  • 51. Data: 2018-12-18 18:29:30
    Temat: Re: revolut cd?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Ze zwolnieniem na zawsze tylko przez telefon:
    > https://static3.santander.pl/asset/R/e/g/Regulamin-P
    romocji---Karta-kredytowa-przez-telefon---to-sie-opl
    aca_82699.pdf
    > Póki co do końca roku trwa.

    Chciałem Ci podziękować za tę informację.
    Zamówiłem w Santander Bank kartę 123, ze zwrotem 1% za spożywkę, 2% za
    paliwo i 3% za restauracje.

    Ale z drugiej strony, nie wiem, czy jest za co dziękować.
    Mam słabą swoją silną wolę, mogę znów zacząć przekraczanie budżetu... :D

    > Żeby potem nie było na mnie - łobuzy chcą 15zł za odnowienie karty, więc póki co
    "na zawsze" oznacza 4 lata - zobaczymy, co będzie potem.

    Ano, zobaczymy, co będzie za 4 lata. ;)

    > Minus zamawiania przez telefon to konieczność przejścia przez pełną procedurę
    weryfikacji zdolności.

    O dziwo, przeszedłem bez problemu.

    > Aha, czy to telefon czy klik to nie ma co liczyć na "zdalność" załatwienia sprawy -
    tel czy net to tylko wniosek i wstępna weryfikacja, finalizacja w oddziale. Być może
    jest możliwość przez kuriera, ale nie sprawdzałem.

    Finalizacja ma być w oddziale.
    Jest to pewne utrudnienie, bo muszę przejść kilkaset metrów.
    Ale dam radę! ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 52. Data: 2018-12-18 19:45:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 18 grudnia 2018 18:29:34 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

> [...]
    > >

    > Chciałem Ci podziękować za tę informację.
    > Zamówiłem w Santander Bank kartę 123, ze zwrotem 1% za spożywkę, 2% za

    O, sądziłem że 1-2-3 pod tą promo nie podpada (a np. platyna - a w b. żabie to jest
    prawdziwa platyna z priority pass - podpada, ale trzeba mieć min. 10k dochodu
    miesięcznie - albo pracować w tym banku ;), ale może tak było w poprzedniej,
    zeszłorocznej edycji, z której korzystałem - ale i tak chciałem world, jest ładna, a
    ta 1-2-3 brzydka jak nieszczęście ;P
    Info dostałem na śp. forum mBanku - więc fajnie, że poszło dalej :)
    Żaba zła chowa tą promo perfidnie (nie tak, jak pekao, ale chowa).

    > Ale z drugiej strony, nie wiem, czy jest za co dziękować.
    > Mam słabą swoją silną wolę, mogę znów zacząć przekraczanie budżetu... :D
    Prosty sposob - spłacaj na bieżąco z konta.
    % na KO tak małe że nie będą kusić.

    > O dziwo, przeszedłem bez problemu.

    Zależy od limitu.
    Może być potrzeba donieść do oddziału zaświadczenie o dochodach, albo pozwolić im
    wydrukować CAŁĄ historię konta za 3 miesiące wstecz.
    Chyba że na rozsądnego trafisz - jak się okazało, że akurat do db nie można się z ich
    komputera logować, to się okazało, że wystarczą potwierdzenia 3 ostatnich wpływów
    wynagrodzenia przesłane mailem - dobrze, że miałem tablet.

> [...]
    > >

    > Finalizacja ma być w oddziale.
    > Jest to pewne utrudnienie, bo muszę przejść kilkaset metrów.

    Ja mam 2 pod domem - "natywny" (5. O/warszawa) i po-deutschbankowy (bodajże 107.
    O/Warszawa).
    A w DC są 3 miejsca, gdzie w odległości 200m jest pełne combo - "natywny", ex-kredyt
    bank i ex-db.
    Ex-db jest też w budynku obok nowej centrali - ciekawe czy długo przetrwa...

  • 53. Data: 2018-12-20 00:28:43
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    ich komputera logować, to się okazało, że wystarczą potwierdzenia 3 ostatnich wpływów
    wynagrodzenia przesłane mailem - dobrze, że miałem tablet.

    Przez telefon konsultant powiedział, że łatwiej jest, bo to moja
    pierwsza karta kredytowa u nich. W związku z tym jest dodatkowa promocja.

    - tel czy net to tylko wniosek i wstępna weryfikacja, finalizacja w oddziale. Być
    może jest możliwość przez kuriera, ale nie sprawdzałem.

