  • 1. Data: 2006-10-09 18:27:21
    Temat: mbank: przelew między własnymi rachunkami i płatności
    Od: fjacek <f...@o...wywal.spam.pl>

    Szukam i szukam i nie mogę znaleźć, czy mBank ma takie funkcjonalności
    jak miałem w Inteligo i bardzo często korzystałem:

    - płatności - czyli zdefiniowany odbiorca i częściowo tytuł, a za każdym
    razem trzeba podać kwotę i można uzupełnić tytuł. Nie trzeba kodu z
    karty kodów.
    - przelew między własnymi rachunkami - np z eKonta na emax plus. Wybiera
    się tylko z jakiego konta na jakie i podaje kwotę + kod z karty.

    Przelew zdefiniowany musi mieć podaną kwotę i jej zmiana wymaga kodu z
    karty. Przelew między wlasnymi rachunkami to zwyczajny przelew gdzie
    musz pisać wszystkie dane.

    Czy ja źle szukam, czy tego nie ma?

    --
    Jacek

  • 2. Data: 2006-10-09 18:39:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    fjacek napisał(a):

    [...]

    > Przelew zdefiniowany musi mieć podaną kwotę i jej zmiana wymaga kodu z
    > karty.

    Nie wymaga. Jak klikniesz 'Wykonaj' to w drugim chyba kroku masz możliwość
    zmiany tytułu oraz kwoty i nie wymaga to zatwierdzania kodem.

    --
    Wojciech Bancer

  • 3. Data: 2006-10-09 21:27:27
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Mon, 09 Oct 2006 20:27:21 +0200, fjacek napisał(a):

> [...]

    > - płatności - czyli zdefiniowany odbiorca i częściowo tytuł, a za każdym
    > razem trzeba podać kwotę i można uzupełnić tytuł. Nie trzeba kodu z

    W Mbanku tę funkcjonalność ma przelew zdefiniowany - również za każdym
    razem możesz zmienić kwotę i tytuł przelewu - bez karty kodów (czy też
    raczej dużo wygodniejszych haseł jednorazowych przez sms)

    > - przelew między własnymi rachunkami - np z eKonta na emax plus. Wybiera
    > się tylko z jakiego konta na jakie i podaje kwotę + kod z karty.

    Jak wyżej, nie musisz również podawać kodu

    > Przelew zdefiniowany musi mieć podaną kwotę i jej zmiana wymaga kodu z
    > karty. Przelew między wlasnymi rachunkami to zwyczajny przelew gdzie
    > musz pisać wszystkie dane.
    Jak wyżej, czyli kwotę można zmieniać za każdym razem jak się przelew
    wykonuje. Do przelewu między rachunkami robisz też zdefiniowane.

    Ale żeby nie było że tylko słodzę - to wypomnę wadę podstawową dla mnie
    wadę systemu mbanku. Oto bowiem jak do tej pory nikt w mbanku nie wpadł na
    to, że czasem przydaje się wyciąg z konta wydrukować - w związku z czym
    szanowni twórcy systemu nie przewidzieli takiej opcji jak eksport np
    historii rachunku do JAKIEGOKOLWIEK formatu - po prostu genialnie. Możesz
    wydrukować sobie stronę internetową - pomijając już sam fakt ramek, to taka
    kilkustronicowa historia wygląda beznadziejnie. No ale cóż, ciąglę mam
    nadzieję, że ktoś w końcu wpadnie na pomysł ...

    Adam

  • 4. Data: 2006-10-10 05:53:25
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Adam napisał(a):
> [...]
    > kilkustronicowa historia wygląda beznadziejnie. No ale cóż, ciąglę mam
    > nadzieję, że ktoś w końcu wpadnie na pomysł ...

    wpadł, możesz zamówić comiesięczne wyciągi w formacie .htm i z tym już
    przy pomocy np. OO zrobić wszystko (no może nie wszystko, ale dużo)

    andy_nek

  • 5. Data: 2006-10-10 06:37:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Mon, 09 Oct 2006 20:27:21 +0200, fjacek <f...@o...wywal.spam.pl>
    wrote:

> [...]
    >
    >- płatności - czyli zdefiniowany odbiorca i częściowo tytuł, a za każdym
    >razem trzeba podać kwotę i można uzupełnić tytuł. Nie trzeba kodu z

    Ma.

    >- przelew między własnymi rachunkami - np z eKonta na emax plus. Wybiera
    >się tylko z jakiego konta na jakie i podaje kwotę + kod z karty.

    A czym to się różni od zwykłego przelewu między dwoma kontami, bo nie
    rozumiem?
    Wystarczy wszak zdefiniować sobie taki przelew.

    >Przelew zdefiniowany musi mieć podaną kwotę i jej zmiana wymaga kodu z
    >karty.

    Nic podobnego.

    >Czy ja źle szukam, czy tego nie ma?

