  • 1. Data: 2002-07-14 10:09:38
    Temat: taxi - tylko karty wypukle?
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    czy w taksowkach mozna placic tylko kartami wypuklymi? w niektorych
    knajpach widizalam bezprzewodowe posy, to moze sa i one i w
    taksowkach?

  • 2. Data: 2002-07-14 10:16:43
    Temat: Re: taxi - tylko karty wypukle?
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    "Rena" <r...@p...pl> wrote in message
    > czy w taksowkach mozna placic tylko kartami wypuklymi? w niektorych
    > knajpach widizalam bezprzewodowe posy, to moze sa i one i w
    > taksowkach?

    Chyba nie ma raczej. Taksowka musialaby byc stacjonarna, bo te POSy maja
    dosc ograniczony zasieg, mniej wiecej jak telefon bezprzewodowy.

  • 3. Data: 2002-07-14 10:26:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba nie ma raczej. Taksowka musialaby byc stacjonarna, bo te POSy maja
    > dosc ograniczony zasieg, mniej wiecej jak telefon bezprzewodowy.

    Hehe... POSy sa GSMowe. W Erze jest nawet specjalna taryfa dla nich [cos ok
    0,2PLN/min]. A nie ma ich jeszcze w taksowkach ze wzgledow czysto
    ekonomicznych. AFAIR koszt takiego POSa to ok 1kPLN.

    Maciej

  • 4. Data: 2002-07-14 10:29:14
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Rena wrote:

    > czy w taksowkach mozna placic tylko kartami wypuklymi? w niektorych
    > knajpach widizalam bezprzewodowe posy, to moze sa i one i w
    > taksowkach?

    Ja sie nie spotkalem z inna mozliwoscia, ale wydaje mi sie ze
    technicznie
    byloby to mozliwe (oczywiscie nie na zasadzie bezprzewodowego posa
    takiego jak w knajpie - taki pos zapewne ma polaczenie z baza
    podpieta do lacza znajdujaca sie w odleglosci kilkunastu metrow).
    W sieciach taksowkowych mozna juz spotkac systemy lokalizacji
    oparte na gps i transmisji danych do centrali przez kanal radiowy.

    --
    Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
    Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!

  • 5. Data: 2002-07-14 10:57:06
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    r...@p...pl (Rena) wrote in <agrigd$2tsf$1@pingwin.acn.pl>:

    >czy w taksowkach mozna placic tylko kartami wypuklymi? w niektorych
    >knajpach widizalam bezprzewodowe posy, to moze sa i one i w
    >taksowkach?

    Poczekaj cierpliwie. Niedlugo powinny pojawic sie w Sawa Taxi...
    Szef korporacji juz od jakiegos czasu planuje ich wprowadzenie.
    Troche sie to ciagnie - za instalacje urzadzen zaplaci
    nikt inny jak sami taksowkarze (tak jak bylo w przypadku
    wprowadzenia terminali taksowkowych), ktorzy bardzo roznie
    podchodza do tego pomyslu.

    Jezdzenie z karta wypukla ma swoje plusy - raz na jakis czas
    przejedziesz sie za darmo lub za ulamek oplaty :-) W przypadku
    Sawy, taksowkarze maja obowiazek posiadac sprawne zelazko.
    Jesli nie maja - albo brakuje im swistkow (lub nie umieja
    obslugiwac urzadzenia, co tez mi sie zdarzylo) - to czy i ile
    zaplacisz gotowka - zalezy od Ciebie.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 6. Data: 2002-07-14 11:01:08
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    > Chyba nie ma raczej. Taksowka musialaby byc stacjonarna, bo te POSy
    maja
    > dosc ograniczony zasieg, mniej wiecej jak telefon bezprzewodowy.

    ano popatrz - tego nie wiedzialam:)

  • 7. Data: 2002-07-14 11:01:25
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sun, Jul 14, 2002 at 12:26:10PM +0200, MK wrote:

    > Hehe... POSy sa GSMowe. W Erze jest nawet specjalna taryfa dla nich [cos ok
    > 0,2PLN/min]. A nie ma ich jeszcze w taksowkach ze wzgledow czysto
    > ekonomicznych. AFAIR koszt takiego POSa to ok 1kPLN.

    AFAIR 3kzl. Zwykly chyba 2kzl kosztuje.

    --

    --w

  • 8. Data: 2002-07-14 11:02:06
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sun, Jul 14, 2002 at 01:02:59PM +0200, Rena wrote:

    > co znaczy "1kPLN"? co znaczy to "k"?

    1000 lub 1024, zalezy od wyksztalcenia mowiacego (humanistyczne czy
    techniczne).

    --

    --w

  • 9. Data: 2002-07-14 11:02:59
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

  • 10. Data: 2002-07-14 11:03:47
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    > Poczekaj cierpliwie. Niedlugo powinny pojawic sie w Sawa Taxi...

    sawa tj. 644-44-44? bede ich miala zatem na oku:)

    > Jezdzenie z karta wypukla ma swoje plusy - raz na jakis czas
    > przejedziesz sie za darmo lub za ulamek oplaty :-)

    buuuu - a mi sie to nigdy nie zdarzylo:(((