  • 11. Data: 2003-10-22 12:16:33
    Temat: Re: mandat karny przelewem?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    1. Strasznie nie lubie cwaniakow, ktorzy omijaja korek pasem do jazdy
    w innym kierunku 8-)

    2. Przy takiej wysokosci mandatu i liczbie punktow to juz chyba trzeba
    bylo nie przyjac...

    MJ

  • 12. Data: 2003-10-22 12:17:41
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dodam, że można mieć 25. :-)

    Tfu, za 25 zabierają prawo jazdy. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 13. Data: 2003-10-22 12:29:00
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

    > Gorzej z punktami...
    >
    > Dostałem:
    >
    > a/ wyprzedzanie na przejściach dla pieszych i bezpośrednio przed nimi - 9
    > pkt

    > b/ naruszenie zakazu wyprzedzania na skrzyżowaniach - 5 pkt

    Za jedno i drugie powinni zabierac prawo jazdy i skierowac na reedukacje
    z obowiazkowymi testami psychologicznymi. Recydywistom powinni zabierac
    prawo jazdy dozywotnio.

    > c/ niestosowanie się do znaków i sygnałów drogowych N-7a do N-7g "strzałka
    > kierunkowa" - 5 pkt [czyli zwykłe strzałki kierunkowe namalowane na pasach]

    Eeee, to sa drobiazgi.

    Bartol

  • 14. Data: 2003-10-22 12:30:48
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci

    > 1. Strasznie nie lubie cwaniakow, ktorzy omijaja korek pasem do jazdy
    > w innym kierunku 8-)

    Skad wiedziales? :-)

    Ale ja tam co kilka dni jezdze, wiem, ze tam stoja, i kurka sam nie cierpie
    tych wpychajacych sie na koniec. :-)

    Po prostu bylem zamyslony i bodajze przy radiu dlubalem... No i sie za pózno
    zorientowalem, ze wypada zjechac na prawy pas... I zamiast hamowac i czekac
    az mi ktos wjedzie do zadka, to nacisnalem na gaz i wjechalem kilka metrów
    dalej, w wolne miejsce... Przeciwny pas byl zupelnie pusty... No ale
    gliniarz zdazyl juz mi latac przed maska... :-/

    > 2. Przy takiej wysokosci mandatu i liczbie punktow to juz chyba trzeba
    > bylo nie przyjac...

    Przyjalem z obawy przed tym, co sie sadzi powszechnie, ze sady grodzkie
    zwykle daja wiecej, niz gliniarze... Wlasnie - sadu grodzkiego tez dotyczy
    maksymalna kwota mandatu okreslona w taryfikatorze ?

    A punkty... musze sie wywiedziec ile kosztuje szkolenie w WORD anulujace 6
    punktów... Bo limit 6 punktów na rok czasu jest stanowczo ryzykownie
    niski... :-/

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 15. Data: 2003-10-22 12:39:19
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > c/ niestosowanie się do znaków i sygnałów drogowych N-7a do N-7g
    > "strzałka kierunkowa" - 5 pkt [czyli zwykłe strzałki kierunkowe

    Znaczy się pociąłeś pasem do skrętu?

    No, muszę powiedzieć że od kiedy parę lat temu sąsiadkę tnący tak
    gościu przyprawił o parę miesięcy szpitala i jeszcze dłuższe problemy
    z chodzeniem (a dobrze że nie gorzej), wybitnie nie lubię takiego
    stylu jazdy.

    PS Dzisiaj rano widziałem na Modlińskiej/DC dwa wypadki na taki
    właśnie temat, jeden przy FSO (kierunek północ) a drugi przy skręcie w
    prawo przed rondem Starzyńskiego (kierunek południe). Łączny bilans to
    cztery samochody i jedna latarnia. Ofiar w ludziach mam nadzieję nie
    było bo kręcili się tylko policjanci i laweciarze.

  • 16. Data: 2003-10-22 12:41:12
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...co> napisał w wiadomości

    > Za jedno i drugie powinni zabierac prawo jazdy i skierowac na reedukacje
    > z obowiazkowymi testami psychologicznymi. Recydywistom powinni zabierac
    > prawo jazdy dozywotnio.

    Ale jakbyś widział to miejsce, to byś stwierdził, że nic takiego się nie
    stało. Brzmi to groźnie - fakt. Ale wielkie mi skrzyżowanie - czteropasmowa
    droga, a skrzyżowanie z malutką boczną dróżką, na którą wjeżdżają czasem
    śmieciary.

