  • 21. Data: 2023-05-17 18:00:39
    Temat: Re: Czy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 maj 2023 o 12:08, witrak() pisze:

    Trochę późno zobaczyłem post, ale może lepiej późno niż wcale...

    > Zamierzam odczekać do chwili wysyłki

    Mogą być dwie wysyłki -- na którą chcesz czekać?
    Na tę spóźnioną czy na kolejną? (kolejna już też za nami)
    Na spóźnioną nie czekaj!

    > a następnie zrobić chargeback,
    > ponieważ uważam, że oszustów należy tępić.

    Zdecydowanie należy tępić!
    Czas to ponoć pieniądz -- nadto nieodpowiedzialne zachowanie wywraca
    ludziom życie, mnożąc różnorakie problemy... Życie nie toczy się już
    spokojnie, lecz zamienia w grzęźnięcie...

    > Ale nie chcę się wpuścić w długą sprawę.

    > Zatem - jak w temacie... A jak ktoś ćwiczył to jak to szło?

    Ćwiczyłem z Aliorem -- efekty są na grupie.

    > Oczywiście deatlami chcargebacku w Citi też nie pogardzę :-)

    Citi to amerykański bank, więc chyba chętny do tego rodzaju zadań.
    W Polsce usługa tak sobie rozpowszechniona, więc stosowni pracownicy
    nudzą się i mogą czuć się zagrożeni zwolnieniem z pracy lub stanowiska,
    dlatego chyba każde takie zgłoszenie przyjmą z zadowoleniem i rozpatrzą
    ze stosownym (nadmiernym) zaangażowaniem, by wykazać zapotrzebowanie na
    swą pracę.

    Kiedyś omyłkowo zgłosiłem do Citi nieautoryzowane transakcje karciane.
    Ton telefonicznej rozmowy nie wskazywał na chęć długotrwałych dociekań
    czy dochodzeń -- zapytano mnie tylko:
    - które transakcje należy cofnąć?

    Na szczęście jeszcze podczas tej rozmowy załapałem, że to były poprawne
    transakcje dokonane *dodatkową* kartą przez moją matkę... Głupio wyszło,
    ale pamiątka z zachowania Citi pozostała. Citi ogólnie jest dobrym
    bankiem.

    -=-

    Z Curve nie miałem do czynienia.

    -=-

    Chargeback wymyślili mądrzy ludzi i warto z tej usługi korzystać w razie
    czego. Warto korzystać i rozpowszechniać wiedzę o tej usłudze. Warto
    tępić nieuczciwych sprzedawców -- wywracających życie swym klientom.
    Banki są silne i są wspierane przez państwa -- w tym celu powołano
    do życia instytucje, by w razie czego upominały się o ludzkie prawa
    z pozycji siły, by zwykły człowiek nie musiał kopać się z koniem...

    -=-

    Możesz jeszcze zdradzić nazwę sklepu...

    -=-

    Jeśli sklep wziął szmal za przyspieszoną dostawę i miał pecha, ale dba
    o tak zwane dobre imię, może dojść do porozumienia z klientem -- dając
    mu jakiś gratis, choćby wydłużoną gwarancję na sprzedawany towar...

    Citi ponoć kiedyś w razie wpadki potrafił wykupić się flachą wina...
    (dziś banki zazwyczaj rozwiązują te problemy wisienkami i orzeszkami)
    Nie każdy bank jest pod tym względem porządny.

    -=-

    Alior do tej pory nie wskazał punktu regulaminy zabraniającego
    umieszczania cytatów -- rzekomo na taki punkt powołał się, choć
    sam cytował cudzą (akurat moją) wypowiedź... Ale Alior to Wyższa
    Kultura Bankowości...

    Trochę jak z Jutubą i filmem o wojnie -- Jutuba zdjęła film
    o wojnie na Ukrainie, gdyż... pokazywał wojnę na Ukrainie...

    https://www.youtube.com/watch?v=d0yql66AkAQ <-- kolejny film tego kanału

    Nie jestem zbyt mocny w temacie, ale wg mnie bardzo dobry kanał i bardzo
    dobrze prezentowana rzeczywistość za naszą granicą...

    Poseł Patryk Jaki mógłby obejrzeć -- by (przepraszam?) nie bredzić
    o niemieckich hełmach budowlanych, na dodatek ponoć przeciekających,
    gdyż niemiecką pomoc udzielaną Ukrainie podczas tej wojny trudno
    przecenić... Pomoc Francuzów także jest trudna do przecenienia...

