  • 1. Data: 2002-01-03 09:11:02
    Temat: wybor konta walutowego?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Za dwa miesiace wyjezdzam do Niemiec na stypendium, Potrzebuje wiec konta na
    ktore beda wplywaly pieniadze za stypendium (w Euro) i z ktorego bede mogl
    dokonywac platnosci (np za akademik).

    Czy jest takie konto ktore umozliwi mi obsluge przez internet (tak jak np
    mbank)? Ktore konto wedlug Was nadawaloby sie do tego najlepiej (niskie
    prowizje itd)

    Dziekuje za pomoc
    Arek

  • 2. Data: 2002-01-03 09:54:59
    Temat: Re: wybor konta walutowego?
    Od: "blad" <b...@i...net.pl>

    Użytkownik "Arek
> [...]
    >
    > Czy jest takie konto ktore umozliwi mi obsluge przez internet (tak jak np
    > mbank)? Ktore konto wedlug Was nadawaloby sie do tego najlepiej (niskie

    załóż sobie tam na miejscu - przecież chodzi ci chyba o akademik w
    niemczech to po co forse 2 razy wte i wewte przez granice ciągać ;-))
    zobaczysz co masz w okolicy albo co maja inni studenci. Moze jakis DB24 -
    my na tej liście nie mamy raczej kont zagranicznych
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-01-03 10:51:18
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "blad" <b...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zobaczysz co masz w okolicy albo co maja inni studenci. Moze jakis DB24 -
    > my na tej liście nie mamy raczej kont zagranicznych

    tez nad tym myslalem ale konto musze miec juz na miesiac przed wyjazdem
    (poza tym stype dostawac bede z polskiej uczelni, tyle ze w Euro, wiec forse
    ciagnalbym tylko w jedna strone).

    A co myslicie na temat konta "Nordea Waluta" ?

  • 4. Data: 2002-01-03 10:57:15
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Arek wrote:

    > tez nad tym myslalem ale konto musze miec juz na miesiac przed wyjazdem
    > (poza tym stype dostawac bede z polskiej uczelni, tyle ze w Euro, wiec forse
    > ciagnalbym tylko w jedna strone).

    A to ciekawe rozwiązanie. Bo jeśli masz dostawać stypendium w Polsce i w
    walucie, to wyjdą jakieś koszmarne koszty związane z przelewami.
    Uczelnia będzie pokrywać wszystkie koszty przelewów?

    Generalnie masz do wyboru:
    Citi - gdzie do tego konta możesz podpiąć kartę (maestro) dość
    korzystnie rozliczaną za granicą;
    i nie bardzo wiem co jeszcze.

    pzdr

    Tomek

  • 5. Data: 2002-01-03 11:00:44
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Co mi jeszcze przyszło do głowy.
    Konto w Citi;
    jak stypendium wpłynie to idziesz do niemieckiego bankomatu, podejmujesz
    całą kwotę, wpłacasz na swój rachunek w niemieckim banku i dalej
    rządzisz pieniędzmi na miejscu.

    pzdr

    Tomek

  • 6. Data: 2002-01-03 11:53:38
    Od: "blad" <b...@i...net.pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski"
    > Konto w Citi;
    > jak stypendium wpłynie to idziesz do niemieckiego bankomatu, podejmujesz
    > całą kwotę, wpłacasz na swój rachunek w niemieckim banku i dalej
    > rządzisz pieniędzmi na miejscu.

    Karta do konta walutowego jest rowniez w pekaosa i pkobp ale chyba tylko
    VisaClassic a tu faktycznie przydałby się Maestro współpracujący z kontem
    walutowym i to bez procentowej prowizji za wyplate.
    Jeśli w citi Maestro z kontem walutowym współpracuje to jest to najlepsze
    wyjscie
    *** blad ***

  • 7. Data: 2002-01-03 12:03:17
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak stypendium wpłynie to idziesz do niemieckiego bankomatu, podejmujesz
    > całą kwotę, wpłacasz na swój rachunek w niemieckim banku i dalej

    No chyba bedzie to jedyne rozsadne wyjscie....
    Troche bedzie z tym zabawy ale coz. Naljepszym wyjsciem byloby posiadanie
    konta tutaj w Polsce z subkontem dewizowym i oczywiscie z mozliwoscia
    dokonywania przelewow za granica (i jeszcze obsuga przez internet :).....ale
    z tego co przegladalem w internecie to oferty takiej jeszcze nie ma :(((

    Dzieki za pomoc
    Arek

  • 8. Data: 2002-01-03 12:23:14
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Arek wrote:

> [...]
    > konta tutaj w Polsce z subkontem dewizowym i oczywiscie z mozliwoscia
    > dokonywania przelewow za granica (i jeszcze obsuga przez internet :)

    Zapłaciłbyś majątek za przelewy zagraniczne. pooglądaj sobie stawki za
    takie operacje.

    pzdr

    Tomek

  • 9. Data: 2002-01-03 18:31:22
    Od: "Lidka" <m...@i...pl>

    > przydałby się Maestro współpracujący z kontem
    > walutowym i to bez procentowej prowizji za wyplate.

    A o ile mnie pamięć nie myli, to od tego roku
    w oddziałach Citi za granicą wypłaty Maestrem
    są bezprowizyjne. Dobrze pamiętam? :)

    L.

  • 10. Data: 2002-01-03 19:00:41
    Od: "Lidka" <m...@i...pl>

    > zauważyłem że NORDEA daje darmowe wypłaty we wszystkich bankomatach
    > zagranicznych z grupy Nordea. Tyle że pewnie ich VE nie jest przywiązana do
    > konta walutowego i odbywa sie to z przeliczeniami.
    > Sam w Helsinkach z takiego bankomatu forse pobierałem

    A ja już kiedyś robiłam jedno podejście do otworzenia
    w Citi konta walutowego z podpiętym do niego Maestrem.
    Po długiej rozmowie telefonicznej i kilkukrotnym tłumaczeniu
    o co mi chodzi (a rozmawiałam chyba z trzema różnymi
    ofermami - kolejno odsyłana od jednego do drugiego)
    dałam sobie spokój. Chyba czas na drugie podejście... :)

    L.