    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Na jaki adres banki wysyłają dodatkowe KK?
    Date: Sun, 02 Aug 2020 00:24:35 +0200

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > A skąd takie przekonanie? Jakiś regulamin itp.?
    > Bo to wygląda na "starodawne" podejście z początków KK.

    A skąd przekonanie, że tak być nie może? Owszem, dawniej tak było, więc
    czemu nie teraz?
    Jest kilka potencjalnych przeszkód, ale bez przesady.
    Oczywiście to nie znaczy, że każdy bank musi tak robić.

    > Teraz wydanie dodatkowej KK wymaga udzielenia pełnomocnictwa - ze
    > wszystkimi tego wymaganiami i konsekwencjami prawnymi.

    Np. jakimi?

    > Pozostaje jedynie pytanie, czy w związku z tym banki MUSZĄ takiego
    > pełnomocnika "ukliencić"

    Innymi słowy, czy jest taki wymóg prawny.

    > Imię i nazwisko to akurat strzał dość chybiony, taki citi pozwala
    > sobie samemu wybrać, co będzie w tym miejscu wytłoczone (inna sprawa,
    > czy robią kontrolę, czy też można dać "Jarosław Kaczyński" - kiedyś
    > chyba było rozwijane menu, że albo imię i nazwisko albo inicjał
    > imienia i nazwisko, teraz można wpisać dowolnie).

    "Jarosław Kaczyński" to wciąż imię i nazwisko. Bank potrzebuje tego
    (nieważne, czy to będzie prawdziwe imię i nazwisko posiadacza), bo jak
    bez tego to wytłoczyć? Jasne że może to być (niekoniecznie w każdym
    banku) Miś Kolargol.

    > Adres wysyłki - też niekoniecznie, przynajmniej citi wysyła pod adres
    > posiadacza karty głównej - ale adresu zamieszkania użytkownika z
    > jakiegoś nieznanego powodu wymaga.

    Ale to przypadek szczególny.

    > "Jakieś konto do oglądania historii" to jednak przede wszystkim
    > 3D-Secure do IO.

    Ale do tego wystarczy numer telefonu. Który może ustawiać "główny"
    klient.

    > No i kartę aktywuje jednak użytkownik dodatkowej, a nie posiadacz
    > głównej - nawet w citi, który kartę dodatkową wysyła posiadaczowi
    > głównej...

    Teoretycznie posiadacz głównej karty nie powinien znać PINu dodatkowej -
    niedobrze, gdy więcej niż jedna osoba zna dany PIN.

    > Oraz wymagają praktycznie wszystkich danych tak jak od "normalnego"
    > klienta (pesel, nr dowodu, nazwisko panieńskie matki, adres, telefon,
    > mail).
    > Ciekawy jestem, czy chcą skan dowodu, jeśli nie mają?

    A może ktoś nie ma dowodu. Tradycyjnie kartę dodatkową można było
    wyrobić komukolwiek. M.in. w taki sposób kartą mógł się posługiwać ktoś,
    kto nie mógł mieć normalnego konta w banku (np. dziecko). Dobrze było
    jednak przemyśleć sprawę limitów :-)

    > W każdym razie dla trzech poprzednich dodatkowych KK trzeba było
    > wyciągać żonę "na randkę" do banku, ale już ostatnią udało się
    > załatwić tak, że wniosek złożyłem przez telefon

    Ale to są przypadki szczególne.
    --
    Krzysztof Hałasa