eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Bankowość 55+: seniorki bardziej konserwatywne

Bankowość 55+: seniorki bardziej konserwatywne

2015-02-16 14:55

Bankowość 55+: seniorki bardziej konserwatywne

Seniorki najczęściej korzystają z kart © stockyimages - Fotolia.com

Stabilność finansowa, udział polskiego kapitału, oddział zlokalizowany blisko miejsca zamieszkania, pomocni pracownicy oraz rozsądna wysokość opłat i prowizji. To zdaniem osób 55+ najważniejsze cechy, jakimi powinien się legitymować bank, z którego usług chcieliby korzystać - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badania Opinii Homo Homini.

Przeczytaj także: Bankowość 55+

Warto jednak dodać, że pomocny personel jest o wiele ważniejszy dla respondentek niż dla respondentów - aż 56 procent pań uważa, że jest to najważniejsza cecha placówki bankowej. Podobnego zdania jest jedynie 36 procent panów.

Badanie pokazuje, że dla kobiet liczy się nie tylko osobista pomoc pracowników w placówce, ale również profesjonalizm osób obsługujących infolinię banku. Aż 45 procent przepytanych pań wskazuje ten wyróżnik banku jako najważniejszy, z podobnego założenia wychodzi niespełna ⅓ ankietowanych mężczyzn. Okazuje się też, że dla seniorek bardziej istotna niż dla panów jest również stabilność finansowa instytucji, w której posiadają rachunek. Dodatkowo niemal 70 procent kobiet uważa, że polski kapitał banku to istotna cecha przy wyborze banku. Takie przekonanie deklaruje nieco ponad połowa badanych mężczyzn.
Nasze badanie pokazuje, że seniorki są znacznie bardziej konserwatywne przy ocenie najważniejszych cech instytucji finansowych. Liczy się dla nich bezpośredni kontakt z pracownikiem oraz stabilność i pochodzenie banku – mówi Marcin Duma, prezes Instytutu Badania Opinii Homo Homini. - Mężczyźni przywiązują do tego nieco mniejszą wagę, chodź i w ich przypadku są to kluczowe cechy instytucji finansowej. Dodatkowo, kobiety częściej, sugerują się opinią znajomych lub rodziny dotyczącej banku – dodaje. Także własne doświadczenia z bankiem stanowią dla Pań istotniejszy element oceny banku – 52 proc. badanych przyznało najwyższą ocenę tej deklaracji (wśród mężczyzn miała ona 47 proc. wskazań).

Z jakich produktów bankowych najczęściej korzystają panie w wieku 55+? Najczęściej jest to karta płatnicza (45 proc. wskazań jako produkt używany w ciągu ostatnich 6 miesięcy) oraz konto oszczędnościowe. Trzecie miejsce i blisko 30 proc. wskazań zajęła lokata bankowa. Mężczyźni natomiast nieco częściej korzystają z kart płatniczych, a rzadziej z kont oszczędnościowych.
– Z badania można wysnuć wniosek, że seniorki częściej myślą o oszczędzaniu niż wydawaniu. To może także tłumaczyć przykładanie większego znaczenia do kwestii bezpieczeństwa, wielkości oraz krajowego pochodzenia instytucji finansowej – podsumowuje Marcin Duma.

Metodologia badania:
Badanie przeprowadzono w dniach 9 – 15 stycznia 2015 r. na próbie losowo-kwotowej stanowiącej liczebną reprezentację cech demograficznych dla mieszkańców Polski powyżej 55 roku życia z zachowaniem rozkładów terytorialnych. Wielkość próby: n 916, błąd oszacowania 3 proc. Badanie zrealizowano metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: