    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: neoBank - zmiana hasła do konta którego nie mam
    Date: Wed, 12 Jun 2019 00:23:45 +0200

    Przyszedł SMS z przed kilku dni.
    neoBank24
    Nowe haslo dostepu internetowego:
    (tu 8 znaków)
    dla loginu ...549

    Po kilku minutach to samo z innym hasłem.
    Najprostsze wyjaśnienie: ktoś podał omyłkowo nr tel., zwłaszcza, że
    nie mam tam konta.

    Na pewno? W ub. roku zainteresowałm się ofertą neoBANK-u, dziwaczne
    wymogi opisane w wątku z 30.06.2018
    "Weryfikacja przelewem z konta zakładanego w oddziale"

    Jednak spróbowałem i okazało się, że formularz wnosku to istne
    przesłuchanie. Na 11 stronach brakowało tylko żądania świadectwa
    szczepienia psa, numeru buta i załączenia fotografii dziadka z wojska.
    Z czego nazwisko, pesel i nr tel. podałem prawdziwe oraz nr rach
    weryfikacyjnego w IB i e-mail (teraz nieaktualny). Wniosek odrzucono:
    rach. w IB "nie był zakładany w oddziale" lub nie byłem w oddziale IB
    osobiście by "się zweryfkować" (właśnie po to byłem!).
    NeoBANK nie chciał ujawnić w jaki sposób weryfikauje i dlaczego
    "status" rach. w IB wciąż jest "niezweryfikowany" mimo iż IB twierdził,
    że już jest. Po wymianie szeregu maili z obydwu bankami i reklamacji
    odpuściłem.
    Mimo zapewnienia, że neoBANK nie będzie przechowywał danych z wniosku
    (nie jestem ich klientem) pozostaje pytanie czy to prawda i czy na ich
    podstawie ktoś nie próbuje mnie uczynić "słupem"?

    Arek