eGospodarka.pl

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › KIR: mało chętnych na przeniesienie konta bankowego

KIR: mało chętnych na przeniesienie konta bankowego

2020-07-14 12:58

KIR: mało chętnych na przeniesienie konta bankowego

Mało chętnych na przeniesienie konta bankowego © ESCALA - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Przeniesienie konta bankowego w ramach obsługiwanego przez KIR systemu Ognivo jest nie tylko kompletnie pozbawione zbędnych komplikacji, ale również nie wymaga od klienta właściwie żadnego zaangażowania. Ogół obowiązków w tym zakresie spoczywa bowiem na barkach banku. Okazuje się jednak, że od początku tego roku na zmianę banku zdecydowało się wyraźnie mniej osób niż rok wcześniej.
Jak wynika z najświeższych danych opublikowanych przez KIR, w II kwartale br. w systemie Ognivo odnotowano 4 395 wniosków o przeniesienie konta bankowego. Taki wynik raczej nie przyprawia o zawrót głowy - dla porównania, w analogicznym okresie minionego roku było ich 15 850. Czy to oznacza, że lojalność klientów wzrosła? Być może tak, ale powodów należy upatrywać również w pandemii.

W znakomitej większości przypadków (4 379 osób, czyli ponad 99 proc.) wnioskujący o przeniesienie konta bankowego zamykali jednocześnie dotychczas posiadane rachunki. Przeniesienia salda dokonało 4 109 osób, tj. prawie 94 proc. wnioskujących. O przeniesienie zleceń stałych wystąpiły 454 osoby, a o przeniesienie poleceń zapłaty – 335 osób.

fot. mat. prasowe

Liczba złożonych wniosków o przeniesienie rachunku bankowego

W II kwartale br. liczba wniosków o przeniesienie konta bankowego była wyraźnie niższa aniżeli rok wcześniej.


Jak przypomina KIR, w celu przeniesienia konta bankowego z wykorzystaniem systemu Ognivo wystarczy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. Równocześnie w taki sam sposób można złożyć wniosek o zamknięcie rachunku bankowego.

Za pośrednictwem systemu Ognivo klienci banków mają możliwość wydania dyspozycji przekazania środków czy przeniesienia zleceń płatniczych i pełnomocnictw złożonych w dotychczasowym banku. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, którego stajemy się klientem. Na wniosek klienta bank może dodatkowo przekazać informację o dokonanej zmianie rachunku bankowego wskazanym przez klienta instytucjom. Cały proces zajmuje zaledwie kilka dni i nie wymaga udziału klienta.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

1 0

Podziel się

Poleć na Wykopie

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: