Finanse

Finanse - porady

1. Data: 2006-05-21 12:58:36
Temat:PKO BP i saldo
Od:"Dźwiedziu" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Gdy wyciągam kasę z bankomatu, z konta w PKO BP, na wydruku mam kwotę "Wolne
środki" i "Saldo". Czasem "Saldo" jest większe niż "Wolne środki" a czasem
mniejsze. Co to oznacza?

--
Dźwiedziu

2. Data: 2006-05-21 13:08:24
Temat:Re: PKO BP i saldo
Od:"sumi" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dźwiedziu" <n...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
"Wolne
> środki" i "Saldo". Czasem "Saldo" jest większe niż "Wolne środki" a czasem

wolne środki - po odjęciu lub dodaniu wszystkich operacji nawet tych które
nie są jeszcze zaksięgowane na koncie
np. miałeś na koncie 500PLN
zrobiłeś zakupy w sobotę za 100PLN
więc twoje "wolne srodki" to teraz 400PLN a "saldo " dalej wynosi
500PLN(zmieni się po zaksiegowaniu operacji w pierwszy roboczy dzien banku)

pozdrawiam
--------------
Mirek
http://kredytbankowy.com

3. Data: 2006-05-21 13:45:05
Od:"SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dźwiedziu" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
"Wolne
> środki" i "Saldo". Czasem "Saldo" jest większe niż "Wolne środki" a czasem

Inny przypadek.
Masz na koncie 500 zl i masz przyznane dopuszczalne saldo debetowe tez 500
zl. Wowczas saldo masz 500 , wole srodki 1000.
Robisz zakupy (lub wyplate z bankomatu) na 600 zl. Wolne srodki masz 400 zl,
saldo 500 zl... i tak daj\lej i tak dalej i tak dalej

Pozdrawiam
SDD

4. Data: 2006-05-22 06:48:41
Od:jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dźwiedziu wrote:

> Gdy wyciągam kasę z bankomatu, z konta w PKO BP, na wydruku mam kwotę
> "Wolne środki" i "Saldo". Czasem "Saldo" jest większe niż "Wolne
> środki" a czasem mniejsze. Co to oznacza?

Do tego co napisali inni uściślę jeszcze:
Saldo to jest dokładnie stan po operacjach zaksięgowanych na koniec
poprzedniego dnia. Np operacje wykonywane w oddziale i księgowane
natychmiast wpłyną na saldo dopiero po zamknięciu dnia.