  • 1. Data: 2022-05-09 17:36:50
    Temat: rzad pomaga
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    rzad naciska na banki, aby podniosly oprocentowanie lokat.
    Na razie dobrowolnie, ale jak nie podniosą dobrowolnie, to .... :-)

    Tylko ja nie rozumiem - malo to "panstwowych" bankow, ktore moga dac
    dobry przyklad ? :-)

    No a jak tak zacheci ... to zaraz trzeba bedzie naciskac, aby
    oprocentowanie kredytow obnizyli :-)

    J.

  • 2. Data: 2022-05-09 19:53:58
    Temat: Re: rzad pomaga
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 09.05.2022 o 17:36, J.F pisze:

> [...]
    > dobry przyklad ? :-)
    >
    > No a jak tak zacheci ... to zaraz trzeba bedzie naciskac, aby

    tzw. państwowe banki mają wypłacić jak najwyższą dywidendę a nie mają
    sobie zwiększać kosztów przez oprocentowane depozyty skoro na 0,01 i tak
    ludzie będą u nich kasę trzymać

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 3. Data: 2022-05-09 20:28:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 May 2022 19:53:58 +0200, Robert_DF wrote:

    > tzw. państwowe banki mają wypłacić jak najwyższą dywidendę a nie mają
    > sobie zwiększać kosztów przez oprocentowane depozyty skoro na 0,01 i tak
    > ludzie będą u nich kasę trzymać

    Jest to jakis pomysl - panstwowe niech wyplaca dywidende, a
    zagraniczne niech podniosa odsetki :-)

    J.

  • 4. Data: 2022-05-10 11:30:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-05-09 o 17:36, J.F pisze:

> [...]
    > dobry przyklad ? :-)
    >
    > No a jak tak zacheci ... to zaraz trzeba bedzie naciskac, aby

    Od czasu jak wprowadzili podatek bankowy (choć pewnie to się inaczej
    nazywa bo żadnych nowych podatków miało nie być) przestałem liczyć na
    to, że oferta banku będzie korzystna dla 'Kowalskiego'.
    P.G.

  • 5. Data: 2022-05-10 11:39:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 May 2022 11:30:41 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Od czasu jak wprowadzili podatek bankowy (choć pewnie to się inaczej
    > nazywa bo żadnych nowych podatków miało nie być) przestałem liczyć na
    > to, że oferta banku będzie korzystna dla 'Kowalskiego'.

    To jedno, ale podatek podatkiem - aby kredytu udzielic bank musi
    pieniadze przyjac.
    Jak na rynku pieniedzy jest za duzo, to trudno liczyc na wysokie
    odsetki, a inflacja rosnie.

    Ale co sie nagle stalo, ze jest jakby za mało?

    J.

  • 6. Data: 2022-05-11 13:51:32
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 11 maj 2022 o 02:19, Eneuel pisze:
    > "J.F" snuje domysły, wyraża wątpliwości, zastanawia się... Jednym
    > słowem -- knuje...

    > : co sie nagle stalo, ze jest jakby za mało?

    https://alebank.pl/ile-banki-zaplaca-za-rzadowy-plan
    -pomocy-kredytobiorcom/?id=410393&catid=30663&cat2id
    =18916

    Jedną ręką zabiera (podnosi stopy) zaś komplementarną ręką daje...
    Ważne, by nie być bezczynnym!!!

    > Rezerwuar cząsteczkowy...

    > Podnoszenie stóp daje więcej szmalu bankom, więc w jakim celu
    > banki mają podnosić oprocentowania lokat?

    Weźmy krechę na 5% w podziałce [w szkole uczyli mnie, by zamieniać
    słowo 'skala' na słowo 'podziałka', więc skorzystam z okazji
    zabłyśnięcia dobrymi manierami lingwistycznej natury!) rocznej:
    - 10 platynowych odsetek od kredytu na 200 platynowych

    Teraz na 10% w rocznej podziałce:
    - 10 platynowych odsetek od kredytu na 100 platynowych

    W kalkulatorze rozładowały się baterie słoneczne, dlatego
    trudno mi wyliczyć różnicę w bankowym zysku pomiędzy tymi
    dwoma kredytami, ale na oko nie jest duża...

    Po co bank miałby szukać dodatkowego szmalu? Może dać
    więcej, lecz nie musi! Musiałby, gdyby inny bank zabrał
    szmal, oferując coś ciekawego: dobrą (Citi) obsługę;
    wysokie ;) (Alior) opromilowanie; bezpieczeństwo...
    BFG niestety nie chroni przed inflacyjną utratą szmalu...
    [przed tą utratą skutecznie chroni swobodny dostęp do koryta]

    > Stopy naprzemiennie są podnoszone i opuszczane, bo interes
    > (ssanie) musi iść do przodu...

    Zbyt długo niskie (zbyt niskie w danych realiach, w danym
    kontekście) dały inflację... Przeciąganie struny dać może
    hiperinflację, dlatego teraz trzeba stopy podnosić...

    > &-&
    >
    > Co mamy najcenniejszego w naszym życiu?
    > Oczywiście czas!! Na co marnuję? Na apki, na numery, na opisywanie...
    >
    > &-&

    Mobilna autoryzacja CA... Napisałem ładny przelew, autoryzacja
    powiodła się połowicznie -- na ekranie telefonu OK, ale na
    ekranie laptopa -- odrzutka...

