  • 11. Data: 2021-05-31 19:01:59
    Temat: Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 31 maj 2021 o 19:00, _Master_ pisze:

    > Autoryzacja apką to jest bardziej niebezpieczne niż SMSem

    Dlaczego?

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 12. Data: 2021-05-31 19:12:09
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 31/05/2021 18:55, _Master_ wrote:

    > Serio unia takie dyrektywy napisała czy tylko banksterka chce
    > przyoszczędzić i sobie mordę wyciera UE?

    AFAIR Citek właśnie sie tylko idiotycznie podpiera promujac swoją
    popapraną apkę :D

  • 13. Data: 2021-05-31 19:14:54
    Temat: Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodówSMS dlapotwierdzania ...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 31 maj 2021 o 17:13, Pete pisze:

    > Ja musiałem wrócić do autoryzacji przez SMS, bo aplikacja
    > raz na jakieś 10 prób działała. Masakra jakaś.

    O jakim banku mowa? U mnie SOA#1 w wypadku mBanku oraz Millennium.
    Innymi apkami nie autoryzuję bankowych operacji niechirurgicznych.
    Najmocniej w smartfonie doskwiera mi brak eSIM oraz znikoma liczba
    slotów SIM. Ekran mógłby być większy; rozpoznawanie twarzy mogłoby
    opierać się o dwie kamerki naraz_patrzące i krańcowo_położone; ale
    ogólnie -- jest OK!

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 14. Data: 2021-05-31 19:23:50
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 31 maj 2021 o 13:45, J.F pisze:

    > Ciekawe ... dyrektywa naprawde wymusza, czy tylko ciecie kosztow?

    64W10 aktualizuje się nieustannie -- ponoć powodem jest
    bezpieczeństwo... Tym[i tamtym?]czasem SMS żyje kilkadziesiąt
    lat -- czas wyższy od najwyższego na skuteczne ataki...

    RProtasiewicza także złapano z uwagi na zapewnienie bezpieczeństwa...
    Z tegoż też powodu Ojczyzna wcześniej odmówiła politycznego azylu?

    https://wyborcza.pl/7,75399,27139653,wystarczylo-tro
    che-zyczliwosci-dlaczego-roman-protasiewicz.html

    SCichanouskiej też z tego powodu?

    Na szczęście ZStonogi nie wypiera się ukochana Ojczyzna...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 15. Data: 2021-05-31 20:18:42
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-31-maja-2021 o 19:01, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Dlaczego?

    99% gospodyń domowych zrobi sobie krzywdę instalując "apki" na smartfonie.

    Nie instalując i używając SMSów - Mniejszą ;-)

  • 16. Data: 2021-05-31 21:54:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    WAM <n...@n...nopl.pl> writes:

    > Autoryzacja Internetowa to sposób potwierdzania Twoich transakcji
    > kartą w Internecie, przy użyciu danych logowania do serwisu bankowości
    > elektronicznej Citibank(R) Online.
    >
    > Podczas wykonywania transakcji kartą w Internecie:
    >
    > * otrzymujesz SMS z linkiem do strony uwierzytelniającej - klikasz w
    > ten link, aby kontynuować (linku można użyć tylko raz),
    > * wprowadzasz dane logowania do Citibank Online,

    Aha. Oczywiście sprawdzając (w telefonie) wszelkie certyfikaty, i czy
    w ogóle adres na pewno jest adresem banku. Za każdym razem, w dzień,
    w nocy, w poniedziałek rano i zawsze. Zamawiając pizzę za 31,99 setny
    raz także.

    > Aby korzystać z tej metody nie musisz posiadać aplikacji Citi Mobile,
    > wystarczą Twoje dane logowania do Citibank Online.

    Tylko po co korzystać z tej metody? Wystarczy użyć karty innego banku.

    Albo ktoś to jakoś kompletnie inaczej napisał, albo to jest bez sensu.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 17. Data: 2021-05-31 22:27:07
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 31 May 2021 05:55:02 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >w santander też się czasem trzeba zalogować w celu potwierdzenia zakupów netowych
    (ja jeszcze tego nie widziałem na oczy, ale żona mówiła, że miała taką sytuację)
    W ING (korzystam z Business, nie wiem jak w detalu) każdy zakup netowy
    potwierdza się smsem i PINem karty (zwykłym PINem od transakcji z
    obecnością karty, nie jakimś specjalizowanym PINem do netu).

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 18. Data: 2021-05-31 23:31:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 31 May 2021 17:13:06 +0200, w <60b4fd9a$0$523$65785112@news.neostrada.pl>,
    Pete <n...@n...com> napisał(-a):

    > Ja musiałem wrócić do autoryzacji przez SMS, bo aplikacja raz na jakieś
    > 10 prób działała. Masakra jakaś.

    W mBanku też wróciłem do sms-ów, bo ich aplikacja regularnie zapomina, że jest
    skojarzona z kontem i trzeba parować od nowa.

  • 19. Data: 2021-06-01 11:11:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 31 maja 2021 o 22:27:09 UTC+2 WAM napisał(a):

> [...]
    > potwierdza się smsem i PINem karty (zwykłym PINem od transakcji z
    > obecnością karty, nie jakimś specjalizowanym PINem do netu).

    Porównując z aliorem i ich e-PINem to z jednej strony jest to strasznie głupie - PINu
    do transakcji CP nie powinno się w taki sposób używać - ale z drugiej strony jest to
    jakaś realizacja wymagania "czegoś, co klient wie" - bo w sumie jestem ciekawy, jakie
    było tąpnięcie IO w aliorze i ile awantur (a pewnie było, dodzwonić się na infolinię
    nie było łatwo), jak ten e-PIN wprowadzili ;>
    W citku padaka będzie jeszcze większa - więc można obstawiać, czy się z tego
    wycofają, czy rzeczywiście detal olali - za miesiąc się przekonamy.

  • 20. Data: 2021-06-01 11:12:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 31 maja 2021 o 23:35:22 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > W mBanku też wróciłem do sms-ów, bo ich aplikacja regularnie zapomina, że jest
    > skojarzona z kontem i trzeba parować od nowa.

    A to do potwierdzania jest jakieś osobne "parowanie"? Czy ogólnie Ci się apka
    "rozłącza"?
    Mi się to jeszcze nie zdarzyło, choć uruchamiam rzadko. A może dlatego, że tablet z
    android 6 i od dawna nie ma przez to aktualizacji apki mBąkowej - ciekawe, kiedy w
    ogóle działać przestanie.