    W oddziale złożyłem kilkanaście(!) podpisów, na różnych oświadczeniach,
    informacjach i innych pierdołach, z którymi wcześniej zapoznałem się na
    stronie banku. Konsultantka była zaskoczona (albo udawała zaskoczoną)
    moją znajomością tych papierów. ;) Szybko poszło.
    A sama karta to już tradycyjnie, pocztą, do skrzynki.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 54. Data: 2018-12-20 11:12:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 20 grudnia 2018 00:28:46 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

    > Przez telefon konsultant powiedział, że łatwiej jest, bo to moja
    > pierwsza karta kredytowa u nich. W związku z tym jest dodatkowa promocja.

    Pierwsza albo po prostu z promo na klik - zapewne brałeś limit mniejszy niż 4k.
    A pierwsza to dlatego, że - przynajmniej w zeszłym roku, jak zakładałem pierwsze
    konto jeszcze w żabie - to każdy nowy klient od razu miał ofertę na klik dla KK lub
    KO do 4k.
    Tylko upewnij się, czy "przypadkiem" nie zapisali Cię tylko do promo na klik, a nie
    "zapomnieli" o telefonicznej-darmowej.

    A z KK z limitem do 4k to i tak nikt nie przebije "punktów" (to takie "wyspy" w tzw.
    "galeriach handlowych", w przeciwieństwie do oddziałów) bgż, tam KK z 4k dostajesz
    "na dowód" oraz oświadczenie o dochodach - jeśli tylko nie masz brzydko w BIK. I
    jeszcze promo z roczną bezpłatnością oraz walizka.

    > A sama karta to już tradycyjnie, pocztą, do skrzynki.

    Następnego dnia po podpisaniu umowy powinien być już aktywny rachunek karty i limit -
    można sobie wtedy wygenerować w apce kartę HCE i już płacić, bez czekania na plastik
    - jedynie minus, że karta HCE nie ma specjalnych właściwości plastiku, czyli
    moneybacku, jedynie można ją zarejestrować w priceless specials.

    Aha, i jeszcze mały edit co do sposobu spłacania, żeby wilk był trochę bardziej syty
    - spłacaj z konta w miarę wydatków, ale nie bezpośrednio na rachunek karty, tylko na
    specjalne konto oszczędnościowe - i z niego na koniec GP spłacaj kartę.
    Nie przekroczysz budżetu, a jeszcze zyskasz odsetki.

  • 55. Data: 2018-12-20 19:44:56
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    KO do 4k.
    > Tylko upewnij się, czy "przypadkiem" nie zapisali Cię tylko do promo na klik, a nie

    Co to jest "promo na klik"?
    I tak, chciałem limit mniejszy niż 4000 zł.
    A karta będzie bezwarunkowo darmowa przez najbliższe 4 lata pod
    warunkiem 10 transakcji (jakichkolwiek!) w ciągu pierwszych 3 miesięcy.
    Konsultantka w trakcie rozmowy kilkukrotnie mi o tym przypominała,
    uczulała żebym o tym nie zapomniał.

> [...]
    dostajesz "na dowód" oraz oświadczenie o dochodach - jeśli tylko nie masz brzydko w
    BIK. I jeszcze promo z roczną bezpłatnością oraz walizka.

    Co to znaczy "walizka"?

> [...]
    moneybacku, jedynie można ją zarejestrować w priceless specials.

    Hehe, w ogóle nie wiem, co Ty do mnie rozmawiasz! :D
    Ale rachunek aktywny już jest, limit też.

> [...]
    tylko na specjalne konto oszczędnościowe - i z niego na koniec GP spłacaj kartę.
    > Nie przekroczysz budżetu, a jeszcze zyskasz odsetki.

    Jest to rozwiązanie skuteczniejsze, niż szacowanie wydatków miesięcznych
    "na oko". Kolejne podziękowania za podpowiedź. :)
    Konsultantka mi doradziła, żebym na koniec stycznia zainteresował się
    kontem oszczędnościowym.
    A taka fajna była, że nie chciało się wychodzić. ;)
    W takim przypadku rozumiem ludzi, którzy lubią załatwiać różne sprawy w
    oddziale banku! :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 56. Data: 2018-12-21 12:17:53
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 20 grudnia 2018 19:44:58 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

    > Co to jest "promo na klik"?
    Promocja, czy też może bardziej oferta kredytowa, z uproszczoną procedurą przyznania
    - bank proponuje określoną kwotę kredytu - czy to jako gotówkowy, czy odnawialny, czy
    kartę kredytową - i do otrzymania wystarczy oświadczenie (w przeciwieństwie do
    zaświadczenia) o wysokości dochodów i ich źródle oraz zgoda na sprawdzenie BIK.
    Zwykle jest tak tylko dla mniejszych sum, właśnie 4k (czy też właściwie 4100, ale
    większość banków zaokrągla) jest tu granicą.
    Zwykle też trzeba mieć w banku ROR z w miarę regularnymi wpływami, żeby coś takiego
    dostać, ale żaba była tu ciekawym wyjątkiem - dawali/dają taką ofertę każdemu, kto
    założył konto.
    Zaś oferta znika po uruchomieniu pierwszego kredytu - ja np. miałem przez jeden
    dzień, jak założyłem w oddziale konto przed finalizacją umowy o kartę - co dało mi 4k
    punktów w PS - ale jak tylko został uruchomiony kredyt, oferta znikła.

> [...]
    > warunkiem 10 transakcji (jakichkolwiek!) w ciągu pierwszych 3 miesięcy.
    > Konsultantka w trakcie rozmowy kilkukrotnie mi o tym przypominała,

    A tak, to przypominanie też było w żabie uderzające.
    Ciekawe, czy oni tak z troski, czy też z wyrachowania - licząc na to, że jak się tak
    tyle razy nagada, to się klientowi w głowie pokiełbasi i na opłatę się go jednak
    natnie ;> Zaś oni kryci - bo przypominali przecież tyle razy ;P

> [...]
    dostajesz "na dowód" oraz oświadczenie o dochodach - jeśli tylko nie masz brzydko w
    BIK. I jeszcze promo z roczną bezpłatnością oraz walizka.

    Hmmm, no walizka, taka do zapakowania rzeczy na podróż, z kółeczkami i wyciąganym
    uchwytem.
    Jak weźmiesz kartę kredytową, to w nagrodę (po wydaniu tą kartą bodajże 200zł)
    dostajesz na wejście 30k punktów w programie mambonus - i możesz je sobie od razu na
    walizkę wymienić.
    Walizkę można sobie w takim punkcie bgż (a może już bnpp tylko, 11 grudnia miało być
    walne ze zmianą nazwy, ale w ST jeszcze nie zmienili - a, przegłosowali, jest też
    zgoda KNF, jeszcze tylko zmiana w KRS) obejrzeć - kiedyś można było dostać od ręki,
    teraz trzeba czekać na kuriera - pani mi się skarżyła, że to głupie jest, ale ja
    skorzystałem - walizka mi się średnio podobała, więc dozbierałem sobie punktów na
    hulajnogę.

> [...]
    >
    > Hehe, w ogóle nie wiem, co Ty do mnie rozmawiasz! :D
    > Ale rachunek aktywny już jest, limit też.

    Hmmm, telefon musisz mieć, bo by Ci karty nie założyli, pytanie tylko, czy z
    androidem/iosem i z NFC?

    > Konsultantka mi doradziła, żebym na koniec stycznia zainteresował się
    > kontem oszczędnościowym.

    To albo wie coś ciekawego albo przebiegła - bo akurat do końca stycznia jest na
    oszczędnościowym w b. żabie 2,5%. Ale może potem dadzą więcej?

    > A taka fajna była, że nie chciało się wychodzić. ;)
    > W takim przypadku rozumiem ludzi, którzy lubią załatwiać różne sprawy w
    > oddziale banku! :D

    Oj tak, banki inwestują, a korzystają z tego tylko emeryci (bo emerytek nie liczę ;)
    - a czasem można jeszcze mieć awanturę w domu, jak się drzewo do lasu zawiezie, czyli
    zabierze żonę na zakładanie konta wspólnego i trafi się akurat na ładną panią...
    W żabie akurat nie były w moim typie - ale nie dało się nie zwrócić uwagi na to, że
    służbowe stroje zdecydowanie podkreślały walory niemerytoryczne. W przejętym db też
    już wprowadzili reformę - jest o wiele lepiej ;>

  • 57. Data: 2018-12-21 15:05:52
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > To albo wie coś ciekawego albo przebiegła - bo akurat do końca stycznia jest na
    oszczędnościowym w b. żabie 2,5%. Ale może potem dadzą więcej?

    Więcej czy nie, to jest tylko dla nowych środków, podobnie jak było w
    Optimie. Zatem lepiej będzie miesiąc poczekać i móc skorzystać od samego
    początku.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/