  • 11. Data: 2020-07-23 14:16:35
    Temat: Re: Jak działa kredyt na KK? :)
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-07-23 o 13:01, r...@k...pl pisze:
    > Pokusie, aby spłacić kartę?

    Aby zwiększyć limit, mieć drugą kartę...

  • 12. Data: 2020-07-23 14:19:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    Wed, 22 Jul 2020 18:58:54 +0200, w <rf9r8c$7gr$1@gioia.aioe.org>,
    Alf/red/

    >Super. Ile może wynosić ta minimalna kwota? Jakiś % sumy transakcji?

    w mbanku jakies 5%, w citi nawet mniej. Ale jest tez minimalna kwota
    splaty - np 30 zl.

    No i chyba powiekszone o odsetki - akurat 2% rozlozone na miesiac to
    niewiele.

    Bardziej przykre, ze wszyskie transakcje procentuja od razu - nie ma
    jak to GP przy pelnej splacie ... dwie karty, albo nawet trzy ?

    J.

  • 13. Data: 2020-07-23 17:01:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2020-07-23 o 11:16, J.F. pisze:

    >Ale trzeba mieć na względzie że te 2% ktoś musi sfinansować.

    Obywatel sfinansuje, w imie bezpieczenstwa finansowego.
    A w dobrych ukladach to nie bedzie 2%, jak bedzie chomikowal na 1% czy
    nawet 2%.

    >Np. taki co zapomni spłacić albo następnym razem będzie brał więcej,
    >więcej, więcej...

    a to juz kwestia osobnicza.

    >Same cyferki na kalkulatorze nie mówią wszystkiego o KOSZTACH.
    >Edukacyjnie:
    >Karta kredytowa zmusza użytkownika do posiadania DŁUGU nawet wtedy
    >gdy z niego nie korzysta / nie chce korzystać.

    A to tez kwestia osobnicza - wystarczy nie myslec w duzych literach,
    tylko w malych.
    Maly dlug nie jest zly :-)

    >Pieniądze są wypłacane NAJPIERW z DŁUGU a potem z konta.
    >Każdy posiadacz KK jest dłużnikiem banku.

    Poki kosztuje zero - olac. A nawet cieszyc sie - te zle banki placa za
    mnie :-)

    Gdzies tam jest jeszcze zdolnosc kredytowa - ktora KK zmniejszaja cala
    kwota limitu, a nie tylko uzywanym ...

    >A jak wiadomo dług jest towarem którym mozna obracać i kombinować w
    >zapisach komputerowych aby można było więcej udzielić kredytów przy
    >jak najmniejszym niby zabezpieczeniu "depozytem"
    >To mądry człowiek wymyślił. Pewnie narodowości żydowskiej ;-)

    Chyba lepiej miec dlug, niz przekonac sie, ze twoje "pieniadze" sa
    tylko zapisem komputerowym :-P

    J.

  • 14. Data: 2020-07-23 17:32:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 23 Jul 2020 13:52:22 +0200, w
    <5f1979f6$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>, Robert_DF
    <r...@g...com> napisał(-a):

    > w jaki sposób korzystając z kredytu kartowego można sobie zdolność wyrobić?

    Podobno to wpisuje się w BIK (ktoś tutaj tak pisał).

    > możesz korzystać z kredytu kartowego albo zrobić sobie takie combo:
    >
    > KK + limit w ror, cały miesiąc płacisz KK (korzystasz z kredytu) i
    > dajesz zlecenie spłaty 100% zadłużenia (jak nie ma kasy na koncie to
    > korzystasz z limitu kredytowego)
    >
    > w ten sposób zbudujesz sobie historię kredytową a koszty będą minimalne
    > lub żadne jeżeli zawsze będziesz miał kasę na koncie, aby KK spłacić

    Sam limit w ROR robi zdolność kredytową? Nawet bez zadłużania się?

  • 15. Data: 2020-07-23 18:59:38
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    > Thu, 23 Jul 2020 13:52:22 +0200, w
    > <5f1979f6$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>, Robert_DF

    > Podobno to wpisuje się w BIK (ktoś tutaj tak pisał).

    Jeśli chodzi o wpis do BIK, to nie trzeba rezygnować z grace periodu.
    Albo bank wpisuje kartę (chyba każdy), albo nie (nie wiem czy się taki
    uchował) to czy tego kredytu używasz czy nie, to już nie jest takie
    ważne.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 16. Data: 2020-07-23 19:29:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup
    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

> [...]
    >taki
    >uchował) to czy tego kredytu używasz czy nie, to już nie jest takie

    Dokladnie - jest wpisana, i to wartoscia limitu, a nie zadluzenia.

    A czy podnosi zdolnosc ... moze Robert sie wypowie.
    Niby jak bank czlowiekowi zaufal, to powinno dobrze swiadczyc,
    szczegolnie jak brak informacji ze nie splaca.
    Ale jak tych kart ma za duzo ?

    A na pewno banki odliczaja te limity od zdolnosci ...

    J.

  • 17. Data: 2020-07-23 19:33:08
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 23.07.2020 o 17:32, r...@k...pl pisze:

    > Podobno to wpisuje się w BIK (ktoś tutaj tak pisał).

    tak, każde zobowiązanie widać w BIK, ale tym nie budujesz zdolności, od
    tego są dochody one mają m.in. wpływ na wskaźnik DTI

    > Sam limit w ROR robi zdolność kredytową? Nawet bez zadłużania się?

    tak, to jest zobowiązanie, przy liczeniu zdolności kredytowej nie ma
    znaczenia czy z limitu korzystasz, liczy się to że skorzystać możesz

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 18. Data: 2020-07-23 19:35:11
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 23.07.2020 o 18:59, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    > Albo bank wpisuje kartę (chyba każdy), albo nie (nie wiem czy się taki
    > uchował) to czy tego kredytu używasz czy nie, to już nie jest takie

    każdy bank wpisuje i nawet większość (wszystkie?) firmy pożyczkowe

    poza tym w BIK było widać czy z KK/limitu w ror korzystasz
    dobrze to robić (po 6 m-ach naliczają się dobre punkty)
    i nie ma znaczenia jaka to kwota, liczy się sam fakt korzystania i
    spłacania zgodnie z umową z bankiem

  • 19. Data: 2020-07-23 19:37:08
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 23.07.2020 o 19:29, J.F. pisze:

> [...]
    > szczegolnie jak brak informacji ze nie splaca.
    > Ale jak tych kart ma za duzo ?
    >
    > A na pewno banki odliczaja te limity od zdolnosci ...

    zdolność kredytową daje dochód, bo z niego będzie spłacane potencjalne
    zobowiązanie

    natomiast historia w BIK (i nie tylko) ma wpływ na scoring czyli ogólne
    postrzeganie klienta przez bank

    dobrze mieć pozytywną historię w BIK przy wnioskowaniu o kredyty
    niezabezpieczone (gotówki, KK, limity), natomiast przy hipo brak
    historii kredytowej nie jest przeszkodą

  • 20. Data: 2020-07-23 20:50:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >zdolność kredytową daje dochód, bo z niego będzie spłacane
    >potencjalne zobowiązanie

    I pomniejszasz o limity z KK, bo to tez potencjalne zobowiazanie :-)