
    Raz nawet tam byłem i się o coś dopytywałem. Gość nie wiedział,
    zadzwonił do ważniejszego i tamten coś mi powiedział. Potem sprawdziłem
    w ich regulaminie, że jest inaczej niż mi powiedział.

    Nie brałem ich pod uwagę, ale dzięki za przypomnienie.

    Ja to chyba nie obejdę się bez zrobienia sobie aktualnego spisu a potem
    długiego zastanawiania się. Za bardzo dokładnie podchodzę do pewnych
    decyzji i ogólnie nie chce mi się różnych rzeczy załatwiać.
    Już chyba ponad rok temu stwierdziłem, że trzeba by zamknąć BGŻ Optimę,
    ale nic z tym nie zrobiłem. Nawet nie wiem czy to się da wyklikać.
    P.G.

  • 18. Data: 2020-06-19 13:09:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Zdarzają się miesiące, że 5 transakcji bezgotówkowych to dla mnie
    >dużo.

    OK, tez mnie to liczenie do 5 wkurza.
    Na szczescie maja fajna apke na telefon, powiadomienia widoczne bez
    logowania ...

    >Poza tym mam powody aby akurat moje transakcje były z KK Citi.

    Ja tam nie mam problemu - chleb kupuje w piekarni, ewentualnie w
    Biedronce, 5 transakcji i nawet 50 zl nie wydane :-)

    >Z tego co mi Dawid napisał to wydaje się ciekawe - tylko, czy by nie
    >było tak, że założę, a za miesiąc, czy dwa... oni wyrównają do ogółu.

    A to akurat grozi chyba wszystkim bankom.
    Co wiecej - inflacja szaleje, to maja pretekst.

    Tylko ... kont i kart mam za duzo. Albo zero, albo wcale :-P

    >Właśnie trochę się upieram, bo akurat ja mam problemy ze spełnieniem
    >warunków typu ileś transakcji.

    Jak widac, sa takie malo upierdliwe typu 1 transakcja, i nie mam
    problemu.

    >Pasował mi warunek 5k wpłaty w Citi bo po prostu podałem konto do
    >wpłat z firmy i zapomniałem o temacie. Ich KD użyłem zaledwie kilka
    >razy w bankomacie.

    Mnie sie Simplicity podoba, ze swoim "bezwarunkowo bezplatna", ale to
    KK i do bankomatu nie pasuje.

    J.

  • 19. Data: 2020-06-19 14:39:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-06-19 o 13:09, J.F. pisze:

    > Mnie sie Simplicity podoba, ze swoim "bezwarunkowo bezplatna", ale to KK
    > i do bankomatu nie pasuje.

    Historycznie moja druga KK i obecnie jedyna.
    Powiadomienia SMS (do KK i konta) też darmowe, choć to chyba nie podlega
    pod bezwarunkową darmowość.
    P.G.

  • 20. Data: 2020-06-19 15:37:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]

    >Wszelkie podatki pośrednie mają tę zaletę, że dla półgłówków zdziercą
    >są banki (bankowy), sklepy (VAT), a nie państwo.

    I dlatego w USA jest bezposrednio - na polce cena 99.95, a w kasie
    wyskakuje np 104.92 :-)

    J.