    From: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Apki bankowe na Androida i ich (nie)bezpieczeństwo
    Date: Sat, 09 Jan 2021 01:06:06 +0100

    Fri, 8 Jan 2021 05:41:06 -0800 (PST), w
    <f08210a1-6c44-41ee-affb-599658ce38d2n@googlegroups.
    com>, "witrak()"
    <w...@h...com> napisał(-a):

    > Od pewnego czasu prowadzę korespondencję z Citi na temat ich apki mobilnej na
    Androida. Otóż ona domaga się zaraz po uruchomieniu uprawnienia Phone, które jest
    uważane za niekoniecznie bezpieczne a którego ja nie mam ochoty nadawać żadnej
    aplikacji, która tego nie potrzebuje do wykonywania (prawie) wszystkich funkcji.

    ongoing call status. Apps can also make and end calls, see who's calling you, read
    and edit your calling logs, add voicemail, use VoIP, and even redirect calls to other
    numbers.

    > Citi twierdzi, że potrzebują, aby móc połączyć użytkownika z konsultantem (bo tępy
    użytkownik nie potrafi sam wybrać numeru...) i przyjmować powiadomienia Push. To
    pierwsze jest bzdurą, to drugie kłamstwem (o ile prawdą jest to, co piszą w
    internetach, iOSowa apka owszem, ale Androidowa takiego uprawnienia nie potrzebuje).

    A nie możesz po prostu wyłączyć tego uprawnienia dla tej apki?