Finanse

Finanse - porady

11. Data: 2002-01-24 09:57:11
Temat:Re: nowy wzor formularza dla przelewow/wplat na podatki
Od:"Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sark" <w...@p...onet.pl> wrote in message
news:a2oht9$pi1$1@news.onet.pl...
> Aaa ... cha .... czyli na razie tylko wprowadzono
> taką a nie inną forme tytułu przelewu a na
> stosowną "formatkę" czekamy.

Nawet ta specjalna forma tytułu przelewu nie jest konieczna. Dlaczego?
Dlateogo, że NIE ma podstawy prawnej aby US nie przyjmował przelewów w
dotychczasowej formie. Skoro więc nie ma - można przelewać po staremu. Skoro
można przelewać po staremu - po co wprowadzać nowe wzory, które (znając
polskie realia) mogą się jeszcze 5 razy zmienić.

K. Kowalski

12. Data: 2002-01-24 10:10:07
Od:"MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> można przelewać po staremu - po co wprowadzać nowe wzory, które (znając
> polskie realia) mogą się jeszcze 5 razy zmienić.

Prawo Bankowe Art. 63h.
Minister właściwy do spraw instytucji finansowych może określić, w
drodze
rozporządzenia, po zasięgnięciu opinii Prezesa Narodowego Banku
Polskiego,
wzór formularza polecenia przelewu/wpłaty gotówkowej stosowanego w rozli-
czeniach pieniężnych przeprowadzanych za pośrednictwem banku.

Jesli w takim trybie byly wprowadzone zmiany to i podstawy prawne sa ;).

Maciej

--
FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl

13. Data: 2002-01-24 10:17:05
Od:"Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MK" <m...@i...pl> wrote in message news:a2ommj$9ml$1@news.tpi.pl...
> [...]
> czeniach pieniężnych przeprowadzanych za pośrednictwem banku.
>
> Jesli w takim trybie byly wprowadzone zmiany to i podstawy prawne sa ;).

No to przecież jest wzór standardowy. Ten artykuł nie mówi, że wzór przelewu
do jakichś konkretnych płatności "anuluje" automatycznie standardowy wzór
przelewu.

K. Kowalski

14. Data: 2002-01-24 10:23:05
Od:"Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Dlateogo, że NIE ma podstawy prawnej aby US nie
przyjmował przelewów w
> dotychczasowej formie. Skoro więc nie ma - można

Mi to jest na reke, bo nie lubię zbędnych
komplikacji, ale co do tej podstawy prawnej. Jak
się to ma do tego rozporządzenia MF z dnia
15.09.2001 r. w sprawie określenia wzoru
formularza polecenia przelewu na rachunek
organu podatkowego (Dz.U. z dn. 27.09.2001 r.,
Dz.U.01.105.1146)
Chyba na razie odpuszczono (MF) ale formalnie to
obowiązuje

Sark
p.s. dodatkowo MF wydał jeszcze jedno - Dz.U.
2001 nr 148 poz. 1654, rozporządzenie Ministra
Finansów z dnia 17 grudnia 2001 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie określenia wzoru
formularza wpłaty gotówkowej oraz polecenia
przelewu na rachunek organu podatkowego.

15. Data: 2002-01-24 14:32:01
Od:"Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba na razie odpuszczono (MF) ale formalnie to
> obowiązuje

No dobrze. Wrzuciłem co trzeba na serwer - to chyba rozwiąże wątpliowości
:-)

http://kowalski.almaren.pl/banki/Odpwoiedz%20MF%2016
%20stycznia.doc

K. Kowalski

16. Data: 2002-01-24 17:25:08
Od:"Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@b...pl> napisał w wiadomości

http://kowalski.almaren.pl/banki/Odpwoiedz%20MF%20
16%20stycznia.doc

Podejmowałem rożne próby żeby to odczytać.
Wszedłem też na http://kowalski.almaren.pl/banki i
też nic (pozostale pliki *.doc na Twojej stronie
odczytałem bez problemu) Plik po skopiowaniu
pokazuje pojemność 0 kB. Próbowałem też podejrzeć
go w dosie z Notona i nic. Może cos podczas
kopiwoania na serwer się stało ?
Na razie wiem że wiesz więcej :-)

Sark

17. Data: 2002-01-24 17:50:06
Od:"Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> też nic (pozostale pliki *.doc na Twojej stronie
> odczytałem bez problemu) Plik po skopiowaniu
> pokazuje pojemność 0 kB. Próbowałem też podejrzeć

A Ty wiesz, że masz rację

> Może cos podczas
> kopiwoania na serwer się stało ?
> Na razie wiem że wiesz więcej :-)

Tak właśnie było. Ale już powienieneś móc zaczerpnąć wiedzy z tego pliku ;-)

K. Kowalski

18. Data: 2002-01-24 18:53:23
Od:"Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@b...pl> napisał w wiadomości

>Tak właśnie było. Ale już powienieneś móc
zaczerpnąć wiedzy z tego pliku ;-)

I zaczerpnąłem :-)

THX

Sark

19. Data: 2002-01-25 11:50:38
Od:"Mirek_C" <m...@N...kki.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
"Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> wrote in message
> Jak pisałem już Sarku - nie mieli przed czym zdążyć :-) Cała sprawa jest
> przesunięta.
>
> K. Kowalski

Rzeczywiscie opublikowane przez Ciebie pismo wyjasnia sprawe.

Wczoraj przelewalem w Millenium na VAT na nowum druku,
wypisanem recznie i pan w okienku powiedzial,
ze mial przypadek kiedy przelew wyslany po staremu
nie zostal przyjety przez NBP.
W Telepekao24 z kolei zrealizowalem
"po staremu" 23.01 i na razie nie wrocil (25.01 g. 12:00) wiec jest chyba
OK.

Pozdrawiam
Mirek_C