  • 1. Data: 2022-09-09 11:52:06
    Temat: "Nie mam nogi" albo "I have no mouth and I must scream!"
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Przy kupowaniu chlebka gruzińskiego trafiłem dziś na ciekawą sytuację z terminalem.
    Wchodzę, coś się gościu męczy przy płaceniu, sprawdza w telefonie, mówi "no kasę na
    koncie mam", znów przykłada do terminala i znów odmowa.
    Dobrze, że miał te 10zł w kieszeni.
    Patrzę na wyświetlacz, a tam "użyj części stykowej karty".
    Hmm, pewnie nie miał okularów (tzn. nie miał, bo to widać, ale może potrzebuje do
    czytania, tego nie widać ;) - ew. nie umie czytać.
    No ale teraz zagwozdka - czy on naprawdę próbował "zapłacić telefonem" i dostał taki
    komunikat?
    Ew. było to takie "płacenie telefonem" jak swego czasu w mBąku - mogłeś dostać
    kartę-naklejkę i sobie nakleić na telefon (swoją drogą karty-naklejki były bardzo
    fajne, nosiłem jako breloczek przy kluczach póki citek nie popsuł) - czyli miał
    zwykłą kartę włożoną w etui, bo pod klapkę baterii to już się teraz nie mieszczą (o
    ile w ogóle telefon ma klapkę).
    Albo to ja nie umiem patrzeć i przykładał po prostu kartę, a ten telefon mi się
    zasugerował, bo miał w łapie jak sprawdzał stan konta w apce.
    W sumie szkoda, że nie zapytałem, ale mógł się przestraszyć.

  • 2. Data: 2022-09-10 11:32:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 9 Sep 2022 02:52:06 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    > Wchodzę, coś się gościu męczy przy płaceniu, sprawdza w telefonie,
    > mówi "no kasę na koncie mam", znów przykłada do terminala i znów

    Ale co przyklada - karte czy telefon?

> [...]
    > Hmm, pewnie nie miał okularów (tzn. nie miał, bo to widać, ale może
    > potrzebuje do czytania, tego nie widać ;) - ew. nie umie czytać.

    Nawet jak umie, to telefonu nie wsadzi przeciez.
    A komunikat ... malo wyrazny. Sprzedawcy powinni byc przeszkoleni.

    > No ale teraz zagwozdka - czy on naprawdę próbował "zapłacić
    > telefonem" i dostał taki komunikat?

    przeciez widziales, co przykladal.

    > Ew. było to takie "płacenie telefonem" jak swego czasu w mBąku -
    > mogłeś dostać kartę-naklejkę i sobie nakleić na telefon (swoją

    Tez mozliwe. Albo karta pod futeralem.

    > Albo to ja nie umiem patrzeć i przykładał po prostu kartę, a ten
    > telefon mi się zasugerował, bo miał w łapie jak sprawdzał stan
    > konta w apce.

    Albo po prostu jakis błąd w programach i terminal wyswietlil co
    wyswietlil.
    Swoja droga - karty mi ostatnio pare razy kazal wsadzac do "czesci
    stykowej", akcja jakas byla czy co?
    A jak to jest przy placeniu telefonem - nigdy nie prosi?

    > W sumie szkoda, że nie zapytałem, ale mógł się przestraszyć.

    Mogles pomoc i powiedziec, ze chce czipem.

    J.

  • 3. Data: 2022-09-10 14:12:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 1...@4...net

    > A jak to jest przy placeniu telefonem - nigdy nie prosi?

    Alior daje 1% za takie płacenie, więc od kilku miesięcy chętnie płacę
    telefonem a że niewiele naraz mogę zabrać -- parę razy dziennie (poza
    niedzielami, choć akurat niedawno była handlowa -- nadrobiłem niejedną)
    via NFC zgłaszając w kasie chęć płacenia kartą -- ani razu nie było
    prośby o styk.

    miesiąc ma ze 25 roboczych dni
    zwykle 2 do 3 razy dziennie (co do zasady nie więcej niż 2 kg)
    (może od marca?) 6 miesięcy

    Wcześniej też trochę tak płaciłem, ale innymi kartami podpiętymi
    pod NFC. Razem ze czterysta razy?

    > Mogles pomoc i powiedziec, ze chce czipem.

    Jak z otyłym księdzem, który namiętnie opowiada o głodnych,
    których widział -- zamiast tych głodnych nakarmić.

    - widziałeś mnie głodnym i nie nakarmiłeś

    Mógł choćby palcem wskazać na wiadomy komu_nikat...

    -=-

    Widziałem głodnego kota -- żre ponoć tylko Purinę, której
    właśnie zabrakło dookoła w różnych sklepach... Ponoć żarcie
    innej trutki jakoś uczula owego kota... Kot ponoć od wczoraj
    już nie je, bo karma skończyła się a ów kot jest znacznie
    ważniejszy od ludzi, zwłaszcza od karmiących go ludzi...
    Na szczęście kupiłem na Allegro, gdzie jeszcze miałem
    dwie bezpłatne przesyłki...

    O 13:05 dostałem cynki, że karma czeka od 12:57 w paczkomacie,
    choć właśnie w tym czasie ,,siedziałem na telefonie'' bacznie
    wyczekując wieści... Czyli Allegro nieco oszukuje z czasem...

    Ważne, że karma jest -- kto wie... Może Chrystus żyje też
    w kocie?... Widziałem głodnego, nakarmiłem, może dostąpię
    zbawienia mej duszy po śmierci mego ciała...

    Opasłego księdza upominam -- >>nakarm głodnego, którego widzisz,
    by Twa dusza po śmierci Twego ciała zyskała zbawienie<<. Upomnienie
    jest także uczynkiem miłosiernym -- akurat wobec duszy. (czyli jest
    moim obowiązkiem -- warunkującym zbawienie mej duszy...)

    Karma waży ponad 2.4 kg -- 3 razy po 800 g plus opakowania...

    Ważne, że kot nie zdechnie teraz z głodu czy chorób...
    Będzie nadal mógł wyrywać :) fragmenty głaszczących/karmiących go rąk...

    Ja bym takim kotem nakarmił węża -- ale to nie jest mój kot...

    Jestem potwornie zmęczony...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.*_'

  • 4. Data: 2022-09-10 14:49:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 10 września 2022 o 14:12:41 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Jak z otyłym księdzem, który namiętnie opowiada o głodnych,
    > których widział -- zamiast tych głodnych nakarmić.
    >
    > - widziałeś mnie głodnym i nie nakarmiłeś
    >
    > Mógł choćby palcem wskazać na wiadomy komu_nikat...

    Kurtałka, dwóch niepełnosprytnych co czytać nie umie.
    Albo zapomnieli o covidzie i przytulają się do obcych.
    Ekran terminala zobaczyłem dopiero, jak gościu zapłacił mieszkiem i odszedł, a pan
    Dobry Gruzin nie zdążył jeszcze zcancelować transakcji bo mi chlebki pakował do
    torebek.
    I tak dobrze że w ogóle wejść do sklepu mogłem póki on nie wyszedł, no i bez maseczki
    - ostatnio się nawet zdziwiłem, że ludzie do jakiegoś sklepu włażą i wyłażą w
    maskach, ale to była akurat apteka.

    Ew. mogłem spróbować gościa objaśnić, że musi chipem, bo inaczej tą kartą już nigdy
    nie zapłaci, ale zanim mi się ułożyło, że on jednak raczej nie "płacił telefonem" to
    już byłem na peronie metra.