    Setki lat czekano na tę konstelację -- niemal cała (cała poza Rosją
    i Białorusią) Europa, Północna Ameryka, Turcja, Japonia i Australia
    przeciwko Moskwie... Chiny zamiast pomagać Rosji -- zabraniają
    nadużycia termojądrowej broni i dają nadzieję na uratowanie
    świata przed najgorszym w dziejach globalnym kataklizmem...

    Kacuski musiały ustąpić w sprawie waloryzacji 500+, ale czy to wystarczy
    do utrzymania władzuchny? Czy nie trzeba ustąpić jeszcze w sprawie
    Swiatłany Cichanouskiej i Białorusi w ogóle?... IMO należy zmienić
    Konstytucję RP, dodając do Sejmu RP posłów -- >>Ziemi Białoruskiej<<
    i >>Ziemi Ukraińskiej<< czy jakoś podobnie, traktując te kraje jako
    jakoś przynależne do wspólnej Ojczyzny...

    Rzeczpospolita Obojga Narodów słynęła raczej z religijnej czy
    światopoglądowej równości, co warto kontynuować i pielęgnować,
    odrzucając: >>tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem Polska jest
    Polską a Polak Polakiem<<. Mnie uczono w podstawówce (*zwłaszcza* na
    lekcjach religii), że polskim patriotą może być tylko ten, kto szanuje
    innowierców, jako że nasi przodkowie -- szanowali i zdecydowanie
    zmierzali do szanowania! Nieustannie przypominano nam o wielokulturowości
    i wieloreligijności naszych przodków... Polska bez ruskich ziem
    i bez ruskich narodów czasami niemal ginęła z map, aż dosłownie zginęła
    z map Europy -- wówczas tylko Turcy cierpliwie wypatrywali posła
    z Lechistanu... Nie tylko wypatrywali, ale raz za razem wojowali
    wówczas przeciwko Moskwie -- mentalnie dziedziczącej po Mongołach
    Złotej Ordy...

    -=-

    I Białorusinów nie można zostawiać samych w ich walce przeciwko Moskwie,
    i Ukraińców, i oszukanych klientów: sklepów, banków, instytucji itd...
    Kacuski (wg mnie -- oczywiście) mogłyby kupować urnowe głosy nie tylko
    waloryzacją nieco już zeszmaconych sztandarów, lecz także (raczej przede
    wszystkim) poprawą polskiego prawa -- tak by szanowało zwykłych ludzi,
    wspierając tychże w ich codziennych zmaganiach z nieuczciwością...

    -=-

    Cieszę się nową pralką Whirlpoola. :) I wysoką cofką z Tipli. :)

    Chciałbym cieszyć się każdym zakupem -- zamiast smucić się
    ,,współpracą'' z Media Expert (łomocząca pralka Candy i uszkodzony
    zasilacz laptopa) czy (smartfon Pentagramu Monster, który trwale
    uszkodził mi słuch) Electro.pl...

    Chciałbym pełnego pokonania Moskwy -- rozmontowania tego imperium zła.
    [na razie chyba kolejni carowie są coraz gorsi; Lenin był gorszy niż
    ,,panienka'' Mikołaj; Stalin był gorszy od Lenina; Putin staje się
    gorszy od Stalina... na szczęście świat ratowany jest swoistym
    ,,zegarmistrzostwem''... obecni władcy Moskwy (jak kiedyś przywódcy
    demoludów -- do Moskwy) jeżdżą do Pekinu po wskazówki...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 22. Data: 2023-05-18 01:05:17
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 17 maj 2023 o 18:00, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]

    > Nie jestem zbyt mocny w temacie, ale wg mnie bardzo dobry kanał i bardzo
    > dobrze prezentowana rzeczywistość za naszą granicą...

    https://youtu.be/d0yql66AkAQ?t=1368

    Bachmut (cytadela) padł...
    https://www.youtube.com/watch?v=DGCtMcT6PHI

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 23. Data: 2023-05-18 16:22:43
    Od: peter kenethy <p...@g...com>

    On Thursday, 18 May 2023 at 00:07:06 UTC+1, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > https://youtu.be/d0yql66AkAQ?t=1368
    >
    > Bachmut (cytadela) padł...
    > https://www.youtube.com/watch?v=DGCtMcT6PHI
    > --
    > `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    > (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'
    > `-.-' \ )-`'( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.f
    > -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \;.,. www.ascii-art.ct8.pl ..\|/..
    I am Mrs Tasha Ryan From France But i married to late Mr.David Ryan in Cote D'Ivoire
    West Africa after our marriage for quite 21 years we couldn't produce any child, and
    my late husband was an international business man , may his soul rest in peace.
    Before his death two years ago

    i have been suffering from cancer of breast, which have took me so much money and
    nothing was done to cure it after all the treatment i have been taking, to my
    greatest surprise some days ago my doctor told me that i may not live more than two
    months as the result of the sickness. We deposit the amount of $13.5million US
    dollars in one of the banks here in Cote D'Ivoire West Africa for our business before
    my late husband died,

    and now I decide to use it for the help of the less privileges like poor widows,
    ophans, disables and build churches. as result of my short stay on earth, since we
    couldn't produce any child to inherit the money as next of kin and our properties.
    Now Ii was touched in spirit to donate the money to you for the good work of God.
    Please this is my email address for more information: ( p...@g...com ).

