  • 1. Data: 2021-04-14 11:13:07
    Temat: rekodowy zysk NBP
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Glapinski ratuje budzet i zapowiada przekazanie olbrzymiego zysku z
    NBP.

    Jak myslicie:
    -zaspekulowal w odpowiednim momencie, i rzeczywiscie zysk wypracowal,
    -wyprzedaje waluty, a ze w ksiegach zapisane, ze kupil tanio, to jest
    i "zysk",
    -nic nie wyprzedaje - przeliczyl rezerwy po nowym kursie i wyszlo, ze
    przybylo PLN
    -przejal finansowanie bankow, i te symboliczne stopy procentowe daly
    zysk.

    Czy jeszcze inaczej?

    J.

  • 2. Data: 2021-04-14 11:51:19
    Temat: Re: rekodowy zysk NBP
    Od: tmk__ <t...@h...com>

    W dniu 14.04.2021 o 11:13, J.F. pisze:

> [...]
    > NBP.
    >
    > Jak myslicie:

    > -nic nie wyprzedaje - przeliczyl rezerwy po nowym kursie i wyszlo, ze

    według mojej wiedzy właśnie ta opcja.
    Przy czym najpierw kurs podbili wywalając dużo złotówek, a na koniec
    roku policzyli wirtualny zysk.

  • 3. Data: 2021-04-14 12:59:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Apr 2021 11:51:19 +0200, tmk__ wrote:

    > według mojej wiedzy właśnie ta opcja.
    > Przy czym najpierw kurs podbili wywalając dużo złotówek, a na koniec
    > roku policzyli wirtualny zysk.

    Niekoniecznie musieli podbijac.
    Jak zwykle przy niepewnosci na rynku - zlotowka spada :-(

    Przy czym ... widze, ze kurs $ wyskoczyl rok temu, a potem spadl i
    mamy to co przed rokiem.
    A kurs euro - tez wyskoczyl przed rokiem, potem troche spadl i sie
    waha na wysokim poziomie.
    FED drukuje jeszcze bardziej niz NBP ? :-)

    No i jeszcze zloto, ktore podrozalo powaznie (w $), potem troche
    spadlo, ale nadal wysoki kurs - a NBP ma duzo zlota.

    Jesli jeszcze w odpowiednim momencie sprzedal troche zapasow ...
    ale nie - nie sprzedal
    https://www.parkiet.com/Banki/312079880-NBP-nie-wyko
    rzystal-gorki-zeby-sprzedac-zloto.html

    ale na razie i tak zarobil.

    J.

  • 4. Data: 2021-04-14 21:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Niekoniecznie musieli podbijac.
    > Jak zwykle przy niepewnosci na rynku - zlotowka spada :-(

    Kolega ci pisze ze podbili a ty pierdolisz ze nie.
    A moze byś z łaski swojej po prostu sprawdził?
    Bo to jest lekko irytujace.

    https://alebank.pl/interwencje-nbp-na-rynku-walutowy
    m-na-tle-polityki-
    innych-bankow-centralnych/?id=356019&catid=625

    "Coś, co wczoraj byłoby początkiem otwartej wojny walutowej, dziś ? w
    dobie pandemii ? zyskuje wymiar akceptowalnej interwencji. Największą w
    swojej historii przeprowadził właśnie Narodowy Bank Polski i nie
    wyklucza kolejnych. Na czym polega interwencja walutowa, jak wpływa na
    kurs waluty oraz jak wygląda w innych krajach pisze Bartosz Sawicki,
    analityk Cinkciarz.pl.

    NBP na wielką skalę skupował w grudniu waluty obce, by zatrzymać
    postępujące umocnienie złotego. Dlaczego? Słabsza waluta z zasady
    zwiększa konkurencyjność eksportu i w konsekwencji wspiera wzrost
    gospodarczy."

    To jest ta obiecana pomoc dla frankowiczów ;-D

    Dzieki temu frank kosztuje 4,15 a nie 3,90...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"