  • 1. Data: 2016-05-31 08:56:54
    Temat: zagraniczna karta kredytowa - wypłata gotówki
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    Znajomy z Chin przyjezdza do Polski - zastanawia sie jak bedzie mogl wyplacac
    gotowke.

    Ma chinska karte kredytowa Visa/MC (nie wiem ktora), nie ma karty debetowej (tylko
    lokalny UnionPay).
    Z oczywistych wzgledow odpada wyplata gotowki w bankomacie.
    Czy moze:
    - korzystac z cash back w sklepach - czy czasem ta usluga nie jest dostepna tylko dla
    "polskich" kart?
    - czy jest (np. w Warszawie) punkt/kantor gdzie mozna dokonac wyplaty PLN a
    transakcja bedzie potraktowana jako bezgotowkowa?

    Dzieki za informacje:)

  • 2. Data: 2016-05-31 09:08:48
    Temat: Re: zagraniczna karta kredytowa - wypłata gotówki
    Od: Yakhub <p...@p...pl>

    Dnia Mon, 30 May 2016 23:56:54 -0700 (PDT), Krzysiek napisał(a):

> [...]
    > - czy jest (np. w Warszawie) punkt/kantor gdzie mozna dokonac wyplaty PLN a
    transakcja bedzie potraktowana jako bezgotowkowa?

    Nie wiem, czy przypadkiem nie najwygodniejszy nie okaże się Western Union
    :)

    --
    Yakhub

  • 3. Data: 2016-05-31 09:13:00
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/31/2016 03:56 PM, Krzysiek wrote:
> [...]
    lokalny UnionPay).
    > Z oczywistych wzgledow odpada wyplata gotowki w bankomacie.

    Dlaczego? Ile jego bank za to policzy? Niech sprawdzi, może
    lepiej/wygodniej będzie wyjąć pieniądze raz-dwa razy, niż jeździć po
    mieście w poszukiwaniu szczęscia...

    Tak czy owak, niech weźmie ze sobą kilka stówek jakiejś wymienialnej
    waluty (USD, EUR).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 4. Data: 2016-05-31 09:58:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 May 2016 23:56:54 -0700 (PDT), Krzysiek napisał(a):

    > Z oczywistych wzgledow odpada wyplata gotowki w bankomacie.

    Niby dlaczego?? jak byłem w Chinach korzystałem z bankomatów (debetówka
    Visa), dlaczego nie miało by to działać w drugą stronę?
    --
    Jacek
    "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

  • 5. Data: 2016-05-31 10:24:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 maja 2016 08:56:55 UTC+2 użytkownik Krzysiek napisał:

    > Dzieki za informacje:)

    Generalnie chyba wszystkiego się dowie studiując cos na wzór naszej TOiP swojego
    banku w Chinach.

  • 6. Data: 2016-05-31 10:31:28
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    W W-wie jest nawet chiński bank (w budynku PAST-y), może to jakiś ślad?
    Ciekawa może byc także opcja wypłaty w okienku na Poczcie Polskiej (do sprawdzenia).
    Generalnie sporo zależy od tej "kredytówki", np. czy embosowana czy nie, czy na
    podpis czy na PIN, jakie ma limity dla poszczególnych rodzajów płatności itp. itd.

    -----

  • 7. Data: 2016-05-31 10:33:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    >Niby dlaczego?? jak byłem w Chinach korzystałem z bankomatów
    >(debetówka
    >Visa), dlaczego nie miało by to działać w drugą stronę?

    Dziala, ale wyjatkowo nieoplacalne.
    1) kredytowa
    2) przewalutowania
    3) oplaty i prowizje.

    No chyba, ze chinskie banki nie zdzieraja tak jak nasze ...

    Jesli maja tam jakies tanie kantory, to najlpiej by chyba bylo, gdyby
    euro w gotowce przywiozl - to sie dosc tanio wymienia w naszych
    kantorach.
    Gdzies w Warszawie to moze i na dolara marza mala.

    Przeczytanie jego taryfy oplat moze byc bardzo przydatne - ciekawe ile
    stron ma jego umowa.

    J.

  • 8. Data: 2016-05-31 10:51:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > nie ma karty debetowej (tylko lokalny UnionPay).
    Jak to nie ma jak ma ?
    Przynajmniej na jednym bankomacie euronetu (Rzymowskiego 53 w siedzibie deutsche
    bank) widziałem naklejkę UnionPay. Także - jeśli db nie okazał się jak zwykle "inny"
    - unionpay nie jest żadne "lokalne".
    Visa i MC też kiedyś były tylko lokalne dla Kalifornii (w dawnych, dobrych czasach,
    gdy w USA bank mógł działać tylko w granicach jednego stanu).

  • 9. Data: 2016-05-31 10:56:12
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Na wszelkich tego rodzaju ograniczeniach zbudowała swoją siłę żydowska finansjera,
    podobnie jak mafia na prohibicji.

    -----
    ps.com...

  • 10. Data: 2016-05-31 17:13:09
    Od: "August" <a...@b...xxx.xxx>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Znajomy z Chin przyjezdza do Polski - zastanawia sie jak bedzie mogl
    > wyplacac gotowke.

    Pewnie zastanawia się czy fizycznie bankomaty istnieją i tyle. A Ty mu
    zorganizujesz studia nad TOiP. Podejrzewam, że jakąkolwiek prowizję ma on w
    pompie lub obawia się jedynie wciągniecia karty.