    Po co ładnie (poprawna kwota, pełne adresy odbiorcy i sensowny
    temat) pisać, tracąc czas?...

    Kolejny przelew napisałem byle jak -- pełny sukces!!!

    > Dziwny ten Ojciec nasz w niebie -- jednym daje majątki, innym
    > pozwala zbierać co najwyżej: cofki, wisienki, orzeszki...

    Tym ostatnim powtarza monotonną mantrę:
    - inni mają gorzej!

    > Do pełni szczęścia potrzeba jeszcze tygrysiego pytona i kota --
    > wszystkie te zwierzaki są: szybkie, zwinne i towarzyskie... Ale
    > tylko wiewiórki są roślinożerne...

    Ponoć łatwo zaprzyjaźnić pytoniego tygryska z dzieckiem, zwłaszcza
    z chorym, może dałoby się też zaprzyjaźnić takiego gada z kotem?...
    Kota można zaprzyjaźnić z papugą -- może także z jaskółką?... Ktoś
    z grupy twierdził, że wiewiórki to ogoniaste szczury -- kota łatwo
    zaprzyjaźnić ze szczurem, więc być może także z wiewióreczką...
    Ciekawe, jak by taka rodzinka ;) żyła ze sobą... Kot jest najszybszy,
    wiewiórka biega po drzewach i skacze z dowolnej wysokości, pyton lubi
    pływanie i wygrzewanie się a ssaki są takie cieplutkie... Kot mógłby
    na pytonie pływać, bo nie tęskni do pływania... Wiewiórka i jaskółka
    też mogłyby skorzystać z kajaka...

    'K' jak 'Krzysztof' vs 'Kajak Krzysztof'

    Gdy wracam na Krętą -- spotykam jeża... Kiedy jestem już blisko niego,
    ucieka przede mną, po czym zatrzymuje się, lecz nie zwija w kolczastą
    kuleczkę... spotykam go niemal codziennie... lub raczej -- conocnie...

    > &-&

    > Inflacja jest hamowana podnoszeniem stóp, albowiem banki zabierają
    > ludziom to i owo, przez co ludzie mniej kupują... Naprawdę
    > inflację hamuje produkcja, lecz bankowe produkty niekoniecznie
    > należy tu brać pod uwagę... Należy podnieść cząstkową rezerwę, by
    > nakłonić banki do podniesienia oprocentowania oszczędności...
    > Niskie stopy dadzą inflację i rozregulowanie trudne do
    > opanowania...

    Im tańsze kredyty -- tym chętniej brane, więc na ryneczku przybywa
    szmalu... Tani kredyt zachęca do marno_trawienia... Drogi -- do
    rozsądnego inwestowania... Jeśli chleb będzie za darmo -- będzie
    marnowany, co w efekcie przyniesie głód, zamiast sytości... Niby
    proste...

    MMorawiecki był bankierem, teraz jest premierem...
    Zaciąga kredyt, by zaspokoić przedwyborcze żądania, po czym spłaca,
    gdy może... Czyli -- przed wyborami szmal rozdaje, zaś po wyborach
    -- odzyskuje składkami i podatkami za sprawą przeróżnych regulacji...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

    - Panie premierze! Jedną ręką pan daje pieniądze a drugą -- odbiera!
    - To potwarz! Obiema rękami daję! Odbieranie nie ma tu miejsca!
    - Co pan daje obiema?...
    - Jedną ręką daję pensję, drugą ręką dokładam premię...
    - Komu?...
    - Sobie.

  • 7. Data: 2022-05-11 15:42:46
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

> [...]
    > dobry przyklad ? :-)
    >
    > No a jak tak zacheci ... to zaraz trzeba bedzie naciskac, aby

    1. "państwowe banki" mogłyby dać dobry przykład,
    2. zniesienie podatku belki? dlaczego nikt o tym nie mówi

    + "pomoc" dla kredytobiorców, za którą mają zapłacić banki (ciekawe, na
    kogo przerzucą koszty)

    więcej w tekście:

    https://robertsierant.pl/2022/05/10/pomoc-dla-kredyt
    obiorcow-jak-wygladaja-wstepne-propozycje/

  • 8. Data: 2022-05-11 20:34:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 10 maja 2022 o 11:30:44 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):

    > Od czasu jak wprowadzili podatek bankowy (choć pewnie to się inaczej
    > nazywa bo żadnych nowych podatków miało nie być) przestałem liczyć na
    > to, że oferta banku będzie korzystna dla 'Kowalskiego'.

    A skąd założenie że oferta banku.ma być korzystna dla Kowalskiego?
    Raczej ma być korzystna dla banku.

  • 9. Data: 2022-05-11 20:59:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" cj7rdmapmodx$.riy6ay7fofs8$....@4...net

    > rzad naciska na banki, aby podniosly oprocentowanie lokat.
    > Na razie dobrowolnie, ale jak nie podniosą dobrowolnie, to .... :-)

    To oprocentowania lokat nie będą podniesione?

    --

  • 10. Data: 2022-05-11 21:51:24
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

> [...]
    > dobry przyklad ? :-)
    >
    > No a jak tak zacheci ... to zaraz trzeba bedzie naciskac, aby

    Dokąd nas to wszystko doprowadzi ?