    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Uchwala SN z 28 kwietnia 2022 III CZP 40/22
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 16 May 2022 11:10:29 +0200

    On Fri, 13 May 2022 17:13:15 +0200, Krzysztof Halasa wrote:
> [...]
    szenie-splaty-kredytu-w-chf-to-mozliwe/mgzslwt

    > W sensie "czy klienci tej kancelarii ją czytali"? :-)

    Chyba nie tylko.
    Na razie SN jej nie opublikowal na internecie.

    > Ale po co sądy, jeśli po prostu można spłacać w walucie?

    W oryginalnej umowie nie mozna bylo.
    A nawet jakby bylo ... to moze to sądow nie interesuje - klauzula
    abuzywna była :-)

    > Ale jaki aneks? Że mogą spłacać w CHF? Czy że nie mogą? Tego ostatniego
    > to chyba banki nawet nie mogą proponować?

    Ze mogą. Ustawa wprowadzila taką mozliwosc, ale jak bank zaproponował
    klientowi podpisanie aneksu do umowy z taką możliwościa, w imie
    zgodnosci z ustawą, to po podpisaniu ... czy sąd ma podstawę
    to uznania klauzuli za abuzywną?

    > Masz na myśli kredyty indeksowane kursem CHF?
    > No bo...
    >
    > No ale od dawna można tak spłacać.

    Tak samo jak wyzej. Mozna, ale nie mozna bylo, wiec to sie liczy,
    chyba ze klient z bankiem sie porozumieli i aneks podpisali.

    Tak czy inaczej - tu kwota kredytu byla np 100k CHF, ale wypłacono
    w PLN, wiec w razie uniewaznienia ... klient ma zwrocic 100k CHF,
    czy kwotę w złotówkach?

    > Teraz "dopuszczają", jak rozumiem, wszystkie.

    Tak, ale te co dopuszczaly od poczatku ... to nie wiem, czy im mozna
    uniewaznic umowe z powodu jednostronnego narzucenia kursu.

    > Ale to są dwie zupełnie różne sprawy.

    Ktore sie moga okazac bardzo zwiazane :-)

    Szczegolnie jak sąd zważy, ze klauzula nabuzywna została narzucona
    w 2008, ustawa zniosła jej skutki ... nie wiem kiedy - 2010 powiedzmy,
    a klient pozew złożył w 2022 :-)

    > Tak wygląda.

    > Tego nie wiem, ale weź pod uwagę, że "artykuł płatny".

    Sponsorowany znaczy sie?
    Nie, tego nie piszą, jest tylko "Partner publikacji".

    No nic, poczekamy, przeczytamy uchwałe, poczekamy na wyroki sądów.
    Na razie to chyba jeden kredytobiorca jest zadowolony,
    ten co nie dawno przegral w ponownej rozprawie, bo sędzia
    "nie rozumie wyroku TSUE".

    J.