eGospodarka.pl

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Płatność BLIK wprost z banera reklamowego

Płatność BLIK wprost z banera reklamowego

2019-03-18 13:12

Płatność BLIK wprost z banera reklamowego

Sóweczka © fot. mat. prasowe

Płatności BLIK ewoluują. Dziś możliwe są już z poziomu wyświetlanego na dowolnej stronie banera reklamowego. Taka funkcjonalność może okazać się szczególnie przydatna w przypadku zakupu dostarczanych wprost na maila treści cyfrowych. Po raz pierwszy wykorzystano ją w ramach wspólnej akcji Polskiego Standardu Płatności i WWF Polska dotyczącej ratowania Sóweczki, najmniejszej z żyjących w naszym kraju sów.

Przeczytaj także: BLIK w IV kw. 2018 r.

Nowoczesne metody płatności cieszą się rosnącym zainteresowaniem polskich konsumentów. Na popularność nie może narzekać również BLIK, po którego w ostatnim kwartale minionego roku sięgnęliśmy aż 33,7 mln razy. Na przestrzeni wszystkich minionych 12 miesięcy BLIK był w użyciu przeszło 91 milionów razy, czyli trzykrotnie częściej niż w 2017 roku. I nie ma w tym nic zaskakującego, zważywszy na wygodę i bezpieczeństwo, które zapewnia.

Wraz z rosnącą popularnością płatności BLIK rozszerzają się również jej funkcjonalności, w tym możliwość zapłacenia za produkt lub usługę z poziomu dotyczącego ich banera reklamowego. Takie rozwiązanie sprawia, że sklep internetowy może sprzedawać swój asortyment już na etapie reklamowania go w internecie na dowolnej stronie. Internauta nie ma już potrzeby przechodzić z banera reklamowego do e-sklepu, gdzie zwykle czeka go cały proces zakupu i płatności - może zapłacić bezpośrednio na banerze reklamowym sklepu.
- Wprowadzamy zupełnie nowy sposób robienia zakupów w internecie. To nie tylko duża wygoda dla kupującego, ale także znaczne przyśpieszenie całego procesu zakupowego, a więc korzyść dla sprzedawcy – mówi Magdalena Kubisa, Dyrektor Rozwoju Biznesu Polskiego Standardu Płatności – BLIK pozwala na szybkie wykonywanie płatności online bez konieczności przechodzenia przez klasyczne procesy płatności. Kreacje reklamowe wzbogacone BLIKIEM w świecie online są świetnym przykładem na to, jak dobrze wykorzystać atencję reklamową klientów doprowadzając do realnej transakcji płatniczej. Obserwujemy duże zainteresowanie branży reklamowej efektywnościowym podejściem do usług reklamowych. Płatności BLIK doskonale się wpisują w ten trend – dodaje.

Pierwsze wykorzystanie zakupu z banera zostało stworzone w ramach wspólnej akcji Polskiego Standardu Płatności i WWF Polska. Użytkownicy mogą w ten sposób wspierać ratowanie Sóweczki – najmniejszej sowy żyjącej w naszym kraju. Za każde 10 zł udzielonego wsparcia BLIK podaruje dodatkowo 1 m2 chronionego lasu. Rozwiązanie zostało wprowadzone we współpracy z tPay.

Na banerze internetowym użytkownik widzi szczegóły akcji, może wybrać kwotę wparcia jakiego chce udzielić. Następnie wpisuje kod BLIK i po zatwierdzeniu regulaminu akcji oraz płatności finalizuje transakcję. Musi ją oczywiście potwierdzić w swojej aplikacji bankowości mobilnej, jak każdą płatność BLIKIEM.

BLIK stał się masowym systemem płatności


W 2018 roku Polacy zrealizowali aż 91 mln transakcji BLIKIEM, to blisko trzy razy więcej niż rok wcześniej i dwa razy więcej niż w pierwszych trzech latach funkcjonowania systemu. Wartość transakcji zrealizowanych w 2018 r. przekroczyła 12 mld złotych, dla porównania – w roku 2017 było to 4,5 mld zł. W całym roku odnotowano 66,2 mln transakcji w internecie, 14,6 mln wpłat i wypłat w bankomatach, 5,18 mln przelewów na numer telefonu oraz 5,04 mln transakcji w terminalach płatniczych.

System płatności mobilnych BLIK


Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom systemu na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to najszybsza metoda płatności w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych.

System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma już ok. 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

oprac. : eGospodarka.pl

Przeczytaj także


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: