  • 1. Data: 2020-04-03 09:58:14
    Temat: zamiana EUR na PLN
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Chcę wymienić nieco EUR na PLN. Wymiana w Mintos to 0,5%. Zrobię to
    gdzieś taniej?

    PS. hmm... właściwsze pytanie by było gdzie lepszy kurs?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2020-04-03 11:13:15
    Temat: Re: zamiana EUR na PLN
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 3 kwietnia 2020 09:58:16 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
    > Chcę wymienić nieco EUR na PLN. Wymiana w Mintos to 0,5%. Zrobię to
    > gdzieś taniej?
    >
    > PS. hmm... właściwsze pytanie by było gdzie lepszy kurs?

    Kantor aliora:
    https://kantor.aliorbank.pl/
    przed chwilą skup po 4,5606, sprzedaż 4,5923 - daje to 0,35% narzutu względem kursu
    średniego.
    Jak napiszesz, że chcesz wymienić większą ilość (>10k euro) to zmniejszą spread
    jeszcze o 20% (tzn. możesz napisać, że chcesz wymienić ponad 10k euro, ale wcale
    wymienić nie musisz, nie sprawdzają ;).

    Ale jak np. chcesz za to euro żyć (choć w tym celu raczej nie wymienia się większej
    kwoty) albo możesz jakąś większą kwotę zapłacić kartą, to lepiej to euro sobie na
    konto w kantorze aliora albo w N26 wpłacić i płacić kartą - wtedy będziesz to euro
    "sprzedawał" po kursie MC - tam jest ok. 0,2%.

  • 3. Data: 2020-04-03 11:29:53
    Od: j...@j...org

    On Friday, April 3, 2020 at 4:58:16 PM UTC+9, Jacek Maciejewski wrote:
    > Chcę wymienić nieco EUR na PLN. Wymiana w Mintos to 0,5%. Zrobię to
    > gdzieś taniej?
    >
    > PS. hmm... właściwsze pytanie by było gdzie lepszy kurs?

    walutomat.pl?

  • 4. Data: 2020-04-03 11:43:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 Apr 2020 02:29:53 -0700 (PDT), j...@j...org
    napisał(a):

    > walutomat.pl?

    Fakt, lepszy kurs od Aliora. Ale na 1000 zł w porównaniu do Mintosa
    zarobiłbym 3 zł. Dla tak małej sumy nie warto sobie komplikować życia :)
    Anyway, dzięki wszystkim za poradę.
    --
    Jacek
    I hate haters.