    Źle szukasz. Zmiana kwoty nie wymaga podania kodu z karty. Po prostu -
    wykonujesz zdefiniowany przelew i w kroku bodaj 2 możesz zmienić
    kwotę.
    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków

  • 6. Data: 2006-10-10 08:01:12
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Tue, 10 Oct 2006 07:53:25 +0200, Andrzej Kłos napisał(a):

    > wpadł, możesz zamówić comiesięczne wyciągi w formacie .htm i z tym już
    > przy pomocy np. OO zrobić wszystko (no może nie wszystko, ale dużo)
    >
    > andy_nek

    Tylko, że:
    - dostaje je co miesiąc - raczej kiepski czas dostępu jak na bank
    internetowy...
    - obejmują tylko ostatni miesiąc - czyli mogę zapomnieć o historii z 5
    ostatnich lat

    Ciężko mi zrozumieć co tak trudnego jest w tym, żeby dodać opcję
    generowania wyciągów w systemie - tym bardziej, że już jest automat, który
    je generuje co miesiąc.

    Adam

  • 7. Data: 2006-10-10 08:46:49
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    > A czym to się różni od zwykłego przelewu między dwoma kontami, bo nie
    > rozumiem?
    > Wystarczy wszak zdefiniować sobie taki przelew.

    W kwestii przelewów między własnymi rachunkami.

    W mBanku masz do wyboru:
    - każdorazowe wypełnianie przelewu jednorazowego od zera (łącznie z
    numerem rachunku) i każdorazowe zatwierdzanie kodem (ewentualnie
    wyszukanie w historii i wybór opcji "wykonaj ponownie")
    - zdefiniowanie przelewu, zatwierdzenie kodem jedynie podczas
    definiowania, wykonywanie BEZ kodu

    W inteligo także możesz ustanowić tzw. "płatność" (odpowiednik
    mBankowego przelewu zdefiniowanego) i wykonywać przelew bez podawania
    kodu. Jednakże jest jedno ułatwienie - "fabrycznie wbudowana" :-) opcja
    "przelew między własnymi rachunkami", w której nie trzeba NIC wypełniać,
    jedynie wybrać rachunki z listy rozwijalnej, wpisać tytuł i kwotę. I -
    co ważne - każdorazowo przy wykonywaniu podać kod z karty kodów. Nie
    trzeba nic definiować.

    O co chodzi? Wiele osób zabezpiecza się w ten sposób, że większe środki
    trzyma na innym rachunku (np. eMax albo inny rachunek w ramach konta
    inteligo), a na rachunku z kartą i przypisanymi płatnościami (przelewami
    zdefiniowanymi) mniejsze kwoty, uzupełniane w razie potrzeby. Środki na
    innym rachunku są bezpieczne, bo zabezpieczone kodem jednorazowym.

    W przypadku chęci wykonania przelewu między własnymi rachunkami w
    inteligo wystarczy w takim wypadku dokonać stosownej opcji i podać kod.
    mBank z kolei zmusza użytkowników chcących uprościć tę czynność do tego,
    ażeby definiowali przelew. A co za tym idzie - zrezygnowali z
    zabezpieczenia środków pozostających na innym rachunku - gdyż po
    zdefiniowaniu takowego przelewu, można go wykonać bez użycia kodu
    jednorazowego.

    Zupełną paranoją jest dla mnie fakt, iż posiadaczy eMax+ zmusza się
    wręcz do tworzenia przelewu definiowanego, poprzez uniemożliwienie
    dokonania przelewu jednorazowego. Klient ma do wyboru albo zrezygnowanie
    "pod przymusem" z zabezpieczenia środków kodem jednorazowym (taki
    przelew jednorazowy w 99% przypadków będzie przecież wskazywał na eKonto
    do którego podpięte są inne przelewy definiowane i karty!), albo
    tworzenie przelewu definiowanego i każdorazowe usuwanie go.

    Problem rozwiąże się sam, gdy mBank wprowadzi opcję każdorazowego
    potwierdzania kodem wykonanie przelewu zdefiniowanego (analogicznie jak
    w Multi), co - mam nadzieję - nastąpi.

  • 8. Data: 2006-10-10 09:00:10
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@g...com>

    "Adam" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > razem możesz zmienić kwotę i tytuł przelewu - bez karty kodów (czy też
    > raczej dużo wygodniejszych haseł jednorazowych przez sms) [...]

    Dałeś się zwieść mBankowej PROPAGANDZIE? Hasła SMS-owe wygodniejsze? <LOL>

    Choć pewnie De gustibus non est disputandum ;)

    RJCz

  • 9. Data: 2006-10-10 09:16:59
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Tue, 10 Oct 2006 11:00:10 +0200, Rafał J. Czekała napisał(a):

    > Dałeś się zwieść mBankowej PROPAGANDZIE? Hasła SMS-owe wygodniejsze? <LOL>

    Są dla mnie o wiele wygodniejsze niż hasła na papierze.

    > Choć pewnie De gustibus non est disputandum ;)

    Otóż to.

  • 10. Data: 2006-10-10 11:06:44
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    fjacek napisał(a):
    > Przelew zdefiniowany musi mieć podaną kwotę i jej zmiana wymaga kodu z
    > karty.

    Nie jest to prawda.
    Mam przelew niewymagający żadnego kodu, kwotę zmieniam kiedy chcę.