eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Nietrafione produkty bankowe zmorą przedsiębiorcy?

Nietrafione produkty bankowe zmorą przedsiębiorcy?

2014-10-16 12:10

Przeczytaj także: Sektor MSP: bezpieczeństwo inwestycyjne 2014


Większe ryzyko przedsiębiorców



Tymczasem przedsiębiorcy, są dużo bardziej niż konsumenci narażeni na ryzyko podjęcia zbyt pochopnych decyzji.
- Działają w niepewnych warunkach rynkowych i cały czas muszą liczyć się z ryzykiem utraty ważnego klienta – mówi Jarosław Augustyniak. - W takiej sytuacji planowany wydatek firmowy może po prostu z dnia na dzień stracić sens. Przedsiębiorcy działają też w warunkach cyklicznych, a nawet jeżeli ich biznes jest stabilny, to i tak każdy właściciel firmy mierzy się z wahaniami stanów gotówki. A to powoduje, że dziś zaciągnięty kredyt za dwa dni może okazać się niepotrzebny, jeśli kontrahent niespodziewanie opłaci dużą fakturę - dodaje.

Takich przykładów jest znacznie więcej, a każda zbyt pochopnie podjęta decyzja obciąża przedsiębiorcę dodatkowymi kosztami: opłat manipulacyjnych, ubezpieczeń, odsetek czy wysokiej prowizji za przedterminową spłatę zadłużenia w początkowym okresie kredytowania. z badania przeprowadzonego przez Idea Bank wynika, że aż 75% przedsiębiorców rozważało rezygnację z produktu finansowego przed terminem. Co trzeci stracił na tym finansowo, a co czwarty zrezygnował, dochodząc do wniosku, że z bankiem i tak nie wygra.

Świadomy wybór


Taka sytuacja nie sprzyja kontaktom przedsiębiorców z instytucjami finansowymi. Fakt, że wycofanie się z danego produktu wiązało się z kosztami dla danego przedsiębiorcy, spowoduje, że następnym razem nie będzie chciał skorzystać z tego samego rozwiązania. Tymczasem za kilka miesięcy finansowanie z banku może znowu stać się konieczne. Z innego badania przeprowadzonego przez Idea Bank wynika, że dwóch na trzech przedsiębiorców planuje zaciągnięcie kredytu (w rachunku, obrotowego lub inwestycyjnego) w 2014 roku lub już to zrobiło. Do tego dochodzi sprawa reputacji instytucji finansowej – przedsiębiorcy czują się wykorzystani i w przyszłości są bardziej nieufni w kontaktach np. z bankami.

Te czynniki dodatkowo utrudniają przedsiębiorcom świadomy wybór produktów, które są najlepsze dla ich firmy. W obecnej sytuacji finansowej często – zwłaszcza w przypadku nowych, nieznanych im wcześniej produktów – muszą decydować się bez pełnej wiedzy i wiążą się na długo bez możliwości wcześniejszego przetestowania danej oferty.

fot. mat. prasowe

Planowane zaciągnięcie kredytu w 2014 r.

1/3 badanych przedsiębiorców nie planuje zaciągnięcia kredytu.


Idea Bank chce zmienić tę sytuację.
– Chcemy dać przedsiębiorcom prawo świadomego wyboru. Chcemy otoczyć przedsiębiorców większą ochroną niż w polskim prawie ma konsument– deklaruje Jarosław Augustyniak. Idea Bank oferuje przedsiębiorcom możliwość zwrotu bankowi na przykład kredytu, jeśli okaże się on niepotrzebny. Czas na zwrot w zależności od rodzaju finansowania wynosi od trzech do sześciu miesięcy. Ważne, że za kredyt czy inny produkt zwrócony bankowi w „okresie próbnym” przedsiębiorca nie zapłaci ani grosza. – Aby propozycja była całkowicie fair, zrezygnowaliśmy z wszelkiego typu kosztów: nie pobieramy żadnych opłat, ani ubezpieczeń, ani nawet odsetek od zadłużenia – zapewnia szef Idea Banku.

Marek Siudaj, wsp. Katarzyna Siwek

poprzednia  

1 2

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Opłaty likwidacyjne od polisolokat

    Aneta Zaleska - Adwokat / 2014-10-16 12:29:29

    Zmorą konsumentów są zaś polisy na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym tzw. polisolokaty.Bardzo wiele osób dało się namówić na taki produkt masowo oferowany przez towarzystwa ubezpieczeniowe. Problem pojawia się jednak w sytuacji, gdy klient chce wypowiedzieć umowę. Okazuje się bowiem że traci znaczną część środków zgromadzonych na polisie. Na szczęście w większości sytuacji pobrane przez towarzystwa ubezpieczeniowe środki można odzyskać. Wiem, bo z sukcesem prowadzę takie sprawy dla moich Klientów. Adwokat Aneta Zaleska, aneta.zaleska@wlegal.pl, tel. 695 741 301. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: