    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Te banki znowu oszukały!
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 3 Jan 2022 13:15:04 +0100

    On Mon, 3 Jan 2022 03:53:51 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    juz-przychodza-i-mowia-ze-bank-ich-oszukal-bo-mialo.
    html?fbclid=IwAR0ZUc636X13KkNYsVq-YAiHrS38vb1gshhYZ-
    2SJ9nZXwuKzYysop7PNHE#s=BoxOpMT

    > Ale porównał - to złotówkowe brane przy niemal zerowym wibor, za to z większą
    marżą, też mają jakieś wady prawne?
    > Czy tylko mentalne?

    A czytales argumentacje niektorych?

    Bank jest winny, bo im sprzedal wysoce spekulacyjny produkt, czyli
    kredyt we franku.
    A przeciez pisalem wiele razy, ze PLN tez to dotyczy :-)

    Tylko ze teraz klient zazwyczaj dostaje symulacje kredytu przy roznych
    stopach. Tylko na ile banki oceniaja mozliwosci zlotowki - jaka tam
    jest gorna stawka - 3%, 5%, 10% ?

    A czy czyta ... umowa kredytowa ma kilkanascie stron, jesli nie
    wiecej. Jak to przeczytac na szybko?
    A czy da sie wychwycic wszystkie kruczki nienapisane jawnie?

    Rozwiazaniem jest kredyt o stalej stopie, na co KNF od pewnego czasu
    naciska ... ale czy w hipotecznych tak sie da?

    No i rozwiazaniem jest stabilna polityka finansowa panstwa, zeby nie
    bylo takich skokow wiboru.

    > Czy też znów tylko "miało nie być takiego wzrostu" tak samo jak "frank tak nie
    skoczy, bo to stabilna waluta (tyle że złotówka nie)" - a może nagrywali "doradców"?
    > Tyle że we frankowych rzeczywiście nie było zwykle co czytać, bo
    > symulacja nie była obowiązkowa, a w obecnych złotówkowych już jest
    > - nieważne, że nieprzeczytana, ważne, że podpisane, że przeczytana.
    >
    > Hmm, a może sięgną po to, że nie umieją czytać?
    > W sumie weź im udowodnij, że umieją, a nie że było "i tu i tu i tu podpisać" - to,
    że nie trzema krzyżykami, to pewnie ze Szwejka wzięli radę ;>
    > Podobno na kursie na prawo jazdy (nie wiem, bo nie robiłem) podpisuje się
    oświadczenie, że się umie czytać i pisać.

    > Ale właściwie to gdzie "ci ludzie przychodzą"?
    >
    > Ciekawe, co im teraz obiecają pisiory, "przewalutowanie" na jaką walutę?
    > A może na franki? Rzeczywiście byłoby taniej - i nawet konsekwentni będą, bo
    przecież o możliwość brania kredytów frankowych, gdy kurs franka leciał w dół,
    walczyli razem z tłumem "pozwólcie nam ryzykować".

    no coz - rzad moze sprobowac stlumic Wibor.
    Czy to walczac z inflacja, czy rzucajac pieniadze na rynek, czy
    przejmujac kredyty ... bo kredytobiorcy to wyborcy :-)

    A kredyt na 400kzl ... 3% wzrost wiboru, tzn o 3pp, to 12 tys
    dodatkowych odsetek rocznie. 1000 zl miesiecznie.

    Pozostaje jeszcze jedna metoda - przykrecic srube, kredyt dostana
    tylko rodziny, ktore stac na ten tysiac czy dwa wiecej.
    A reszta dostanie ... mieszkanie+ :-)

    J.