eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiAktualizacja zestawienia opłat za rachunki dla osfiz http://telefix.ugu.pl/banki.htm › Re: Aktualizacja zestawienia opłat za rachunki dla osfiz http://telefix.ugu.pl/banki.htm
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 12 Jan 2021 02:22:03 -0800 (PST)
    Subject: Re: Aktualizacja zestawienia opłat za rachunki dla osfiz
    http://telefix.ugu.pl/banki.htm
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 10 stycznia 2021 o 13:11:46 UTC+1 WAM napisał(a):

    > cierpliwie czekałem... Ale teraz by się przydało, nadszedł czas wyboru
    > bo w Pekao (ex Idea) być nie chcę :)

    O, to miałeś tylko ideę? Jeśli tak, to podziwu godny optymizm ;>
    Swoją drogą jestem ciekawy, jak długo żubr utrzyma ST oraz ofertę idei - ja mam tam
    jeszcze konto 3*0 ze śp. lion's,
    ale to backup drugiego a może nawet i trzeciego rzutu.
    Może jedno co dobre z przejęcia idei przez żubra to to, że może łatwiej będzie
    zamknąć konto - tzn. w żubrze udawało mi się zamknąć, w idei nie próbowałem (długo
    też się broniłem przed stycznością z klonami, ale lion's mnie skusił - póki co warto
    było, jedyny bank, który zaprosił mnie na kolacyjki, i to smaczne ;).
    Ale z tym zamykaniem poczekam chyba aż w pełni to skonsolidują - chyba że wcześniej
    pogorszą warunki.

    Co do wyboru mogę napisać, co mam i znam i czemu warto się przyjrzeć:
    a) 3*0 (prowadzenie, debetówka, bankomaty) - obecnie tylko nest (getoutu nie biorę
    pod uwagę) - ale to jednak popierdółka jest
    b) 3*0 z ograniczeniami:
    - citi - 4 wypłaty z bankomatu darmowe na miesiąc, ogólnie działa, dla mnie nieco
    wkurzający ST
    - kantor aliora - 1 wypłata z bankomatu na miesiąc - uwaga, brak możliwości założenia
    konta wspólnego - dodatkowy plus - wielowalutowa debetówka (ale opłacalna tylko
    wtedy, gdy płacimy z konta euro)
    c) bezpłatne prowadzenie, warunek dla debetówki, nie wszystkie bankomaty:
    - bnp paribas - wymagany 1 pyk/mc debetówką, bankomaty tylko planet cash - no i to
    jednak francuski bank, jako rezerwa jednak działa, bankomaty blikiem - nie wiem
    d) wymagany wpływ, mały warunek dla debetówki:
    - mille - wpływ 1k, 1 pyk/mc debetówką lub blikiem (nawet jak nie masz debetówki to
    musisz blikiem), wszystkie bankomaty darmowe debetówką i blikiem, ST trochę
    wkurzający ale działa
    - santander - wpływ 500, (chyba) 1 pyk debetówką, bankomaty debetówką nie pamiętam,
    ale może tylko santander, blikiem darmowe wszystkie, darmowe przelewy expresowe.
    e) prowadzenie darmowe, warunek kwotowy dla debetówki:
    - inteligo - ciekawe, ile jeszcze pociągnie :( debetówką bankomaty nie wiem, blikiem
    tylko PKO i santander
    - mBąk - głupie warunki bankomatów debetówką, blikiem darmowe

    Więc jak zawsze pytanie, czy komuś zależy na debetówce.
    W mille i santander pojawiają się oferty na klik dla kredytówek, nawet dla DG.
    W mille kredytówka darmowa za 5 pyk/mc, dodatkowa też 5 pyk/mc, karty z
    ubezpieczeniami lub moneybackiem.
    W santander kredytówka darmowa za 10 pyk/mc, wliczają się też transakcje kartami
    dodatkowymi, karty z ubezpieczeniami lub moneybackiem.
    W bnp też coś się pojawia, ale nie testowałem, bo i warunki gorsze.

    Sam używam jako główne santander, bez debetówki - aha, santander pozwala na robienie
    czeków blik w ST chyba jako jedyny. Mam tam też 5 kredytówek ;>
    mille ma żona dla debetówki do wszystkich bankomatów.
    citi jako backup i dla debetówki do wszystkich bankomatów.
    mbąk jako drugi backup (ale to dlatego, że mam darmowe konto) do bankomatów.
    bnp i inteligo jako backupy kont, leżą puste.
    kantor aliora - waluty. Ale do walut i tak do kompletu jeszcze N26 się przydaje.