  • 1. Data: 2004-04-08 18:42:21
    Temat: zdolność kredytowa pomniejszona amortyzacją auta ?
    Od: "Player76" <p...@o...pl>

    cześć,
    czy ktoś w szanownych grupowiczów przechodził taki problem.
    składam wniosek o kredyt hipoteczny- remontowy żeby załapac się na vat 7%
    mam działalnośc gospodarczą i wrzuciłem w środki trwałe prywatny samochód
    o wartości około 50.000 i teraz mam odpis co miesiąc 2000 zł. i to na
    deklarcjach podatkowych pomniejsza mój przychód i nie mam w tym momencie
    zdolności kredytowej.

    tłumaczę bankowi że amortyzacja to jest tylko zapis księgowy i że przecież
    ona
    nie pomniejsza mojego dochodu w taki sposób jak np faktura kosztowa.
    że ja mam te pieniadze na własny użytek tyle że nie płace od nich podatku.
    i przedstawiłem moją książkę środków trwałych wraz z listą odpisów.

    a bank uparcie że nie mam zdolności kredytowej, PRZECIEŻ TO JAKAŚ PARANOJA.

    dlaczego mam udowadniać że nie jestem wielbłądem, czy ja musze jeździć
    jakimś złomem
    żeby być wiarygodny dla banku ?????

    a może ktoś zna jakiś bank w którym doradca kredytowy podejdzie do klienta
    indywidualnie
    a nie wyłącznie słuchając co mu kalkulator podpowie. jestem z wrocławia

    próbowałem w mbanku (mam tam konto),
    a w banku śląskim to jak kobieta usłyszała o amortyzacji to od razu mnie
    pożegnała.

    pozdro.

  • 2. Data: 2004-04-08 19:35:33
    Od: "Mariusz S" <s...@p...onet.pl>

    Stary, jak znajdziesz taki bank to daj znac , sam tam pobiegnę. Pisze po 11
    latach pracy w banku :) i uzerania sie z innymi o to, o czym piszesz,
    zdrowego podejscia do klienta.

    Użytkownik Player76 <p...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c546j4$165$...@n...news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2004-04-08 21:28:04
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Player76" <p...@o...pl> napisał w wiadomości news:c546j4$165
> [...]
    > o wartości około 50.000 i teraz mam odpis co miesiąc 2000 zł. i to na
    > deklarcjach podatkowych pomniejsza mój przychód i nie mam w tym momencie

    i wcale im sie nie dziwie, pewnie od razu zauwazyli, ze pierwsza lepsza
    kontrola z us i jestes niewyplacalny

  • 4. Data: 2004-04-08 22:51:58
    Od: sebol <l...@s...pl>

    krab wrote:

    > i wcale im sie nie dziwie, pewnie od razu zauwazyli, ze pierwsza lepsza
    > kontrola z us i jestes niewyplacalny

    a to niby czemu? :>

    --
    l...@s...pl

  • 5. Data: 2004-04-08 22:55:16
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    > cześć,
    > czy ktoś w szanownych grupowiczów przechodził taki problem.

    Trzeba by chyba w danym roku amortyzowac rocznie, a nie co miesiac. W
    czasie roku bedziesz placil wyzsze zaliczki, ale na koniec wezmiesz
    zwrot, wiec nominalnie wyjdzie na to samo; przy aktualnych stopach
    procentowych jest to do zaakceptowania chyba.

    marekz

  • 6. Data: 2004-04-09 00:08:27
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    sebol wrote:

    > a to niby czemu? :>

    Bo stosuje nieprawidłową, zawyżoną amortyzację.
    Prywatnego samochodu wprowadzonego w środki trwałe
    nie da się zgodnie z prawem zamortyzować
    w okresie krótszym niż 30 m-cy,
    a z podanych przez Playera danych wynika,
    że amortyzacja będzie trwać 25 m-cy.
    Czyli będzie wpadka na całego przy pierwszej kontroli.

  • 7. Data: 2004-04-09 09:34:00
    Od: "Player76" <p...@o...pl>

> [...]
    > a z podanych przez Playera danych wynika,
    > że amortyzacja będzie trwać 25 m-cy.
    > Czyli będzie wpadka na całego przy pierwszej kontroli.

    wszystko jest w porządku, odpis miesięczny około 1600,
    2000 napisałem z lenistwa.

    Ale to wątek pośredni - a w temacie ....?