    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sun, 2 Aug 2020 13:20:21 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Na jaki adres banki wysyłają dodatkowe KK?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 2 sierpnia 2020 07:19:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
    > Dawid Rutkowski writes:
    >
    > [...]
    wymaganiami i konsekwencjami prawnymi.

    > Jak to "teraz"? Jak wyrabiałem dodatkową KK w WBK dla swojego brata
    > (poczatki wieku) to też było to pełnomocnictwo.

    "Teraz" odnosiło się do XXI wieku.
    W PL kredytówki są od 1995 (wcześniej Orbis zapewniał akceptację kart zagranicznych,
    ciekawe, jak rżnął na kursie ;).
    I również "teraz" zapewne na świecie, w przeciwieństwie do tego, co być może było na
    świecie od połowy XX w.

    > To co teraz się zmieniło to IMO ustawy związane z praniem pieniędzy,
    > beneficjentem rzeczywistym i takie tam. I to może być powodem że banki o
    > pełnomocniku chcą wiedzieć więcej.

    Z tego powodu to by było "muszą", ale pewnie i chcą, bo mogą mieć z tego korzyść -
    choć z drugiej strony utrudnia to wydawanie dodatkowych KK.
    Banki traktują to jednak po macoszemu i jest to niedorobione w stopniu utrudniającym
    - czyżby jednak bankom na tym nie zależało?
    Albo klienci nie korzystają, więc po co się niszą zajmować?
    NBP nie podaje w raporcie, ile z ok. 6M KK w PL to główne, a ile dodatkowe.
    Chyba że te 6M to główne (czyli liczba kredytów), a dodatkowych nie zliczają.