  • 11. Data: 2018-11-25 01:41:38
    Temat: Re: moneyback w Mille
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Nov 2018 11:09:11 -0800 (PST), Dawid Rutkowski

    > A, to już masz ten moneyback aktywny?
    > Ja dopiero od grudnia, do maja włącznie.

    A kto za to placi ?
    Bo biedronka to chyba jest ostatnia chetna 5% dolozyc ...

    J.

  • 12. Data: 2018-11-25 21:53:44
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-11-25 o 01:41, J.F. pisze:

    > A kto za to placi ?
    > Bo biedronka to chyba jest ostatnia chetna 5% dolozyc ...
    >
    > J.

    bank, biedra swoje pieniądze dostanie

    co jakiś czas dzwonią z banku, abym się zdecydował na gotówkę (drogo),
    KK (mam już dwie, są bezpłatne), nie wiem na co jeszcze liczą?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2018-11-26 13:16:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 23 listopada 2018 22:46:04 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    na 90-dniowych. Ale przyjemniej zapłacić za bilet 237,50zł zamiast 250zł - chyba że
    jesteś już takim sybarytą, że nie dostrzegasz tak drobnych przyjemności ;P

    > Dostrzegam różnicę 12zł
    > Tyle tylko żeby taka różnica wyszła to musiałes wnioskować(czas) o karte, musisz tą
    kartą męczyć się płaceniem blikiem w biedronce(czas) min 10 razy na miesiąc(?)

    Echh, znów mieszasz - trollujesz czy chcesz zrozumieć, o co chodzi?

    Kart mam obecnie 17 (nie licząc KK dodatkowych oraz kart HCE/GP) z 13 instytucji.
    O czymkolwiek MUSZĘ pamiętać przy:
    - KK bgż - żeby ją w przeciągu kilku miesięcy zamknąć (zamknąłbym już, ale obiecałem
    pani, że potrzymam do nowego roku),
    - KK ING - żeby wypykać w rok 2400, co już zrobione i w tym tygodniu idę zamknąć
    (żeby zdążyć przed początkiem roku ze sprzątaniem),
    - KD CA - 1 pyk/mc i 1k wpływu - właśnie je zamykam,
    - KD milka - 1 pyk/mc i 1k wpływu - ale z moneyback.

    Teraz o moneyback w milku.
    Tak samo jak Ty twierdzę, że płacenie blikiem to kiszka w porównaniu z płaceniem
    kartą.
    To RobertS taki był z płacenia blikiem zadowolony - ale nie z powodu wygody tylko 5%
    moneybacku.
    Ja też dla 5% zniżki jestem skłonny płacić blikiem zamiast kartą.

    Wciąż też nie wiem, w jakim banku masz to twoje wspaniałe jedyne (uważaj, bo z tym
    może być jak z Jedynem Pierścieniem Saurona ;) konto - widocznie to ten bank wymaga
    idiotycznego hasła.
    Apki mobilne mogę podzielić na:
    - niewymagające hasła - curve,
    - wymagające hasła dokładnie 4-cyfrowego - mille, iko (czyli PKO i inteligo), ing,
    - wymagające hasła cyfrowego o min. długości 4 znaków - santander, bgż, CA,
    - wymagające hasła cyfrowego o min. długości 5 znaków - mBąk, orange,
    - wymagające hasła takiego samego jak w ST - citi, N26.

    Do lion's apki nie ma, do kantoru aliora nie chce mi się zainstalować na tablecie.
    Kiedyś testowałem jeszcze nesta, ale już nie pamiętam (apka fatalna).

    Wracając do moneyback - to jest bonus, a nie obowiązek - więc aby zarobić, trzeba
    choć troszkę się tym zająć.
    Akurat konto w milku zakładałem dla 200zł bonusu oraz z chęci przetestowania - bo
    wciąż szukam banku sensownie traktującego klienta. A tego bez osobistej styczności
    nie poznasz.
    Tutaj sprawdza się przypowieść "byłeś wierny w małych sprawach, nad wielkimi cię
    postawię" - jeśli bank porządnie obsługuje promocje i nowego klienta, to jest szansa,
    że porządnie się zachowa w razie kłopotów.
    Tutaj bowiem nie pomoże nawet bycie klientem "premium" (o co nietrudno, w większości
    banków wystarczy ping-pong 10k/mc - więc inwestując w to 1000zł można mieć dwa takie
    konta, a ping-pong załatwiają zlecenia stałe ;) - np. taki ing zapytany o ofertę
    premium w poczcie ST odsyła na infolinię - i to na zwykła, a nie na premium. A będąc
    klientem "premium" w PKO z większości placówek zrobisz "w tył zwrot" - "pan jest
    klientem premium, a my tutaj tylko zwykłych obsługujemy"...
    Więc 200zł od milka dostałem - a teraz jeszcze dołożą 360zł.
    I to dokładnie za to, co Ty robisz - czyli płacenie debetówką w sklepie.
    I dla pełnego wyjaśnienia - zwrot 5% za blik i 2% za debetówkę jest za każdą płatność
    osobno - nie ma żadnego wymagania, by zapłacić N razy na miesiąc czy minimalnie wydać
    X zł.

