    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 9 Jan 2021 02:24:08 -0800 (PST)
    Subject: Re: Apki bankowe na Androida i ich (nie)bezpieczeństwo
    From: "witrak()" <w...@h...com>

    On Friday, January 8, 2021 at 11:47:19 PM UTC+1, Alf/red/ wrote:
    > Możesz się powoływać na zasadę minimalizacji (art 5 pkt 1c). Bo numer
    > telefonu też się łapie jako dana osobowa.

    Owszem. Tylko przyszło mi do głowy, że może oni potrzebują tego numeru, bo chcą mieć
    pewność, że dzwonione jest z tego telefonu, a nie z innego, a nie wiedzą, jak to
    sprawdzić inaczej ;-)
    No, bo co by było, gdyby tak klient mógł mieć (nielegalnie) zrobioną kopię aplikacji
    na drugim telefonie?!? Pewnie trzeba byłoby wymyślić, jak to zrobić, by nie mógł się
    przełączać i raz korzystać z jednego, a raz z drugiego! A wszak myślenie boli...
    [Pomijam, że takie ograniczenie nie poprawia bezpieczeństwa ani klienta (zresztą, na
    co to bankowi? ;-) ), ani banku, a tylko utrudnia życie klientowi. A i niektórym
    (AFAIR) bankom to nie przeszkadza - same o tym mówią.]

    > Ale ta apka jest robiona pewnie w US, więc nie bardzo jest kim
    > straszyć... Bo Jan Nowak pewnie nie uzna tego za na tyle istotny
    > problem, żeby wszczynać postępowanie :-\

    Nie ważne, gdzie apka robiona, tylko jakie wymagania zostały postawione. No i jeśli
    Panowie Informatycy z banku zlecają, to oni to przygotowują. A o ich poziomie mam
    zdanie jakie mam...

    witrak()