  • 11. Data: 2018-04-12 10:31:22
    Temat: Re: revolut cd?
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-04-12, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    [...]

    > jestem użytkownikiem z PL a mimo wszystko było pytanie czy chcę zapłacić
    > w PLN czy w default currency (GBP), dla mnie domyślna waluta to nie PLN?

    Też miałem takie pytanie. Revolut ma siedzibę w UK, może stąd wynika
    dualność ich kart? Terminal wykrył, że karta jest wielowalutowa
    i dał Ci wybór.

    > z ciekawości wybrałem drugą opcją i na przewalutowaniach straciłem ok.
    > 7% płatności (całe 36 gr), ale gdyby ktoś realizował transakcję na
    > wyższą kwotę i nieświadomie wybrał opcję default currency to byłby
    > nieźle stratny

    Pewnie miałeś przewalutowanie po kursie banku (PeKaO S.A. ze złotówek
    na funty + ich prowizja). Raczej nie podejrzewam, że to Revolut Cię
    tak srogo skasował.

    Wszędzie piszą by wybierać walutę lokalną.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 12. Data: 2018-04-12 11:22:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Terminal nie "wykrył żadnej karty wielowalutowej", bo nie jest w stanie.
    Wykrył kartę wydaną przez instytucję finansową z UK, więc zaproponował DCC z PLN na
    GBP.
    Swoją drogą to była karta MC czy visa?
    I czy robiłeś drugi test w tym samym sklepie (zakładam, że chodzi o biedronka -
    "sklep z robakiem" - bo tam karty obsługuje właśnie pekao)?
    Bo to, że terminale nie pytały po raz kolejny oznaczać może tylko tyle, że inne
    sklepy DCC nie oferują (czy też nie okradają w ten sposób - wchodząc w buty banku ;)
    Ale te 7% to sporo - chyba że terminal oszukał i pekao wzięło sobie za DCC wyższą
    prowizję.
    Albo może był to weekend i wtedy revolut też kosi 3,5%?

    Bo oczywiście z revolutem nie należy nigdy korzystać z DCC - czy to w Polsce czy za
    granicą.
    Co do wcześniejszego zakupu waluty - tak, jak już pisał MrMrooz, nie jest to
    konieczne, ale trzeba pamiętać, że wymiana następuje po kursie w chwili płatności - a
    ten kurs nie zawsze jest tak atrakcyjny jak w dni robocze w "godzinach pracy" - w
    nocy czy w weekendy jest drożej (podobnie jak np. w IKA).

    Zaś ogólnie revolut tylko tym różni się od kart innych banków - a szczególnie
    polskich - że nie pobiera prowizji za płatność "zagraniczną" oraz oferuje atrakcyjne
    kursy walut.
    Plus to, że jest to karta "wielowalutowa", czyli obciążenie może trafić na różne
    konta, a nie tylko na jedno.
    Ale ta wielowalutowość nie jest aż tak ważna, jeśli nie ma prowizji za
    przewalutowanie oraz są dobre kursy.

    Z resztą niewiele gorsze karty ma polski pekao - też można mieć wielowalutową
    debetówkę (tyle, że oczywiście nie opłaca się kupować walut po kursach pekao i trzeba
    używać np. IKA - przewagą revoluta jest to, że masz wszystko w jednym miejscu) - a
    nawet jeśli masz "jednowalutową", to bank nie pobiera dodatkowej prowizji za
    transakcje zagraniczne, zaś wymianę walut załatwia MC (a nie pekao) po swoim kursie -
    też bardzo dobrym, kasują tylko ok. 0,2%.

    Kredytowa visa z getoutu (ale visa, nie MC) też jest niezła - nie ma prowizji banku,
    a przy płatności w obcej walucie wymianę załatwia visa - oni biorą ok. 0,4%.

    Zaś w revolucie MC czy visa nie zmieniają waluty płatności - więc nie biorą swoich
    prowizji - i do revoluta trafia zawsze obciążenie w walucie kraju, w którym się płaci
    (chyba że ktoś wybierze DCC) - a revolut obciąża odpowiednie konto wg swojej
    instrukcji - i jeśli jest odpowiednio dużo wcześniej wymienionej waluty płatności, to
    już nic nie wymienia - a jak brakuje, to wymienia po kursie bieżącym.

  • 13. Data: 2018-04-12 16:48:25
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Z resztą niewiele gorsze karty ma polski pekao

    O jaką resztę chodzi?
    Dotąd nie słyszałem o karcie z resztą. Możesz wyjaśnić?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 14. Data: 2018-04-12 17:02:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2018 16:48:28 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

    > O jaką resztę chodzi?
    > Dotąd nie słyszałem o karcie z resztą. Możesz wyjaśnić?

    Było o debetówkach, można więc używać usługi cash back, żeby nie tylko zapłacić za
    zakupy, ale i dostać gotówkę z kasy sklepu - reszta jak byk ;P

  • 15. Data: 2018-04-12 18:09:46
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Było o debetówkach, można więc używać usługi cash back, żeby nie tylko zapłacić za
    zakupy, ale i dostać gotówkę z kasy sklepu - reszta jak byk ;P

    Uważasz, że Revolut też jakąś resztę wydaje, i na dokładkę jest tylko
    niewiele lepszy od kart pekao? Trochę pokrętne objaśnienia, chyba jakoś
    do mnie nie trafiają, nic z tego nie rozumiem. :(

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 16. Data: 2018-04-12 21:35:12
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Pewnie miałeś przewalutowanie po kursie banku (PeKaO S.A. ze złotówek
    > na funty + ich prowizja). Raczej nie podejrzewam, że to Revolut Cię
    > tak srogo skasował.
    >
    > Wszędzie piszą by wybierać walutę lokalną.

    świadomie wybrałem droższą opcję, chciałem zobaczyć ile to będzie
    kosztowało....

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 17. Data: 2018-04-12 21:39:48
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Wykrył kartę wydaną przez instytucję finansową z UK, więc zaproponował DCC z PLN na

    VISA, a revolut wydaje też inne?

    > I czy robiłeś drugi test w tym samym sklepie (zakładam, że chodzi o biedronka -
    "sklep z robakiem" - bo tam karty obsługuje właśnie pekao)?

    zgadza się

> [...]
    prowizję.
    > Albo może był to weekend i wtedy revolut też kosi 3,5%?

    transakcja wykonana 9.04, na payslipie była prowizja 3,5% dlatego mnie
    te 7% zastanowiło

    > Bo oczywiście z revolutem nie należy nigdy korzystać z DCC - czy to w Polsce czy za
    granicą.

    i nie tylko z revolutem, na innych kartach również to się nie opłaca

> [...]
    już nic nie wymienia - a jak brakuje, to wymienia po kursie bieżącym.

    wniosek, nie korzystać z DCC i będzie dobrze ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2018-04-12 23:06:03
    Od: MrMrooz <z...@g...pl>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2018 07:55:01 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
> [...]
    > w PLN czy w default currency (GBP), dla mnie domyślna waluta to nie PLN?
    > może system revolut poznał to po pierwszej transakcji (więcej pytań już
    Ale używałeś karty wydanej w UK, stąd GBP. I to nie revolut Ci proponował, tylko
    terminal. Tak samo jakbyś w terminalu z DCC w UK użył karty z PL - też powinieneś
    mieć pytanie czy chcesz obciążenie w PLN czy GBP. Te 3 punkty, które ja wymieniłem
    wcześniej to kolejność, w jakiej Revolut pobierze Ci kasę w konta, ale już po
    przyjściu obciążenia z terminala.

    Podobnie można się 'przejechać' płacąc za granicą kartą z PL, ale wydaną do konta w
    Eur. Płacisz w EUR a terminal Ci proponuje przeliczenie na PLN (bo karta wydana przez
    bank z PL), przez pomyłkę zatwierdzasz i przychodzi obciążenie do banku w PLNach -
    ale rachunek jest w EUR. Więc bank przelicza po swoim kursie PLN na EUR. Czyli po
    drodze masz 2 przewalutowania.

  • 19. Data: 2018-04-14 11:17:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2018 21:39:49 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > VISA, a revolut wydaje też inne?

    OIDP to najpierw wydawali MC, visa jest od niedawna.
    A pytałem, bo DCC to pomysł MC, ale widać posiadanie visy przed nim nie chroni.

    sklepy DCC nie oferują (czy też nie okradają w ten sposób - wchodząc w buty banku ;)

    To w końcu robiłeś drugi test kartą revoluta w tym samym biedronku?
    I najlepiej w tej samej kasie.

    > transakcja wykonana 9.04, na payslipie była prowizja 3,5% dlatego mnie
    > te 7% zastanowiło

    Już wiem skąd to pewnie się wzięło - koszt DCC w pekao to pewnie prowizja+spread. Nie
    chce mi się sprawdzać ich kursów, ale zakładam "standardowo-złodziejski" narzut
    3-3,5% - więc po dodaniu prowizji się zgadza (spread revoluta na GBP->PLN - pewnie
    ok. 0,5% - ginie w tej sumie).
    A długo musiało się to "umyśliwać" dlatego, że to trzeba być polskim bankiem, by
    wymyślić koszenie przy DCC nie tylko na kursie, ale i na prowizji...

    > i nie tylko z revolutem, na innych kartach również to się nie opłaca

    Są takie, gdzie się opłaca - liderzy czarnej listy (z największych banków) to alior -
    7,5%, mBąk i citek - 6%. Średnia to jakieś 5%, trafi się czasem 3-3,5%.
    DCC zaś to ok. 4%, oczywiście trzeba sprawdzać kurs.
    A, i pamiętać, że citek nie jest głupi - wprowadzili ostatnio prowizję 2% za
    transakcje DCC - więc na jedno wychodzi.
    A mBąk czy alior za granicą to tylko mniejsze (DCC) lub większe (bez) utracjuszostwo
    ;>

    > wniosek, nie korzystać z DCC i będzie dobrze ;-)
    Żeby to było takie proste - trzeba zawsze patrzeć na terminal islip, czy oby kasjer
    nas nie "uszczęśliwił" DCC bez pytania - tyczy się to każdej karty używanej poza
    krajem wydania.

  • 20. Data: 2018-04-16 16:18:13
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    sklepy DCC nie oferują (czy też nie okradają w ten sposób - wchodząc w buty banku ;)

    > To w końcu robiłeś drugi test kartą revoluta w tym samym biedronku?
    > I najlepiej w tej samej kasie.

    nie, ale mogę zrobić, to nie problem

> [...]
    wymyślić koszenie przy DCC nie tylko na kursie, ale i na prowizji...

    nie na marżach to na wszystkim innym koszą ile się da

    > Żeby to było takie proste - trzeba zawsze patrzeć na terminal islip, czy oby kasjer
    nas nie "uszczęśliwił" DCC bez pytania - tyczy się to każdej karty używanej poza
    krajem wydania.

    miałem taką sytuację, ale wybrałem opcję anuluj i wprowadzał transakcję
    jeszcze raz

    --
    pozdrawiam
    RobertS