    Przejście - obawiam się, że na przejściu to ja już dawno zjeżdżałem na
    właściwy pas. Tyle, że koła wystawały za podwójną ciągłą...

    Po prostu gliniarz straszny formalista - conieco się na jego temat już
    dowiedziałem. Własnemu ojcu dał maksymalny mandat.

    No ale jak on taki formalista to ja też. Po przeciwnej stronie drogi kilku
    złodziei rozkradało miejsce robiórki bydynku ze wszytskiego, co się dało. On
    to doskonale widział, ci złodzieje nawet z nim rozmawiali i żartowali w
    stylu, żeby przyszedł się na ognisko ogrzać. Zero reakcji, nie interesowało
    go to.

    Poza tym: rozmowę zaczął w sposób niezgodny z przepisami 'wie pan dlaczego
    pana zatrzymałem?'. Na starcie nie przedstawił się. I od razu 'zaprosił' do
    radiowozu. Szkoda, że to wszystko jest niezgodne z przepisami... No ale są
    równi i równiejsi.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 17. Data: 2003-10-22 12:47:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> writes:

    > Skad wiedziales? :-)

    Sam pisales pare maili nazad do tylu. 8-)

> [...]
    > grodzkie zwykle daja wiecej, niz gliniarze... Wlasnie - sadu
    > grodzkiego tez dotyczy maksymalna kwota mandatu okreslona w

    Nie wiem, ale zasada - jeszcze z czasow kolegiow zreszta - chyba
    dotyczy przypadkow srednich, a nie takich wygorowanych mandatow?

    MJ

  • 18. Data: 2003-10-22 13:00:06
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:8765ihigzs.fsf@cauchy.softax.local...

    > Znaczy się pociąłeś pasem do skrętu?

    Można tak powiedzieć. Jednak ma to o tyle dziwną urodę, że pas ten nagle
    robi się z lewgo pasa jazdy na wprost [czyli z szybszego] pasem do skrętu w
    lewo. Do jazdy prosto zostaje tylko prawy.
    Po skręcie w lewo jest jeszcze jakieś 50 metrów tego 'lewego' pasa, które
    potem znika - po połowie na rzecz pasa do jazdy prosto i w przeciwnym
    kierunku.

> [...]
    > gościu przyprawił o parę miesięcy szpitala i jeszcze dłuższe problemy
    > z chodzeniem (a dobrze że nie gorzej), wybitnie nie lubię takiego

    Na szczęście zdarzyło mi się to raz i mam nadzieję nigdy więcej, a jeżdzę
    tam stosunkowo często [i nie chodzi tylko o mandat i punkty]. I to raczej
    wynikło ze zwykłego ludzkiego błędu - zamyslenia o kilku problemach i
    dłubaniu przy CD. :-/

    Poza tym mówiłem już - z opisu wygląda groźnie. Ale naprawdę jakbyś widział
    miejsce - stwierdziłbyś, że nic się takiego nie stało.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 19. Data: 2003-10-22 13:05:08
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > Nie wiem, ale zasada - jeszcze z czasow kolegiow zreszta - chyba
    > dotyczy przypadkow srednich, a nie takich wygorowanych mandatow?

    Max mogli dac 500. Jesli bym wiedzial, ze to górna granica kary nalozonej
    przez sad grodzki to moze bym sie skusil. Bo co do tego przejscia to mam
    watpliwosci, czy na nim wyprzedzalem, czy juz konczylem zjezdzac tam, gdzie
    trzeba...

    A tak to decyzje trzeba podjac w jednej chwili, do tego przemykajace jakies
    skojarzenia z mozliwoscia sumowania sie mandatów za popelnione wykroczenia
    [chyba ostatecznie o punkty chodzilo].

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 20. Data: 2003-10-22 13:09:03
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...co> napisał w wiadomości

    > Eeee, to sa drobiazgi.

    Zresztą to głównie o to chodzi - zagalopowałem się na lewoskręcie i zaciąłem
    pas do jazdy w przeciwną stronę. Tyle.

    Skrzyżowanie - mówię Ci - jakbyś zobaczył tą dróżkę nazwaną dumnie
    skrzyżowaniem, to byś padł. W międzyczasie przewinęło się jakieś przejście,
    o którym pisałem już.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara