  • 1. Data: 2019-06-05 19:07:49
    Temat: niepiśmienna niższa kultura bankowości
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    matka spłaca kredyt przed terminem, wysyła do banku list polecony w krórym wskazuje
    rachumek bankowy na który bank ma zwrócić pieniądze po rozliczeniu kredytu

    bank olewa ten list i wysyła sma-a że klienka ma zadzwonić

    mam pytanie: czy banki muszą przestrzegać prawa bankowego czy nie muszą?
    skoro umowę zawarto pisemnie to pisemnie sie ją wypowiada i bank powinien
    uznać taką formę rozwiązania umowy.

    a może jestem w błędzie? Może coś się zmieniło?
    może wystarczy że prezes zarządu aliora złoży w imieniu banku
    oświadczenie, np.: "oświadczam że ch... kładę na polskie ustawy..."
    i może wtedy już nie musi przestrzegać polskiego prawa?

  • 2. Data: 2019-06-05 19:30:32
    Temat: Re: niepiśmienna niższa kultura bankowości
    Od: ń <...@...n>

    No np. francowaty Eurobank ch.. kładzie na polskie paszporty i ustawę z nimi
    związaną.
    I co takim francowatym ch.... zrobisz?
    Podobno w wolnym (he, he, he, Francuzi i coś wolnego, zajady się robią jak od francy)
    głosuje się nogami, więc chętnie takiemu
    ch..... bym skopał dupę.
    IMHO widać związek między ch..... obsługą j.w., a niedawnym zamykaniem oddziałów i
    ostatnim sprzedaniem banku.
    Tyle że prezesa zapewne już dawno wysłali na inny odpowiedzialny odcinek robieni
    innych w ch...

    -----

  • 3. Data: 2019-06-05 21:29:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.06.2019 o 19:07, n...@p...pl pisze:
> [...]
    > oświadczenie, np.: "oświadczam że ch... kładę na polskie ustawy..."
    > i może wtedy już nie musi przestrzegać polskiego prawa?

    A zadzwoniła? Bo może zrobiła błąd w numerze rachunku albo zapomniała
    podpisać dokument i dlatego ktoś zamiast wysłać do niej list chce coś
    tam uzgodnić.

  • 4. Data: 2019-06-05 21:58:46
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    W dniu środa, 5 czerwca 2019 21:29:20 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
    > >
    > A zadzwoniła? Bo może zrobiła błąd w numerze rachunku albo zapomniała
    > podpisać dokument i dlatego ktoś zamiast wysłać do niej list chce coś

    podpisane zgodnie z wzorem, nr poprawny

    gdyby niższa kultura bankowości miała na drzwiach banku
    napisane: "niesłyszący klienci wypierdalać", to nie miałbym pretensji
    ale jeśli obsłużyli niesłyszącego, a teraz utrudniają rozliczenie
    kredytu po przedterminowej spłacie to bardzo mi się to nie podoba...

  • 5. Data: 2019-06-06 08:47:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 5 czerwca 2019 21:58:48 UTC+2 użytkownik n...@p...pl napisał:
> [...]
    > ale jeśli obsłużyli niesłyszącego, a teraz utrudniają rozliczenie
    > kredytu po przedterminowej spłacie to bardzo mi się to nie podoba...

    To matka nie słyszy?
    Jeśli tak, to rzeczywiście faux-pas, ale i na to są sposoby - są banki z obsługą w
    języku migowym przez video oraz czat. Nie wiem, co ma alior, bo nie używam (oprócz
    kantoru).

    Jednak taka pewność co do bezbłęddności listu to zdecydowane USI.
    Powód do narzekań miałbyś, gdybyście zadzwonili i naprawdę się okazało, że to
    zawracanie d4, a nie że w liście zabrakło np. jakichś wymaganych danych.
    Polecony do banku może wysłać każdy. A był choć z potwierdzeniem odbioru?

  • 6. Data: 2019-06-06 09:28:05
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    > Jednak taka pewność co do bezbłęddności listu to zdecydowane USI.

    skoro osobiście redagowałem ten list i osobiście
    sprawdziłem jego treść a matka złożyła podpis
    tzn. że wiem jaka była treść

  • 7. Data: 2019-06-06 09:41:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Wiesz, jaka była, ale nie możesz wiedzieć, czy niczego nie brakowało albo czy nie
    było błędu.

  • 8. Data: 2019-06-06 14:31:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik nowyjestem napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]

    >ale jeśli obsłużyli niesłyszącego, a teraz utrudniają rozliczenie
    >kredytu po przedterminowej spłacie to bardzo mi się to nie podoba...

    Na razie, to sam nie napisales w poscie ze o nieslyszaczego chodzi, to
    skad bank ma wiedziec ?

    No dobra, moze powinien miec gdzies tam haczyk "osoba głucha" ... ale
    czy RODO pozwala ? :-)

    A poza tym nie napisales, kiedy to bylo.
    Moze bank chce cos sprawdzic, a przy braku kontaktu jednak zrealizuje
    pisemne polecenie.

    Albo mu wychodzi, ze nadplaty nie bedzie, trzeba doplacic :-)

    J.

  • 9. Data: 2019-06-06 14:47:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    A propos kultury bankowosci.

    Znow mam powtorke z rozrywki - zlecilem przelew wiekszej kwoty, ... i
    nic.
    Ani przelewu, ani telefonu.

    No ... akurat zadzwonili. przelew zlecony wczoraj, a teraz juz po
    14-tej ... pewnie wyjdzie jutro.

    I ciekaw jestem, czy sami by zadzwonili, bo akurat moja kolej,
    czy moj drugi przelew ich pospieszyl, bo w miedzyczasie zdazylem
    zlecic ponownie :-)

    A nie, musze lekko przeprosic - o 10:45 wyslali SMS o wstrzymaniu, z
    prosba o telefon ...

    J.

  • 10. Data: 2019-06-11 00:38:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <n...@p...pl> e...@g...co

[...]

    -=-

    Otworzyłem konto w SyneCku via przelew i po jakimś czasie zleciłem
    CA (Credit Agricole) przeniesienie tego konta z T-Mobile do CA.
    SyneCek był częścią Aliora, gdy otwierałem tam konto, ale po jakimś
    czasie sprzedał się telefonicznemu operatorowi T-Mobile, choć nadal
    obsługiwał się (chyba tak jest do tej pory) w Aliorze...

    Alior odpowiedział, że nie zgodzi się na oddanie konta, bo... Zostało
    założone przelewem, nie zaś za pośrednictwem papieru i podpisu
    złożonego [gęsim piórem?] przeze mnie...

    Taka to wyższa kultura bnkowości...

    Aby rozjaśnić ;) -- CA nie zapłaciłby mi 200 pln za przeniesienie,
    albowiem byłoby to dla mnie niekorzystne, tak więc jedyna moją
    stratą jest w tej histErii niezamknięcie niepotrzebnego mi konta.

    Ile razy podchodzę do Aliora -- tyle razy zauważam, że tracę czas...
    [a przecież czas to środek!]

    --