    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Są jeszcze konta za 0?
    Date: Thu, 18 Jun 2020 14:22:51 +0200

    > Zaczynając od końca - jeśli tylko do bankomatu - i to wyłącznie w PL - to może nie
    ma sensu w ogóle kombinować z debetówką, tylko przejść na blik.

    W ogóle o tym nie pomyślałem. Nie znam tej technologii. Poza tym, że
    nazwa mi się obiła (też w przypadku jakichś informacji o przekrętach)
    nic o blik nie wiem.
    Choć mniej więcej potrafię sobie wyobrazić.

    > Bo jest nawet opcja używania blika bez jakiejkolwiek aplikacji na tzw. telefonie -
    santander (chyba wciąż jako jedyny) pozwala na tworzenie czeków blik w "zwykłym" ST.
    > Taki "czek" w postaci 9-cyfrowej liczby zapisujesz sobie na kartce - a następnie
    wpisujesz w bankomacie 13 cyfr - czek + 4-cyfrowy tzw. "pin do czeków".

    O tym nie miałem bladego pojęcia.
    Jak Ty to robisz. Skąd masz czas na zdobywanie tych wszystkich
    informacji. Hobby czy jak?

    > Są niestety i pewne minusy - czek ma swoją ustaloną maksymalną wartość, blik
    ogólnie ma dość niskie limity i płatności i wypłat (tzn. są to jakieś tysiące, ale
    już nie dziesiątki tysięcy jak dla debetówek), no i najgorsze, że czek ma maksymalnie
    72h ważności, więc raczej tylko do planowanych wypłat.

    Już od wielu lat nie zdarzyła mi się inna wypłata debetówką niż
    planowana i chyba w ogóle nigdy nie zdarzyła się większa od 2k.

    > Ogólnie blik jest już prawie we wszystkich bankomatach.
    > W santander darmowy dla wszystkich bankomatów - i można mieć też darmowe konto (bez
    debetówki).

    W Santanderze mam konto z powodu KH. Nie darmowe, ale nie wiem, czy
    jakbym zmienił na darmowe to nie naruszyłbym warunków promocji KH i
    podnieśliby mi marżę z 0.99% na 1.99% do końca trwania KH.

    > Jeśli wchodzi w grę apka w telefonie, to oczywiście oprócz używania kodów blik do
    wypłat w bankomacie (odchodzi problem z krótką ważnością czeku - no chyba że się
    telefon akurat rozładuje,

    Nie zdarza mi się. Ładuję telefon mniej więcej raz na tydzień. Mój
    rekord to 12 dni.
    Tylko, że być może korzystanie z apki wymagało by zmiany ustawień i
    telefon stałby się bardziej 'prądożerny'. Ale zawsze pewnie można to
    'tylko na chwilę' zrobić

    > w santanderze dodatkowo można mieć darmowe debetówki HCE

    co to takiego, że debetówka a jakaś inna?

    > - coraz więcej bankomatów ma też czytniki NFC i pozwala tak wypłacać.

    czyli to jakaś debetówka bez styków do procesora - komunikacja tylko
    radiowo?

    > Darmowe konto z blikiem do wszystkich bankomatów można mieć też w mBanku (choć coś
    ostatnio mi mignęło o podwyżkach).

    Czyli trzeba może zrobić tam jakiś porządek. Mam tam jeszcze wszystkie
    Emax plusy itp.

    > Darmowe konto z darmową debetówką wielowalutową i z jedną bezpłatną wypłatą z
    dowolnego bankomatu miesięcznie w PL i jedną za granicą można mieć w kantorze aliora.

    To chyba jest to. Konto mam, ale bez żadnej karty.
    Korzystałem z T-mobile. Chyba z pół roku temu przysłali mi nową kartę w
    Euro, ale nie zajrzałem czy nie pobrali za to jakiejś opłaty robiąc tym
    może debet na rachunku. Nie zaglądałem do T-mobile od chyba 2 lat.

    > No i jeszcze dwa banki z niewielkimi warunkami bezpłatności:
    > - millennium - wymagają 1k wpływu i 1 transakcji blik lub debetówką miesięcznie, za
    to wszystkie bankomaty za darmo dla blik i debetówki (dodatkowo po pół roku oferty
    kredytówki na klik)

    Ciekawe.

    > - pekao sa czyli żubr - 500zł wpływu i 1 transakcja debetówką -> 2 wypłaty w
    miesiącu darmowe z dowolnego bankomatu, bez ograniczeń z własnych, debetówka bez
    prowizji dla transakcji zagranicznych.

    Też ciekawe.

    > Albo jeszcze inna możliwość z warunkami, ale jedynie kwoty wpływów, bez
    konieczności wyciągania debetówki (jako że dotychczasowe citi priority Ci
    odpowiadały, to może te też będą OK) - czyli konta tzw. "premium".

    > Np. santander select - wymagają bodajże 10k wpływu - ale darmowa debetówka bez
    dodatkowych warunków i wszystkie bankomaty.
    > Podobne warunki są chyba w millennium (sprawdzałem jakiś czas temu).
    > W mBąku mkonto intensive - tu chyba starczy 7,5k wpływu.
    > bnp paribas miał fajne premium, ale głupki zlikwidowali.
    > I można się jeszcze przyjrzeć skarbonkowym (pko bp) aurum i platinum II.

    Właśnie przekraczasz mój zakres ogarniania ilości tematów :)

    > Debetówki rzeczywiście się wykruszają, mi zostało 10, ale:

    Tylko :)

    > - 3 są z mBąka do tego samego konta (wycofanego z oferty) - darmowe, ale nie dają
    wszystkich bankomatów
    > - 2 są do kont (też wycofanych) w bnpp - darmowe, ale tylko bankomaty planet cash
    > - 1 do konta w idei z dawnego lions (też wycofane oczywiście) - darmowa ze
    wszystkimi bankomatami, ale w idei to się boję nawet 1k trzymać
    > - citek do odstrzału niestety
    > - kantor aliora - opisana powyżej, pewnie trafi do "wizytownika" w miejsce citka,
    > - curve i N26.

    Jak Ty to wszystko ogarniasz :)
    Masz jakąś ściągę zawsze pod ręką, czy jesteś na tyle młody, że pamięć
    jeszcze daje sobie z tym radę?

    > A 10- i 20-złotówki będę sobie wypłacał czekami blik (z ST santanter) z bankomatów
    santandera oraz skok24 - przynajmniej nie będę musiał robić przelewów uzupełniających
    (i to jeszcze via wewnętrzny w santander z konta z d. db na "konto jakie chcę" - bo
    tylko to drugie ma darmowe express elixiry) ;>

    Dziękuję.
    Wysłałem sobie na swojego maila abym nie musiał szukać na p.b.b.

    Nie spodziewałem się tak wyczerpujących informacji.
    Nie poradzę sobie z nimi jak nie zapiszę sobie w jakimś arkuszu.
    Tylko, że chyba to się dynamicznie zmienia i dynamiczność zmian chyba
    może narastać.
    Ciekawe, co będzie jak się dowiemy jaka się dziura w budżecie zrobiła,
    ale chyba zwlekają z informowaniem na "po wyborach bo się jeszcze ludzie
    zorientują i źle zagłosują".
    P.G.