    Am looking forward to your prompt reply.

    Mrs Tasha Ryan.

    My Dearest,

    I am contacting you to let you know my desire to establish a charity foundation in
    your country with this sun of $13.5, Million us Dollars which I inherited from my
    late husband (Mr.David Ryan) Please I will be glad to know your opinion on this
    mission project, so that I will forward you all the details about the funds. Please

  • 24. Data: 2023-05-22 02:07:12
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 18 maj 2023 o 01:05, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Bachmut (cytadela) padł...
    > https://www.youtube.com/watch?v=DGCtMcT6PHI

    > https://newsmap.pl/2022-russian-invasion-of-ukraine-
    interactive-map/

    https://newsmap.pl/newsmap/

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 25. Data: 2023-06-12 10:36:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-05-15 o 12:08, witrak() pisze:
    > Pytanie jest trochę na wyrost, bo nie jestem pewien jak się sprawa rozwinie i czy
    nie będzie to chargeback przez Citka (ostatecznie zapłata była z karty Citi).

    Ćwiczyłem chargeback przez Citka dwa lata temu.
    Opisałem w mailu systemowym sytuację i zwrócili kasę.

    Podobną potrzebę miałem w tym miesiącu.

    W odpowiedzi przesłali szczegółowe wytyczne w PDF, co trzeba zrobić,
    łącznie z żądaniem dowodów kontaktu ze sklepem, odstąpień od umowy, i
    żądań zwrotu środków.

    Ostatecznie procedury zaniechałem, bo sklep w końcu zwrócił kasę.

    Poniżej cytuję dwa pisma z odpowiedzi banku:

    1.

    Drogi Kliencie,
    W nawiązaniu do zgłoszonej reklamacji poniżej przedstawiamy opis
    procedury reklamacyjnej chargeback dotyczącej transakcji na karcie
    kredytowej oraz debetowej.
    Jednocześnie zaznaczamy, że transakcje, które kwalifikują się do procesu
    Chargeback zostały po stronie Banku autoryzowane i rozliczone prawidłowo.
    Uprzejmie informujemy, że proces reklamacyjny dotyczący transakcji
    dokonanych kartą kredytową lub debetową (z ang. Chargeback - obciążenie
    zwrotne) przeprowadzany jest przez Bank - tj. wydawcę karty - w oparciu
    o regulacje organizacji płatniczych (Visa, MasterCard). Bank w imieniu
    swojego Klienta, który zgłosił zastrzeżenia do jednej lub kilku
    transakcji, występuje do Instytucji rozliczającej Usługodawcę z żądaniem
    zwrotu reklamowanej kwoty transakcji. W swoim zgłoszeniu Bank powołuje
    się na informacje lub dokumenty uzyskane od Klienta, świadczące o
    nieprawidłowości obciążenia.
    W celu rozpoczęcia procedury reklamacyjnej, Bank w większości przypadków
    wymaga dostarczenia przez Klienta podpisanego ,,Oświadczenia
    Reklamacyjnego" wraz z dodatkową dokumentacją potwierdzającą argumenty
    Klienta. Zaznaczamy, że rodzaj wymaganej dokumentacji jest regulowany
    przez organizacje płatnicze i zależny jest od typu reklamacji.
    Dodatkowo informujemy, że zgodnie z regulacjami Visa/Mastercard, Bank
    wydawca karty może wystąpić z reklamacją do Instytucji rozliczającej
    Usługodawcę w terminie do 120 dni od daty dokonania transakcji lub daty
    dostarczenia zakupionego towaru usługi.
    W momencie otrzymania od Klienta wymaganej dokumentacji Bank przekazuje
    sprawę do Instytucji rozliczającej Usługodawcę, która w ciągu 45 dni
    zobowiązana jest by ustosunkować się do złożonej reklamacji (Klienci
    informowani są o 60 dniowym okresie rozpatrywania sprawy, w który wlicza
    się również działania podjęte ze strony Banku). Po tym okresie Bank
    wraca z informacją zwrotną do Klienta dotyczącą wyniku rozpatrywanej
    reklamacji. W przypadku otrzymania decyzji odmownej Bank w uzasadnionych
    przypadkach oraz określonym terminie ma prawo odwołania się od
    negatywnie rozpatrzonej sprawy.
    Jednocześnie wyjaśniamy, że niektóre typy spraw reklamacyjnych, przed
    rozpoczęciem ich procesowania wymagają zamówienia od Instytucji
    rozliczającej Usługodawcę tzw. dowodu dokonania transakcji (zgodnie z
    regulacjami organizacji płatniczych). Dalsze kroki podejmowane przez
    Bank zależne są od rodzaju otrzymanego dokumentu, który powinien być
    dostarczony przez Usługodawcę w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia.
    Podsumowując wyjaśniamy, że Bank jest jedynie pośrednikiem
    uczestniczącym w procesie reklamacyjnym i nie ma wpływu na wynik
    rozpatrywnej przez Instytucję rozliczającą reklamacji. Dodatkowo
    informujemy, że całkowity czas rozpatrywania reklamacji jest różny i
    zależy od rodzaju danej sprawy i może trwać od kilku do nawet kilkunastu
    tygodni.

