  • 1. Data: 2005-03-31 09:27:53
    Temat: raport BIK vs wniosek kredytowy
    Od: "kisielek" <k...@o...pl>

    cześć!

    chciałem złożyć 3 wnioski kredytowe do różnych banków na raz.
    jeden z "doradców" uważa, że taka próba może skończyć się negatywną
    odpowiedzią od wszystkich, gdyż będą się obawiać, że w tym samym
    czasie chcę podpisać umowę z kilkoma bankami, czym wyłudzę kasę.
    BIK rejestruje każdy wniosek i takie info też przekazuje bankom.
    ma rację?

    --
    pozdrawiam
    kisielek

  • 2. Data: 2005-03-31 09:35:41
    Temat: Re: raport BIK vs wniosek kredytowy
    Od: "vtec" <u...@W...gazeta.pl>

    kisielek <k...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > czasie chcę podpisać umowę z kilkoma bankami, czym wyłudzę kasę.
    > BIK rejestruje każdy wniosek i takie info też przekazuje bankom.

    No nie do końca ma rację ;)
    Jeżeli bank sprawdza Twoje dane w BIK, to każde takie zapytanie jest
    rejestrowane w bazie.
    Czyli gdy pierwszy z tych banków sprawdzi Cię w BIK'u to jeszcze nie będzie
    zarejestrowanych zapytań z dwóch kolejnych. Natomiast ostatni z tych banków
    (zakładając, że każdy z nich sprawdza klientów w BIK) w momencie sprawdzania
    Twoich danych w BIK'u będzie miał zarejestrowane dwa poprzednie zapytania i
    faktycznie może to być powodem do negatywnej decyzji kredytowej.

    pozdr
    vtec

  • 3. Data: 2005-03-31 09:38:08
    Od: "kursor" <m...@U...wp.pl>

> [...]
    > czasie chcę podpisać umowę z kilkoma bankami, czym wyłudzę kasę.
    > BIK rejestruje każdy wniosek i takie info też przekazuje bankom.

    ja tak robilem, tylko, ze w dwoch bankach
    w obu zlozylem pisemne oswiadczenie, ze zlozylem rowniez wniosek w innym
    banku
    i w przypadku wybrania ich oferty wycofam wniosek z drugiego banku
    oraz przedstawie zaswiadczenie o wycofaniu wniosku
    nie bylo problemu
    ale to pewnie zalezy od ludzi na jakich trafisz

    kursor

  • 4. Data: 2005-03-31 09:49:30
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2005-03-31, vtec <u...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Jeżeli bank sprawdza Twoje dane w BIK, to każde takie zapytanie jest
    > rejestrowane w bazie.
    A czy w BIK'u lądują decyzję dot kredytów, kart itepe jak są negatywne ?

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 5. Data: 2005-03-31 10:01:44
    Od: "kisielek" <k...@o...pl>

    "kursor" <m...@U...wp.pl> wrote in message
    [...]
> [...]
    > oraz przedstawie zaswiadczenie o wycofaniu wniosku
    > nie bylo problemu
    > ale to pewnie zalezy od ludzi na jakich trafisz

    jest to na swój sposób genialne rozwiązanie

    --
    dzięki
    kisielek

  • 6. Data: 2005-03-31 17:27:29
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2005 11:27:53 +0200, kisielek naskrobał(a):

> [...]
    > czasie chcę podpisać umowę z kilkoma bankami, czym wyłudzę kasę.
    > BIK rejestruje każdy wniosek i takie info też przekazuje bankom.

    oczywiście że ma racje - zgodnie z polityką banku robi wszystko żebyś tylko
    nie poszedł do konkurencji - nawet kosztem lekkiego ściemniania.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 7. Data: 2005-03-31 17:51:15
    Od: " vtec" <u...@W...gazeta.pl>

    Marcin Jurczuk <m...@t...pl> napisał(a):

    > A czy w BIK'u lądują decyzję dot kredytów, kart itepe jak są negatywne ?

    W BIK'u nie są rejestrowane _decyzje_ kredytowe!
    BIK zawiera informacje o zapytaniach banków odnośnie danego klienta i o
    kredytach danego klienta.

    Odpowiedając bezpośrednio na Twoje pytanie to w sytuacji gdy starasz się o
    kredyt i otrzymasz z banku decyzję negatywną, to w BIK'u (o ile bank w którym
    składałeś wniosek korzysta z BIK) będzie znajdowało się zapytanie tego banku
    na Twój temat zawierające informacje o jaki produkt się starałeś. I tyle - nie
    będzie żadnej informacji odnośnie samej decyzji banku co do przyznania lub nie
    tego kredytu.

    pozdr
    vtec

  • 8. Data: 2005-03-31 20:16:50
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > jest to na swój sposób genialne rozwiązanie

    Zazwyczaj we wnoioskach jest pytanie - czy aktualnie starasz się o kredyt w
    innym banku.
    Jak odpowiesz że nie to przepadasz
    W takich wypadkach trzeba odpowiedzieć że tak

    Darek

  • 9. Data: 2005-03-31 21:02:58
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2005 22:16:50 +0200, Darek naskrobał(a):

    > Zazwyczaj we wnoioskach jest pytanie - czy aktualnie starasz się o kredyt w
    > innym banku.

    nie ma takiego pytania. Jest pytanie o uzyskane kredyty bo tylko one
    wpywają na zdolność kredytową.

  • 10. Data: 2005-04-01 06:37:10
    Od: "Konrad" <k...@o...na.grupie.pl>

    Użytkownik "Sebol":

    > nie ma takiego pytania. Jest pytanie o uzyskane kredyty bo tylko one
    > wpywają na zdolność kredytową.
    ne obraz sie - ale jednak malo wiesz o ocenie ryzyka kredytowego. A
    autorytatywne "nie ma takiego pytania"... - doprecyzuj - w jakim wniosku nie
    ma takiego pytania? Bo ja osobiscie znam (z autopsji tzn. sam wypełnialem i
    sam opracowywałem takowe) gdzie takie pytanie bylo, jak i takie, gdzie
    pytania o zlozone aplikacje kredytowe brak.
    I dla kazdego analityka zajmujacego sie szacowanie zdolnosci kredytowej i
    ew. ryzyka - informacja o ubieganiu sie o inne kredyty jest cenna. Kwestia
    tylko wysokości kredytu i przyjetej procedury - wiadomo, ze do kredytu
    tysiaczlotowego lub do karty kredytowej z niskim limitem - procedura jest
    maksymalnie uproszczona i takimi szczegolami nikt nie zawraca sobie glowy.

    Konrad K.