eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyPorady finansowe › Płatności internetowe: jak nie dać się oszukać

Płatności internetowe: jak nie dać się oszukać

2013-02-17 00:22

Przeczytaj także: Płatności internetowe PayByNet w Banku Pekao SA


– Automatyczne przenoszenie danych dotyczących treści przelewu, w tym numeru konta bankowego odbiorcy płatności, jego nazwy i adresu, sprawia, że klient ma pewność, iż jego pieniądze trafią od razu do sprzedawcy – mówi Artur Wojtczuk z KIR S.A. – Dzięki bezpośredniemu przekazaniu środków pomiędzy klientem a sklepem, przyspieszony zostaje nie tyko proces realizacji zamówienia dla klienta, lecz także księgowania i rozliczania transakcji po stronie sprzedającego – zaznacza. Co więcej, w przypadku zwrotu towaru e-sklepowi będzie łatwiej zidentyfikować konkretne zlecenie, dzięki czemu będzie mógł szybciej zwrócić środki na nasze konto.


Kieruj się zdrowym rozsądkiem

Przy dokonywaniu jakichkolwiek operacji finansowych w Internecie, warto kierować się zdrowym rozsądkiem. Dzięki porównywarkom cen możemy dowiedzieć się, w którym sklepie zapłacimy za dany produkt najmniej. Należy jednak pamiętać, że niska cena często może się wiązać z wyższymi kosztami dostawy lub dłuższym czasem oczekiwania na przesyłkę. Możliwość zaoszczędzenia pieniędzy oferują również tzw. zakupy grupowe, ale i w tym przypadku przed podjęciem decyzji, warto sprawdzić nie tylko za co dokładnie zapłacimy, lecz także jaka jest standardowa cena danej usługi lub towaru.

Korzystając z bankowości elektronicznej, pamiętajmy, że tylko od nas zależy jak bezpieczne będą nasze pieniądze. Nie chodzi tylko o to, aby nie ujawniać nikomu danych dostępu do swojego serwisu transakcyjnego. Chodzi również o to, aby nigdy nie wchodzić na stronę internetową banku za pośrednictwem linków proponowanych poprzez wyszukiwarki internetowe. Klikając na taki odnośnik możemy zostać przekierowani na stronę, która do złudzenia przypomina stronę naszego banku, a w rzeczywistości stworzona jest przez hakera w celu przechwycenia naszego loginu i hasła.

Wyłudzenie poufnych danych, jakimi są login i hasło dostępu do bankowości elektronicznej, czyli tzw. phishing, to obecnie jedno z najczęściej popełnianych cyberprzestępstw. Trzeba pamiętać, że bank nigdy nie prosi klientów o przekazywanie drogą mailową numerów PIN oraz numerów kart kredytowych, ani nie wysyła im linków do logowania. Jeżeli tylko dostaniemy podejrzanie wyglądającą wiadomość e-mail lub zauważymy coś niepokojącego w wyglądzie strony do logowania, natychmiast poinformujmy o tym bank.

poprzednia  

1 2 3

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: