  • 11. Data: 2022-01-20 16:53:12
    Temat: Re: IKE i IKZE w 2022 r. gdzie teraz warto?
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert_DF.
    On 20.01.2022 13:53 you wrote:

    > został mi jeszcze jakiś miesiąc, więc się rozglądam, ww. też wezmę
    > pod uwagę chociaż najbardziej przemawiają do mnie TFI, mam w jednym
    > IKZE i bdb to wygląda (na razie)

    Ja mam od kilku lat amIKE w IKZE (bossa).
    Całkiem nieźle to wygląda.

    --
    Pete

  • 12. Data: 2022-01-20 19:06:05
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-01-20, Robert_DF <k...@r...pl> wrote:

    > został mi jeszcze jakiś miesiąc, więc się rozglądam, ww. też wezmę pod uwagę
    >
    > chociaż najbardziej przemawiają do mnie TFI, mam w jednym IKZE i bdb to
    > wygląda (na razie)

    No tylko TFI to wysokie opłaty za zarządzanie.
    A efektywność niekoniecznie lepsza niż ETFy (które też są funduszami).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 13. Data: 2022-01-22 17:50:50
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Thursday, January 20, 2022 at 1:50:23 PM UTC+4, Robert_DF wrote:
    > super wyniki były w 2020, po tej wiosennej zapaści

    Vanguard Lifestrategy są zbyt krótko by w ogóle cokolwiek oceniać (raptem nieco ponad
    rok). Jednak są to najlepiej zbalansowane 3-w-1 ETFy dostępne w obecnej chwili dla
    europejskiego długo-terminowego inwestora. To raczej produkt typu, zainwestuj,
    zapomnij, sprawdź za 10 lat. Warto poczytać o nich np. na blogu inwestomat.