  • 1. Data: 2003-02-08 15:12:15
    Temat: "stare" banknoty dolarowe w Polsce - przyjmuja banki, kantory?
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    Banknoty dolarowe raz wydane sa w USA wazne zawsze - az do zniszczenia [1].
    Zatem mozna w USA placic np. banknotami $20 sprzed 1998 roku oraz $100
    sprzed 1996 roku, itd. [2]

    Ale jak te banknoty traktuja polskie banki i kantory?
    Teoretycznie nie powinno byc problemow, skoro w kraju macierzystym sa waznym
    srodkiem platniczym.
    Prosze o praktyczne doswiadczenia.

    Tak juz bardzo konkretnie, to chodzi o banknoty 20 i 100 dolarowe emitowane
    w latach: 1974, 1977,1981,1985,1986,1988.1990, 1991

    1. http://groups.google.com/groups?th=af97b1b4f5521428
    2. wzory banknotow: http://www2.travlang.com/money/USD.html

    --
    Robert

  • 2. Data: 2003-02-08 15:15:39
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Ale jak te banknoty traktuja polskie banki i kantory?
    > Teoretycznie nie powinno byc problemow, skoro w kraju macierzystym sa waznym
    > srodkiem platniczym.
    > Prosze o praktyczne doswiadczenia.

    Miałem trochę takich bankonotów i nigdy nie było z nimi problemów.
    Czasem oglądneli je dokładniej w kantorze albo zwracały uwagę
    kasjera w banku przy wpłacie ale na stwierdzeniu - "dawno takiego
    bankonotu nie miałem" się zawsze kończyło.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 3. Data: 2003-02-08 21:44:36
    Od: "Robek" <r...@f...pl>

    "Wilczek" <w...@a...net.pl> wrote in message

> [...]
    > kasjera w banku przy wpłacie ale na stwierdzeniu - "dawno takiego
    > bankonotu nie miałem" się zawsze kończyło.

    2 miesiace temu sprzedawalem 100 dolarówki z czego niektore byly z data
    emisji 1949 , i jedyne co zwrocilo moja uwage to dluzsze sprawdzanie
    banknotow.
    Z czego co sie dowiedzialem obowiazuja ciagle banknoty wydane po
    trzydziestym ktoryms roku.

    pozdrawiam

    Robek

  • 4. Data: 2003-02-09 10:41:35
    Od: "Konrad Krupinski" <k...@z...pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Banknoty dolarowe raz wydane sa w USA wazne zawsze - az do zniszczenia
    [1].
    > Zatem mozna w USA placic np. banknotami $20 sprzed 1998 roku oraz $100
    > sprzed 1996 roku, itd. [2]

    [...]
    W 1861 roku pojawil sie pierwszy dolar i od tego wlasnie momentu wszystkie $
    sa waznym srodkiem platniczym w Stanach Zjednoczonych Ameryki Polnocnej.
    Obiegowymi dolarami sa natomiast wszystkie wydane od 1928 roku i z ich
    wymiana jak i placeniem nimi (w USA) nie powinno byc problemu. Pisze nie
    powinno byc problemu, poniewaz zawsze mozesz trafic na nadgorliwego kasjera
    w banku lub kantorze.

    Jezeli potrzebujesz szczegolowego info moge Cie skontaktowac z kims kto o
    dolarach wie wszystko!
    Pozdrawiam,

    KK.

  • 5. Data: 2003-02-09 12:31:23
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b25bco$lel$1@atlantis.news.tpi.pl, Konrad Krupinski

    > Jezeli potrzebujesz szczegolowego info moge Cie skontaktowac z kims
    > kto o dolarach wie wszystko!

    Bardzo Ci dziekuje, ale glownie chodzilo mi o mozliwosc ew. wplaty na
    rachunek walutowy w Polsce lub wymiany w kantorach. Sa to oszczednosci
    starszej osoby, ktora sie bardzo zmartwila, ze moze przepadly ...

    Dziekuje serdecznie w imieniu swoim i tej osoby Tobie, Wilczkowi i Robkowi
    za rzeczowe i pocieszające odpowiedzi :)

    --
    Robert