eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą › Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 31 May 2021 05:31:32 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji
    internetowych kartą
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 31 maja 2021 o 13:49:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):
    > WAM <n...@n...nopl.pl> writes:
    >
    > [...]
    > Że jak? Czyli musze przekopiować ten link do komputera, jeśli nie chcę
    > na telefonie otwierać?

    Wow, ja dostałem to już 26 maja i nawet przeczytałem - ale albo po łebkach albo po
    prostu taka głupota mi się w głowie nie zmieściła.
    Ktoś, kto nie chce na telefonie otwierać, to ma pół biedy, gorzej, jak ktoś nie może.

    > Pogrzało ich.

    I to mocno - a do tego jest to podobno "Mając na uwadze głos naszych Klientów" - to
    co by było, gdyby nie mieli na uwadze? ;>
    Piękne jest też to: "Wpisujesz ostatnie 6 cyfr z kodu otrzymanego w SMS" - to ma być
    taka pułapka? Kod w SMS dłuższy, ale klient ma wiedzieć, że ma wpisać tylko 6
    ostatnich cyfr - w sam raz "według" PSD2...

    Myślałem, że po prostu będzie tak, że zamiast wpisywać "zwykły" kod 3D-Secure - w
    sumie co to komu przeszkadzało? - trzeba będzie się zalogować ORAZ wpisać kod
    3D-Secure.
    Ale ten link z SMSa to już przesada.

    Citek kombinuje chyba najbardziej - można to też zobaczyć na innym przykładzie PSD2,
    czyli obowiązku informacji o rżnięciu na transakcji zagranicznej. Dostałem o tym info
    z kilku banków i w większości można sobie włączyć bezpłatne SMS, w których będzie
    info o tym, jaki był kurs i narzut. W citku - może przychodzić SMS z linkiem do
    kalkulatora na stronie, gdzie jak sobie poustawiasz SAM, to się może dowiesz (i przy
    okazji zapłacisz za roaming danych).

    Zresztą to całe utrudnianie zakupów netowych to Harry Potter.
    W aliorze mamy Gryffindor - trzeba sobie ustawić e-pin (podobno już można w ST oraz
    apce, ja męczyłem się na infolinii - z botem poległem) i oprócz hasła zmiennego -
    SMSa - masz hasło stałe.
    W bnp bawią się w Ravenclaw - oprócz SMSa zadają jeszcze zagadkę - choć właściwie to
    jest też rodzaj stałego hasła, dwa razy pytali o nazwisko panieńskie matki.

    I do tego święta krowa, czyli blik - gdzie można nawet ustawić "blik bez kodu" i niby
    z PSD2 zgodne?