    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 16 Oct 2020 08:55:54 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Kartowe fikołki (IAK/TMUB + Courve)
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 15 października 2020 19:23:05 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:
> [...]
    > kartą USD - kurs był niemalże taki sam: 0,001258974359 vs
    > 0,001256756757, curve vs tmub odpowiednio) więc sobie wymyśliłem, że
    > mógłbym dodać kartę wielowalutową IKA do curve i zadeklarować ją jako
    > dolarową i wtedy curve wymieniałby clp->usd po dobrym kursie i obciążał
    > kartę IKA w dolarach, które szły by z konta USD bezpośrednio). Czy coś
    > się to może posypać? Bo curve jako taki kartę wielowalutową wykrył jako
    > kartę EUR i przy zmianie krzyczy, że mogą być dodatkowe przewalutowania
    > (chociaż *wydaje mi się*, że nie powinno być)

    Powinno działać.
    Rozumiem, że kombinowanie z wielowalutową kantoru aliora wynika z tego, że dolarowa
    różowego T niedługo się kończy, a wznawiać raczej nie będą?

    Jak w curve ustawisz kartę IKA jako rozliczaną w dolarach to curve będzie ją
    obciążało w dolarach - i póki będziesz miał dolary, zapłacisz tylko prowizję curve,
    ale jeśli dolarów zabraknie, a będziesz miał złotówki, dojdzie jeszcze prowizja
    aliora (7,5% - a może nawet i 9%).

    Taką możliwość (obciążanie w dolarach) ze znanych mi mają jeszcze debetówki citi -
    również do darmowego "nowego" citi konta - z włączonym citi global wallet.
    Hmm, choć chyba jak weźmiesz debetówkę z żubra, to też to będzie działać (tylko konto
    i karta nie są już bezwarunkowo darmowe).
    Oczywiście via curve - bo chyba oprócz aliora/IKA/różowego T żaden bank w PL nie
    wydawał kart do konto dolarowych z przeliczeniem innych walut po kursie MC (bo karty
    do kont dolarowych ma choćby mBąk - ale przy zapłacie tą kartą w innej walucie już
    jest spora prowizja mBąka).

    Ale z curve uważaj na DCC!

    Inna możliwość to wymiana dolarów na złotówki po kursie IKA i płacenie w peso kartą
    rozliczaną w złotówkach bez prowizji - z debetówek ww. mc żubra, albo kredytówki visa
    (ale tylko visa) getoutu (darmowe przy 5 pyk/mc) lub od niedawna kredytówki visa (i
    też tylko visa) ing (darmowe przy chyba 2400zł obrotu rocznie - czyli raptem 200zł
    średniomiesięcznie).

    Albo wymiana dolarów na euro i płacenie debetówką z N26 (niemiecki bank) -
    przeliczenie z peso po dobrym kursie MC. Jak chcesz, możesz założyć z mojego
    polecenia - kod dawidr0508 albo link https://n26.com/r/dawidr0508
    Dodatkowa zaleta - z kartą N26 nie natknąłem się na próbę DCC.

    > Btw. czy kursy w weekend w curve odbiegają znacząco? Bo na razie miałem
    > okazję przetestować tylko w tygodniu, co jest dla mnie akurat
    > niestandardowe dosyć.

    ZTCP jest gorzej, ale o ile obecnie, to musisz doczytać, ja przestałem to śledzić.