  • 1. Data: 2018-10-18 08:53:42
    Temat: wkurzające DCC
    Od: MK <m...@i...pl>

    Czesc,
    kilka m-cy temu pogodzilem sie z Raiffeisenem i zacząłem używać karty MC Wizzair i
    oczywiście juz mi podpadł, bo zmienili zasady naliczania punktów. przy okazji
    zauważyłem, ze od początku tego tygodnia zaczęły wyszukiwać mi zapytania DCC o
    wyborze waluty transakcji. transakcje wykonywane na terenie Polski ta sama kartą a
    raz pytanie czy EUR/PLN, a innym razem USD/PLN. czy to jakaś agresywna polityka
    acquirerow czy dziwna przypadłość tej karty?

    Pozdrawiam
    MK

  • 2. Data: 2018-10-18 13:57:31
    Temat: Re: wkurzające DCC
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Żona mi właśnie ostatnio mówiła, że miała pytanie o DCC - przy płatności polską kartą
    w Polsce ! - i to chyba dwa razy ostatnio - i to jeszcze przy pikaczu, o którym
    myślałem, że przed DCC chroni.
    Choć może chroni tylko pikacz bez PINu?
    Jak robiłem testy kartą curve, to w leclercu przy pikaczu bez PIN nie było pytania o
    DCC, a przy chipie, też na <50zł, pytanie o DCC było.
    Ale na takich łobuzów trezba się skarżyć.
    Jeszcze pytanie o EUR/PLN bym zrozumiał, ale USD/PLN to przesada.

  • 3. Data: 2018-10-18 16:11:14
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Żona mi właśnie ostatnio mówiła, że miała pytanie o DCC - przy płatności polską
    kartą w Polsce !

    Karta w PLN i płatność w PLN?
    P.G.

  • 4. Data: 2018-10-18 19:21:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 18 października 2018 16:11:12 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Karta w PLN i płatność w PLN?

    Płatność PLN, karta - w sumie to karta "w PLN" nie jest, tego to Mc/visa nie wiedzą,
    wiedzą jedynie po BIN, że wydana przez polski bank.
    Żona mówiła o płatności w mango, z wyciągu wynika, że była to KK visa ING.
    Twierdzi, że pikaczem, ale z PIN.
    Można się nabrać.

    Bo że DCC na GBP pojawia się przy płaceniu chipem i wypłacie z bankomatu kartą curve
    to nic dziwnego - ale przy płaceniu pikaczem póki co nie miałem.