    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 15 May 2023 05:50:03 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 15 maja 2023 o 13:14:42 UTC+2 witrak() napisał(a):
> [...]
    czy nie będzie to chargeback przez Citka (ostatecznie zapłata była z karty Citi).

    (dodatkowo płatną, bo kurier, podczas gdy normalnie nie byłoby opłaty za dostawę).
    Zrobiłem tak, bo w ofercie podano "Najszybsza dostawa: w sobotę13.05.2023" a na
    infolinii facet powiedział, że dostawa na sobotę tylko gdy kurierem. Rzeczywiście, w
    potwierdzeniu przyjęcia zamówienia jest pozycja "Dostawa w sobotę" z kwotą opłaty.

    było i radzi dzwonić w poniedziałek, sugerując, że może w poniedziałek wyślą (nic nie
    mówi o dostawie w poniedziałek)
    z dostawą na wtorek za darmo, oczywiście.

    chcargebacku w Citi też nie pogardzę :-)

    > Nie, nie odbiorę paczki, bo mnie kurier nie zastanie - nie ma mnie pod adresem z
    zamówienia.

    > Po prostu za każdy przypadek chargebacku merchant jest obciążany opłatą, nie?

    A rzeczywiście internety coś takiego piszą - choć raczej nie jest to "kara", a
    "opłata manipulacyjna",
    którą jednak płaci sprzedawca.
    Dobrze, że przy bezzasadnym chargebacku nie może zażądać obciążenia karty klienta ;>

    opcji "w sobotę albo wcale" - to podstaw
    > Pod warunkiem, że odebrałbym towar. Ale wyjechałem i nie mogłem odebrać - i po to
    opłaciłem usługę "dostawa w sobotę".
    > To nie są dwa odrębne "towary" - dostawa jest istotną częścią zamówienia.

    Na fakturze jest osobno.
    Wg mnie kwestia nie jest oczywista.
    Ogólnie jak chcesz im zrobić na złość to może się udać, choć trochę kasą ryzykujesz.
    Prostsze by było "odstąpienie od umowy zawartej na odległość".
    Jeśli to zrobisz przed wysyłką, to raczej nie będą mogli żądać za przesyłkę, a tym
    bardziej za powrotną.
    O, tu m.in. jest to, że to jednak nie jest "jeden towar" - od umowy zakupu możesz
    odstąpić bez podania przyczyny,
    ale koszty przesyłki, w tym szczególnie zwrotu (chyba że sklep ma "darmowe" zwroty)
    ponosisz.
    No to wtedy możesz im zrobić chargeback na przesyłkę - tu raczej bez wątpliwości,
    zapłacone za express, którego nie było.
    I im dokopiesz, i sam sporą kaską nie ryzykujesz.