    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Opłata za nieaktywną i nieważną kartę PKO BP
    Date: Sat, 1 May 2021 10:49:36 +0200

    > O, to skarbonka tak samo robi jak mBąk?
    zależy jak na to patrzeć.
    mam konto w mbanku od początku jego istnienia. kiedy był bankiem
    internetowym i darmowym. jakieś 10-15 lat temu, w każdym razie bardzo
    dawno temu, poinformowali mnie że mam im płacić jakąś opłatę za karte.
    zrezygnowałem, i... koniec. płaciłem innymi kartami, bo były promocje
    kont. promocje sie pokończyły, słyszę (od Was) że znowu mbank nalicza
    jakieś opłaty. sprawdziłem - mnie nie dotyczą. ale zapytałem czy mogę
    zainstalować apkę na androida nie mając karty. mogę. więc mogę płacić
    blikiem, mogę wypłacać z bankomatu za darmo, nie sprawdzałem czy jest
    opcja płacenia bliżeniowego - nie wykluczam
    reasumując - aplikacja w telefonie nie jest równoważna z kartą, ale o
    niebo lepsza niż nic, w sensie tylko przelew. Tak więc parę zł za wygodę
    - uważam za sensowną opłatę, łatwą do uniknięca przez oszczędnych,
    pomijalną (za obrót) dla "normalnych"
    ToMasz

    Ps. właśnie na grupie gsm jest podobna dyskusja. pare dużych telekomów
    podniosło opłaty bazowe na rozmowy i smsy. mało kto z tego korzysta, ale
    jak korzysta, to jest na tyle niekumaty, że nie zmieni operatora na
    tańszego. jeśli można zarabiać na niekumatych, to czemu nie?