    From: Eneuel <e...@g...cm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak to jest teraz w tej Rzeczpospolitej
    Date: Mon, 11 Jan 2021 09:19:44 +0100

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Kto wie, jakimi winami nas obarczą po naszej śmierci.

    > Spytano córkę JKaczmarskiego o cierpliwość jej ojca do
    > niej -- dziewczyna odpowiedziała, że ojcu co najmniej
    > brakowało cierpliwości do niej... Ale poeta był cwany,
    > przewidział ów manewr i przed swą śmiercią napisał swą
    > obronę oprawioną poszukiwaniem muszelek...

    > Może i my powinniśmy bronić się na zapas... Tak, by nikt
    > nie spostrzegł tej obrony, póki nie będzie ataku (bo broni
    > się tylko człowiek winny) ale w razie ataku by taka obrona
    > została odkryta i zrozumiana bezproblemowo...

    Gintrowski sugestywnie jęczy:
    https://www.youtube.com/watch?v=sCnl1T-I02M
    'Tren Fortynbrasa', ale Herbert zabezpieczył się:
    https://www.youtube.com/watch?v=UlovMqHUkF0
    przed swą śmiercią...

    [chcieli, żebym o Fortynbrasie napisał w innym wątku...
    w zupełnie innym -- w wątku o EGNOS... ;) i nie dlatego, że
    JKaczyński chce zaatakować Polskę... dziś nie wyjeżdżam, więc
    zastawka wjazdu garażowego mi nie jest straszna... czy także
    inni ludzie postrzegają LKaczyńskiego jako Hamleta?... czy
    tylko ja odkrywam te podobieństwa?... tak czy siak -- moim
    zdaniem Fortynbras nie zamordował Hamleta a jedynie latami
    spokojnie czekał na swoją kolej w rządzeniu Danią, ;) gdyż
    wiedział, że bratobójcza wojna przyniesie straty obojgu
    -- trzeba tak pokonać Hamleta, by zyskać, nie stracić...
    niekoniecznie aż zabić -- ale jakoś pokonać (uciszyć,
    unieszkodliwić, może przekonać?) by zrealizować siebie...
    kto by pomyślał, że okołopogrzebowe manewry nie zakończą
    się wraz z objęciem władzy... drobne odstępstwo od oryginału
    sztuki?... może także to odstępstwo znaczy coś ważnego?...]

    O tyle to ciekawe, że Gintrowski i Kaczmarski ponoć mocno dbali
    o zachowanie linii melodycznej swych utworów -- zezwalali innym
    ludziom na śpiewanie swego dorobku pod warunkiem zachowania
    oryginalnej linii melodycznej...

    Zanim wysłuchałem autorskiej interpretacji wiersza, przywykłem
    do interpretacji Gintrowskiego, którą odrzuciłem po (dosłownie)
    jednym wysłuchania autora...

    nie umiałeś ŻADNEJ ludzkiej rzeczy! -- nawet oddychać nie umiałeś

    [czy Hamlet pośmiertnie zemści się na swym bracie? -- za sprawą
    CoViD-19; może zemści się na mnie? może właśnie mści się?... na
    razie (jak na ironię) moje płuca pracują bardzo dobrze, ale czy
    przykładowo wczoraj nie złapałem zbyt wiele patogenu w czeluści
    mego jestestwa podczas magnetyzowania mojej kręgielni?...]

    --
    Ene