    2.

    Formularz oświadczenia reklamacyjnego/Chargeback Dispute Form

    Niniejszym reklamuję transakcję(e) z powodu (prosimy zaznaczyć wyłącznie
    jedno pole):
    I dispute the transaction(s) for the following reason (please mark only
    one field):
    1 Nie dokonywałem(am) transakcji. Transakcja dokonana bez mojej zgody. I
    did not participate or authorize this transaction(s). Transaction
    occurred without my consent.
    2 Transakcja została przeprocesowana w innej walucie. Dokonałem(am)
    transakcji w walucie _______, natomiast zostałem(am) obciążony(a) w
    walucie _______. Transaction has been processed in different currency. I
    authorized in _______currency, but have been charged in _______currency.
    3 Kwota transakcji została zmieniona. Dokonałem(am) transakcji na kwotę
    __________________, a zostałem obciążony(a) kwotą __________________.
    Amount Altered. I authorized only __________________, but have been
    charged __________________.
    4 Podwójne obciążenie (Dokonałem jednej transakcji, zostałem obciążony
    podwójnie/wielokrotnie). Duplicate billing (I accept only one
    transaction, but not the other).
    5 Zapłata innymi środkami/Paid by other means: Gotówka/ Cash
    Przelew/Bank transfer Inna karta/ Other Card Inne / Other __________________
    6 Zwróciłem(am) towar lub anulowałem(am) usługę, ponieważ nie były
    zgodne z opisem przedstawionym przez usługodawcę w dniu zakupu. I
    returned the merchandise or cancelled the services as they did not match
    the description at time of purchase.
    7 Zwróciłem(am) towar, ponieważ był uszkodzony lub wadliwy. I returned
    the merchandise as it was received damaged or defective.
    8 Na moim rachunku nie został zaksięgowany zwrot reklamowanej kwoty.
    Refund / Credit not received.
    9 Transakcja została anulowana w dniu _____________ (ddmmrr). Numer
    anulowania: ____________________. Transaction has been cancelled on
    _____________ (ddmmyy) with a cancellation no. ____________________..
    10 Nie otrzymałem(am) zamówionego towaru/ usługi. Towar miał zostać
    dostarczony/ usługa miała zostać wykonana do dnia ______________
    (ddmmrr). I did not receive the ordered merchandise /services which I
    expected by ________________ (ddmmyy).
    Uwaga: # Prosimy o przekazanie wszelkich dokumentów potwierdzających
    niezasadność obciążenia.
    Dokumenty są niezbędne do rozpoczęcia procesu chargeback.
    Note: # Please attach relevant documentation to support the dispute,
    without which, the chargeback will not be processed.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2023-06-17 07:27:24
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Monday, June 12, 2023 at 10:36:39 AM UTC+2, Liwiusz wrote:
> [...]
    > Note: # Please attach relevant documentation to support the dispute,
    > without which, the chargeback will not be processed.

    Serdeczne dzięki! Co prawda załatwiłem sprawę kupując gdzie indziej, bo było taniej i
    szybciej, ale dzięki rozbieżności tego, co wynika z Twojego materiału w stosunku do
    (z powietrza wziętych) opowieści Krzysztofa Hałasy, utwierdziłem się w pamiętanej z
    dawnych lat wersji: o takim mniej więcej formularzu kiedyś mi mówiono...

    Ukłony,

    witrak()

  • 27. Data: 2023-06-17 18:53:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>