  • 1. Data: 2004-01-02 20:16:13
    Temat: wyjazd do francji - jakie konto??
    Od: "krzysiek" <k...@k...it.pl>

    Witam,

    Musze wyjechac do francji na okolo 6 miesiecy. Moze ktos moglby mi
    przyblizyc jak tam wyglada sprawa placenia karta i prowizji za te operacje
    (placenie w sklepie, wyplata z bankomatu). Obecnie mam konto w PKO BP
    jeszcze z czasow studenckich + VISA ELECTRON. Wiem ze ta karta moge placic
    zagranica ale nie bardzo orientuje sie w kosztach (przeliczanie na inna
    waluta, koszt prowizji?).
    Moze polecicie jakis inny bank tak aby aby jak najmniej stracic na tych
    operacjach.

    Z gory dziekuje za wszelkie informacje.

    Pozdrawiam
    Krzysiek

    PS. Jesli rejon Francji ma jakies znaczenie to jest to calkiem blisko
    granicy z Niemcami.

  • 2. Data: 2004-01-02 20:31:52
    Temat: Re: wyjazd do francji - jakie konto??
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik krzysiek napisał:

    > Moze polecicie jakis inny bank tak aby aby jak najmniej stracic na tych
    > operacjach.

    Citi. Ew. także konto w Euro, ale niekoniecznie
    A nie będziesz sobie tam mógł otworzyć rachunku? Bo wtedy byłoby najtaniej.

    pzdr

    Tomek

  • 3. Data: 2004-01-03 06:39:51
    Od: "krzysiek" <k...@k...it.pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Citi. Ew. także konto w Euro, ale niekoniecznie
    > A nie będziesz sobie tam mógł otworzyć rachunku? Bo wtedy byłoby
> [...]

    Citi to pewnie drogie jest :(
    Mnie interesuje coś prostego i w miare taniego, nie mam duzych dochodów
    (stypendium naukowe). A jeśli idzie o zakładanie konta na miejscu to nie
    wiem czy bede mial czas na to i na przegladanie ofert bankow a 6 miesiecy
    to dosc krotki okres i zakladac konto tylko na pol roku?? no nie wiem.
    A jak dokladniej wyglada kwestia platnosci za pomoca karty VISA ELECTRON,
    jakie dokladnie ponosze dodatkowe koszty zwiazane z wydawaniem gotowki
    zagranica??

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 4. Data: 2004-01-03 10:09:57
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik krzysiek napisał:

    > Citi to pewnie drogie jest :(

    Pytałeś o najtańszy sposób na kartę za granicą. Dostałeś odpowiedź
    (prostą i wielokrotnie sprawdzoną - zauważ, że nikt nie polemizował). Na
    chwilę obecną Citi jest najtańszym bankiem do wyciągania kasy z
    bankomatu za granicą. Jeśli chcesz to możesz zapoznać się z ofertą
    VWbank direct, mBanku (płatności bezgotówkowe tam gdzie ew. maestro nie
    zadziała) i przedpłaconego maestro z ING (wyciąganie bardzo drobnych
    kwot z bankomatu). Ew jak masz wolne środki na lokatę to wyrobić sobie
    kredytówkę z Multi, żeby mieć przynajmniej jedną kartę wypukłą do
    bezproblemowego płacenia.
    Ew wyrobić wszystkie powyższe karty, zakuć na pamięć TOiP i używać tej
    najodpowiedniejszej w tym momencie.
    Powodzenia życzę

    pzdr

    Tomek

    P.S. Jak byłe we francji w latach 95/96 to sobie tam założyłem konto.
    Byłem wprawdzie rok a nie pół, ale nawet będąc pół założenie sobie tam
    konta jest najlepszym rozwiązaniem. Dla studentów większość rzeczy jest
    free i dają fajne chipowe karty. Zobacz Credit Agricole, Credit
    Lyonnais, Societe Generale. Ja początkowo miałem konto w BNP (byli
    korespondentem Pekao SA), ale było drogo.

  • 5. Data: 2004-01-03 10:21:12
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Tomasz Staszewski napisał:

    > Ew wyrobić wszystkie powyższe karty, zakuć na pamięć TOiP i używać tej
    > najodpowiedniejszej w tym momencie.

    + przeczytać:
    http://kartyonline.net/arty.php?id=37
    http://kartyonline.net/arty.php?id=38
    http://kartyonline.net/arty.php?id=39
    pamiętając o tym, że zmieniła się TOiP Millennium i nie jest już ono
    godne polecenia przy wyjazdach zagranicznych

    pozdrawiam raz jeszcze

    Tomek

  • 6. Data: 2004-01-03 14:42:54
    Od: Spider <.>

    krzysiek wrote:

> [...]
    > waluta, koszt prowizji?).
    > Moze polecicie jakis inny bank tak aby aby jak najmniej stracic na tych

    Fortis Bank
    8 zl / miesiac
    wyplaty z bankomatow na calym swiecie bez prowizji
    VE przeliczana w Euro po dobrym kursie

  • 7. Data: 2004-01-03 16:50:51
    Od: Krystek <k...@e...pl_>

    krzysiek napisał:

> [...]
    > przyblizyc jak tam wyglada sprawa placenia karta i prowizji za te operacje
    > (placenie w sklepie, wyplata z bankomatu). Obecnie mam konto w PKO BP

    Polecam zapoznanie się z ofertą Deutsche Bank Polska PBC -
    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/ Niskie opłaty za prowadzenie konta,
    dostęp przez Internet oraz duża liczba bezprowizyjnych bankomatów w
    całej Europie (szczególnie we Francji i Niemczech) - szczegóły:
    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index2.php?s=bankoma
    ty

    Pozdrawiam,

    K.

  • 8. Data: 2004-01-03 18:37:41
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Spider <.> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...home.net.pl...

    > Fortis Bank
    > VE przeliczana w Euro po dobrym kursie

    Czyzby?

  • 9. Data: 2004-01-04 12:01:59
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Uzytkownik "Spider" <.> napisal w wiadomosci

    > Fortis Bank
    > 8 zl / miesiac
    > wyplaty z bankomatow na calym swiecie bez prowizji
    > VE przeliczana w Euro po dobrym kursie

    VE Fortisa przeliczana jest po kursie co najmniej o 4% gorszym niz najgorszy
    kurs jakiegokolwiek innego banku!!!
    Tak wynika z publikowanych w tej grupie doswiadczen.
    To tyle w sprawie wyplat bez prowizji...;-)
    "Darmowe mieso psi jedza"

    --
    Pozdrowienia