    Bo wciąż też nie potrafię zrozumieć, jakie to jest szanowanie swojego czasu, gdy
    czyta się grupę dyskusyjną i nie wyciąga z tego żadnych korzyści. Czysta strata
    czasu. Choć może to po prostu hobby - tak samo jak wyjadanie wisienek. Należy tylko
    sobie zdać sprawę z różnicy między słowami "musieć" i "móc" - bo bez tego wychodzi
    trollowanie.

  • 14. Data: 2018-11-26 14:12:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2018 13:16:07 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:

> [...]
    > - KD CA - 1 pyk/mc i 1k wpływu - właśnie je zamykam,
    > - KD milka - 1 pyk/mc i 1k wpływu - ale z moneyback.

    Wymieniłeś "pamiętanie" o 4 kartach a pozostałe kilkanaście nie wymagają obsługi?

    > Ja też dla 5% zniżki jestem skłonny płacić blikiem zamiast kartą.

    W biedronce wykonuję miesięcznie pewnie ze 20 transakcji na kwotę łączna ok 1000zł
    Za 30zł zwrotu nie ma opcji żebym się męczył z BLIKiem w Biedronce
    Ale szanuję tych co takie hobby mają

> [...]
    > - wymagające hasła takiego samego jak w ST - citi, N26.
    >
    > Do lion's apki nie ma, do kantoru aliora nie chce mi się zainstalować na tablecie.

    Z tabletem na zakupy chodzisz? W sumie nic mi do tego , szanuję takie hobby;)
    Z tego co napisałeś wyżej wynika że jednak sa banki wymagające "idiotycznego hasła" w
    apkach
    Pomijam fakt że do idąc do sklepu najczęściej komórki nie biorę a i w instalowaniu
    "apek" jestem oszczędny.

    > Wracając do moneyback - to jest bonus, a nie obowiązek - więc aby zarobić, trzeba
    choć troszkę się tym zająć.

    I o tym własnie piszę że wg mnie gra nie warta świeczki.

> [...]

    jest klientem premium, a my tutaj tylko zwykłych obsługujemy"...

    A skąd takie ciśnienie na bycie "premium"?
    Jakies gadżety banki tym z "premium" daja?
    Kolor karty(złota, platynowa czy metalowa itp) tez ma dla Ciebie znaczenie? Bo dla
    mnie kompletnie żadnego- mogłaby być cała biała.

> [...]
    sobie zdać sprawę z różnicy między słowami "musieć" i "móc" - bo bez tego wychodzi

    Oj tam oj tam. Rozpisałeś się a ciągle mnie nie przekonałeś że warto posiadać 17kart
    (nie licząc KK dodatkowych oraz kart HCE/GP) z 13 instytucji.
    Ą że to grupa dyskusyjna to pozwól że od czasu do czasu coś tu naskrobie.

  • 15. Data: 2018-11-26 15:16:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2018 14:12:54 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    obiecałem pani, że potrzymam do nowego roku),
    (żeby zdążyć przed początkiem roku ze sprzątaniem),

    > Wymieniłeś "pamiętanie" o 4 kartach a pozostałe kilkanaście nie wymagają obsługi?

    Dokładnie, mogą sobie leżeć w szufladzie i czekać na swoją kolej (co zresztą w
    większości robią - więc np. się nie zgubią):
    - KK santander world - darmowa w promo (jeszcze można wziąć do końca roku),
    - KK citi - też darmowa w promo (ale darmową simpliciti może dostać każdy),
    - KD lion's - darmowe wszystkie bankomaty,
    - KD orange oraz naklejka - darmowe wszystkie bankomaty,
    - 2*KD mBąk oraz naklejka,
    - KD bgż do konta indywidualnego i druga do wspólnego,
    - KD euro kantoru aliora,
    - KD euro N26,
    - KD "aliasowa" curve.

