    Subject: Re: Żądanie okazania dowodu osobistego przez banki
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Date: Thu, 8 Oct 2020 14:18:08 +0200

    W dniu 08.10.2020 o 13:55, Dawid Rutkowski pisze:
> [...]
    menty-stwierdzajace-tozsamosc.html

    > Hehe, pewnie skojarzyło Ci się z "książeczką żeglarską".

    Nie wiesz, co to jest książeczka wojskowa?

    Za PRL obywatel na czas powołania do wojska miał zabierany dowód
    osobisty i legitymował się wyłącznie książeczką wojskową. Podobnie na
    czas wydania paszportu zabierano d.o.

    Stąd tak paszport, jak i książeczka musiały działać wszędzie tam, gdzie
    działał d.o.

    MJ