Finanse

Finanse - porady

1. Data: 2003-02-08 15:12:15
Temat:"stare" banknoty dolarowe w Polsce - przyjmuja banki, kantory?
Od:"Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Banknoty dolarowe raz wydane sa w USA wazne zawsze - az do zniszczenia [1].
Zatem mozna w USA placic np. banknotami $20 sprzed 1998 roku oraz $100
sprzed 1996 roku, itd. [2]

Ale jak te banknoty traktuja polskie banki i kantory?
Teoretycznie nie powinno byc problemow, skoro w kraju macierzystym sa waznym
srodkiem platniczym.
Prosze o praktyczne doswiadczenia.

Tak juz bardzo konkretnie, to chodzi o banknoty 20 i 100 dolarowe emitowane
w latach: 1974, 1977,1981,1985,1986,1988.1990, 1991

1. http://groups.google.com/groups?th=af97b1b4f5521428
2. wzory banknotow: http://www2.travlang.com/money/USD.html

--
Robert

2. Data: 2003-02-08 15:15:39
Od:"Wilczek" <w...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale jak te banknoty traktuja polskie banki i kantory?
> Teoretycznie nie powinno byc problemow, skoro w kraju macierzystym sa waznym
> srodkiem platniczym.
> Prosze o praktyczne doswiadczenia.

Miałem trochę takich bankonotów i nigdy nie było z nimi problemów.
Czasem oglądneli je dokładniej w kantorze albo zwracały uwagę
kasjera w banku przy wpłacie ale na stwierdzeniu - "dawno takiego
bankonotu nie miałem" się zawsze kończyło.

--
-=Pozdrowionka=-

Wilczek
w...@b...pl
ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

3. Data: 2003-02-08 21:44:36
Od:"Robek" <r...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wilczek" <w...@a...net.pl> wrote in message

> [...]
> kasjera w banku przy wpłacie ale na stwierdzeniu - "dawno takiego
> bankonotu nie miałem" się zawsze kończyło.

2 miesiace temu sprzedawalem 100 dolarówki z czego niektore byly z data
emisji 1949 , i jedyne co zwrocilo moja uwage to dluzsze sprawdzanie
banknotow.
Z czego co sie dowiedzialem obowiazuja ciagle banknoty wydane po
trzydziestym ktoryms roku.

pozdrawiam

Robek

4. Data: 2003-02-09 10:41:35
Od:"Konrad Krupinski" <k...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> Banknoty dolarowe raz wydane sa w USA wazne zawsze - az do zniszczenia
[1].
> Zatem mozna w USA placic np. banknotami $20 sprzed 1998 roku oraz $100
> sprzed 1996 roku, itd. [2]

[...]
W 1861 roku pojawil sie pierwszy dolar i od tego wlasnie momentu wszystkie $
sa waznym srodkiem platniczym w Stanach Zjednoczonych Ameryki Polnocnej.
Obiegowymi dolarami sa natomiast wszystkie wydane od 1928 roku i z ich
wymiana jak i placeniem nimi (w USA) nie powinno byc problemu. Pisze nie
powinno byc problemu, poniewaz zawsze mozesz trafic na nadgorliwego kasjera
w banku lub kantorze.

Jezeli potrzebujesz szczegolowego info moge Cie skontaktowac z kims kto o
dolarach wie wszystko!
Pozdrawiam,

KK.

5. Data: 2003-02-09 12:31:23
Od:"Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:b25bco$lel$1@atlantis.news.tpi.pl, Konrad Krupinski

> Jezeli potrzebujesz szczegolowego info moge Cie skontaktowac z kims
> kto o dolarach wie wszystko!

Bardzo Ci dziekuje, ale glownie chodzilo mi o mozliwosc ew. wplaty na
rachunek walutowy w Polsce lub wymiany w kantorach. Sa to oszczednosci
starszej osoby, ktora sie bardzo zmartwila, ze moze przepadly ...

Dziekuje serdecznie w imieniu swoim i tej osoby Tobie, Wilczkowi i Robkowi
za rzeczowe i pocieszające odpowiedzi :)

--
Robert