    Jedynie inteligo leży puste i bez kart - tak na wszelki wypadek.
    A że wypadki się zdarzają, pokazało przejęcie db przez santandera. Póki co utrzymują
    taryfy z db, ale kto wie, co im do łba strzeli.
    Tak samo z końcem roku znika marka orange - wszystko ma przejść pod markę mBąka, ale
    też nie wiadomo, co z taryfą - można mieć nadzieję, że zostawią, tak jak moje obecne
    eKonto mobilne (stąd darmowe KD) - ale jak zmienią, to będą tylko 2 miesiące na
    reakcję - a wtedy można mieć coś ważniejszego na głowie, tak jak np. przegapiłem
    promo kart mc iq z db.
    Więc jak dają darmowe to trzeba brać.
    A jak dają porządne wisienki to warto wziąć - i zaraz posprzątać.

    > W biedronce wykonuję miesięcznie pewnie ze 20 transakcji na kwotę łączna ok 1000zł
    > Za 30zł zwrotu nie ma opcji żebym się męczył z BLIKiem w Biedronce
    > Ale szanuję tych co takie hobby mają

    Zwrotu będzie łącznie 180zł.
    Może nie zupełnie za nic, ale i tak nie będziesz gorszy niż Hindusi, którzy akurat
    przy kasie w biedronku muszą przeprowadzać bardzo ważne czynności na swoich
    wypasionych komórach (ale nie jest to płatność blikiem) - dobrze, że pani
    kierowniczki z "mojej" najbliższej biedronki to nie rusza i popędza ich równo ;P
    Ale jakbyś płacił KD milka zamiast tą ulubioną, miałbyś za nic 120zł - to dużo więcej
    niż szampan na sylwestra fundowany przez banki za to, że płaci się KK - to już będzie
    dobry szampan (albo szampan w cocomo ;).

    > Z tabletem na zakupy chodzisz? W sumie nic mi do tego , szanuję takie hobby;)

    Tablet 7-calowy, więc niewiele większy niż coponiektóra komórka (szczególnie hinduska
    ;), w kieszeń się mieści.
    W szufladzie leży 5-calowy androidowiec z citka, nie chce mi się go brać bo nie ma
    NFC niestety, a i SIMy musiałbym wymienić na nano.
    A na niezniszczalnej E51 była szansa tylko na IKO w wersji J2ME (z blikiem) - nawet
    udało mi się zainstalować, ale niestety skończyła się ważność certyfikatów do
    szyfrowania (tych zapisanych w samym telefonie - nikt nie przewidział, że będzie
    używany więcej niż 10 lat) i nie zadziałało :(

    > Z tego co napisałeś wyżej wynika że jednak sa banki wymagające "idiotycznego hasła"
    w apkach

    Akurat te apki na hasło z przeglądarki blika nie mają (citek - bo nie ma, jako jedyny
    z większych, N26 - bo niemiecki).
    A poza tym nie mają też "idiotycznych" wymagań co do hasła przeglądarkowego.

    > A skąd takie ciśnienie na bycie "premium"?
    > Jakies gadżety banki tym z "premium" daja?
    > Kolor karty(złota, platynowa czy metalowa itp) tez ma dla Ciebie znaczenie? Bo dla
    mnie kompletnie żadnego- mogłaby być cała biała.

    Ciśnienia nie mam, to po prostu dobra zabawa.
    Lion's - oni to są wręcz wannabe private, premium to klasa niżej - zaprosił na
    ciekawe wykłady o inwestowaniu połączone z kolacyjką - warto było.
    Ciekawa technologicznie karta też jest interesująca, teraz od N26 dostałem z
    przezroczystego plastiku, widać cewkę NFC - można np. dziecku pokazać, na jakiej
    zasadzie to cudo działa.
    Kolor - tu akurat jest podstępnie, bo większość "zwykłych" czy "srebrnych" KK ma
    limit do 10k, a to wg mnie za mało dla "poważnej" karty. Złote zaś, z wyższym
    limitem, są żarówiaste i niepotrzebnie rzucają się przy kasie w oczy. Stąd potrzeba
    platynowej - i na szczęście na taką mi ze złotej citek wymienił.
    Ale to jedyna platyna oprócz milka, którą każdy może mieć.
    Dobrze, że są jeszcze KK world - limity mają na poziomie złotych, ale zwykle tak się
    nie błyszczą.
    Oraz niepowtarzalna simplicity - nie dość, że całkowicie darmowa (i jeszcze z
    promocją), to jeszcze z limitem do 100k - więcej niż na złotej ;>

    Ale przede wszystkim ciekawe mogą być bonusy - np. bezpłatne bankomaty za granicą,
    bezpłatne wszystkie bankomaty w PL (to "dla każdego" ma tylko nest, idea i getout),
    lepsze (choć wciąż kiepskie, chyba że w citi) kursy walut, KD darmowe bez dodatkowych
    warunków (oprócz tych do bezpłatności konta), bezpłatne ubezpieczenia (a z tego
    ostatnio w milku skorzystałem i było pomocne).
    Niestety banki coraz bardziej tną podstawowe oferty, więc warto się rozejrzeć za
    czymś lepszym - szczególnie, jeśli można mieć to za nic, bo do banku i tak
    wynagrodzenie wpływa.

    > Oj tam oj tam. Rozpisałeś się a ciągle mnie nie przekonałeś że warto posiadać
    17kart (nie licząc KK dodatkowych oraz kart HCE/GP) z 13 instytucji.
    > Ą że to grupa dyskusyjna to pozwól że od czasu do czasu coś tu naskrobie.

    Oczywiście, nawet zachęcam (m.in. w tym celu odpisuję), jedynie trzymajmy pewien
    poziom dyskusji.
    Do konsensusu raczej nie dojdziemy, prezentujemy bowiem skrajne poglądy na ten temat,
    ale plusy można dostrzec i w swoją filozofie wpleść.
    Póki co do końca roku odejdą mi 3 instytucje - ale być może tylko 2 karty, bo
    orange'owe mogą zostać w mBąku (pewnie zostanie też osobny login, tak jak mają to d.
    klienci multibanku) - oraz jedna KK do likwidacji po nowym roku.
    A do pamiętania o czymkolwiek zostanie tylko milek - chyba że za kolejne testy się
    wezmę, a jako że wszystko sensowne w ofercie "popularnej" mam już przerobione, to
    czas będzie na "premium".

  • 16. Data: 2018-11-26 15:25:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >zresztą w większości robią - więc np. się nie zgubią):
    >- KK santander world - darmowa w promo (jeszcze można wziąć do końca

    Nie wymaga 5 transakcji co miesiac ?

    J.

  • 17. Data: 2018-11-26 20:33:11
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    > [...]przegapiłem promo kart mc iq z db.
    > Więc jak dają darmowe to trzeba brać.
    > A jak dają porządne wisienki to warto wziąć - i zaraz posprzątać.

    Darmowe karty IQ tylko do końca okresu ważności. Przedłużenia umowy na
    nie Santander nie przewiduje. :(
    Przynajmniej tak mi powiedzieli przez telefon.

> [...]
    przezroczystego plastiku, widać cewkę NFC - można np. dziecku pokazać, na jakiej

    Miałem kiedyś taką przezroczystą od któregoś z banków Czarneckiego, ale
    to było baardzo dawno.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 18. Data: 2018-11-26 21:34:19
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-11-26 o 14:12, Kris pisze:

    > W biedronce wykonuję miesięcznie pewnie ze 20 transakcji na kwotę łączna ok 1000zł
    > Za 30zł zwrotu nie ma opcji żebym się męczył z BLIKiem w Biedronce
    > Ale szanuję tych co takie hobby mają

    gdybym miał się męczyć to olałbym temat sikiem prostym, ale działa to
    tak jak płatność kartą z PINem (czyli każda > 50 zł), zamiast wprowadzić
    PIN, wpisuję kod blik, to jest cała różnica

    nie muszę nawet nosić ze sobą karty (portfela) wystarczy mi telefon...

    BLIKiem można też płacić na popularnym portalu aukcyjnym, wydanie 600
    zł/m-c to prościzna

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2018-11-26 21:34:59
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-11-26 o 20:33, Akarm pisze:

    > Miałem kiedyś taką przezroczystą od któregoś z banków Czarneckiego, ale
    > to było baardzo dawno.

    GNB takie dawał, nawet były takie co saldo wyświetlają ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 20. Data: 2018-11-26 22:13:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 listopada 2018 21:34:18 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

    > BLIKiem można też płacić na popularnym portalu aukcyjnym, wydanie 600
    > zł/m-c to prościzna

    Ale to nie o to chodzi, żeby więcej wydać, tylko o to, żeby dostać zwrot za robienie
    tego samego co zwykle.
    Np. od grudnia mam do "obrobienia" zwroty z mille i bgż - można kazać żonie płacić
    inną kartą i gotowe - no, jedynie kasę na koncie zapewnić.
    Ale żeby blikiem płaciła to musi mieć porządną zachętę - za 2% to by mi się nie
    chciało jej uczyć tego, ale za 5% to już co innego.
    A biedronek jest o tyle dobry, że tam kupujemy.
    Póki nie obsługiwał kart, karty nie miałem.
    Póki nie obsługiwał blika, promocje "blikowe" miały sens tylko wtedy, gdy wystarczał
    zakup biletu 3-miesięcznego.
    Bo do netu jednak karta i chargeback, śpi się spokojniej.